Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Nika Močnik, Eventnika: Naš dogodek vas lahko vrže na rit

Za gonilno silo butične agencije za organizacijo dogodkov, Niko Močnik, praktično ni meja.

3.9.2021 ob 5:20 | Foto: Eventnika/Siniša Kanižaj

Slika avtorja - Mateja Florjančič Piše:

Mateja Florjančič

florjancicm@imap.delo.si

Nika Močnik, Eventnika: Naš dogodek vas lahko vrže na rit

Podjetniška pot Nike Močnik je navdihujoča. V času, ko je bila profesionalna organizacija dogodkov pri nas še v povojih, je svoj hobi spremenila v posel, s katerim je uspela, premagala neštete ovire in bila s sodelavci v mnogih pogledih pionirka na področju tovrstne ponudbe. Zdi se, da je nič ne more ustaviti. Niti korona.

Kako pa se je vse skupaj začelo?

Z mojo vizijo, da bi v rodnih Črnučah imeli Mladinski center. Pri 19. letih sem prevzela predsedovanje Društvu MIK Črnuče in med moje naloge je spadalo tudi organiziranje dogodkov. Izkazalo se je, da mi gre to odlično od rok, saj smo pod mojim vodstvom večkrat napolnili dvorano Kulturnega doma.

Tedaj ste delali kot prostovoljka. Kako pa ste to spremenili v posel in katere največje ovire so se na tej poti pojavljale?

Zaradi uspešne organizacije različnih dogodkov sem dobila ponudbo podjetja, da bi to počela zanje. Ker me niso želeli zaposliti, sem z njimi sodelovala preko samostojnega podjetja. Naše sodelovanje se je zaradi plačilne nediscipline sicer hitro končalo, je pa to bil prvi korak v svet podjetništva in z njim je bil pred mano izziv, kako sploh začeti.

Obiskala sem vsa možna izobraževanja, kjer sem dobila uporabna znanja iz področja podjetništva. Znanje je sicer dostopno, vendar je razdrobljeno. Zaradi te svoje izkušnje sem kasneje večkrat predavala mladim podjetnikom, kako začeti in na kaj morajo biti pozorni pri odprtju svojega podjetja.

Vas je kdaj prijelo, da bi obupali?

Nikoli. Zgodilo se je, da z nekom nisem več hotela sodelovati zaradi neplačila, slabih odnosov, mobinga ali česa podobnega.

Da ne bi bila podjetnica, pa si nisem predstavljala. Kot študentka medicine sem delala v Krki. Tam sem spoznala, da togi urniki niso zame ter da z njimi ne bi mogla izraziti vseh svojih potencialov.

V našem poslu je urnik fleksibilen. Imamo pravila, a ni rigidnosti. Ko imamo dogodek, je potrebno biti tam, sicer pa urnike lahko usklajujemo z osebnimi potrebami.

Omenili ste, da ste študirali medicino, kar je povsem nekaj drugega kot delo, ki ga opravljate sedaj. Kako se je zgodil ta preskok?

Po srednji šoli sem se vpisala na Medicinsko fakulteto, vendar študij zaradi vseh prostovoljskih aktivnosti ni bil moja prioriteta.

Leta 2012 sem se vprašala, če si res želim doštudirati ali bi raje počela kaj drugega? Ko sem se odločila, da ne bom zdravnica, se je pojavilo drugo vprašanje: Kaj pa bom počela? Odgovor je prišel hitro: Dogodke! Že takrat se je prijateljica spomnila imena Eventnika: "Ti si Nika, ki organizira dogodke, torej boš imela podjetje Eventnika!"

In zaorali ste ledino na področju, ki je bilo pri naš še dokaj v povojih.

Tedaj so se s tem praviloma ukvarjale večinoma marketinške agencije.

Celo organizatorjev porok pri nas še ni bilo. S porokami sem začela leta 2013, a je bilo sprva težko prepričati ljudi, naj organizacijo le-te prepustijo v roke nekomu drugemu. Predvsem zato, ker je veljalo prepričanje, da bo v tem primeru poroka po meri organizatorja in ne ženina ter neveste. Kar seveda ni res, saj se dober organizator prilagodi željam naročnika. Podobno je pri organizaciji poslovnih dogodkov.

Ki so sedaj vaše osnovno poslanstvo in prinašajo nove izzive ...

Da, čeprav mi je organizacija porok šla dobro od rok, sem nekje na tej poti ugotovila, da to ni zame, da mi najbolje ustrezajo poslovni dogodki. Manjša podjetja jih organizirajo sama, pri večjih pa se je bolje obrniti na nekoga, ki pozna industrijo in tudi prave poslovne partnerje za dobro organizacijo.

Industrija organizacije dogodkov se je zaradi korone zelo spremenila in prinesla kar nekaj novosti.  Dandanes so aktualni hibridni dogodki, kar pomeni, da se jih del odvija v živo, del pa preko spleta. Pogosto se zgodi, da si naročniki ne predstavljajo, kako naj bi to izgledalo in koliko organizacije to potegne za sabo.

Omenili ste epidemijo novega korona virusa. Mimo nje praktično ni mogoče. Kako je vplivala na vas in na vaše podjetje?

2020 je bilo za nas v finančnem smislu grozno leto. Leto prej nam je šlo super in zato sem zaposlila dve osebi. Za spomladanske mesece smo imeli v načrtu skupno osem dogodkov, a je vse skupaj propadlo. Devet mesecev smo bili praktično brez prihodkov.

Znajdeš se v situaciji, ko ne vidiš, kako naprej. Prav tu sta se pokazali pomembni lastnosti podjetnika: vztrajnost in optimizem. Že na začetku smo se zavedali, da zadeva, ki je ustavila cel svet, ne bo trajala le dva meseca in da se bo treba prilagoditi, kot še vedno radi rečemo, novi realnosti.

Kako so na to novo realnost gledali vaši potencialni naročniki?

Sprva podjetja niso želela sodelovati z nami. Večinoma je bila prisotno prepričanje, da situacija ne bo trajala dolgo in večina je dogodke odlagala na jesen, ko naj bi se zadeve umirile. A izkazalo se je drugače.

Do jeseni, ko se je znova vse zaprlo, smo organizirali nekaj brezplačnih spletnih dogodkov, da bi se lahko učili in naročnikom predstavili naše znanje ter storitve. Tako smo bili pripravljeni, ko se je jeseni začelo spreminjati tudi mnenje podjetij glede spletnih dogodkov.

Kako se spletni dogodek razlikuje od običajnega. Poleg seveda očitnih razlik?

Organizacija spletnega dogodka je kompleksna, saj zahteva popolnoma novo znanje in veščine. Najtežje pri prehodu iz dogodkov v živo na spletne dogodke je bilo to, da smo bili pionirji in smo naročnike morali prepričati, zakaj to rabijo in da je ena možnost tudi hibridni format dogodka.

Ti so po svoje največji izziv. V bistvu sta to dva dogodka: eden je v živo, drugi je na spletu, oba pa potekata simultano. Pomembno je, da so udeleženci v živo in na spletu z vidika participacije enakovredni.

Kateri je bil vaš prvi takšen dogodek?

Naš prvi hibridni dogodek je bila dva dni trajajoča konferenca World of Synergy, ki smo jo popolno izpeljali. To je bila dobra učna izkušnja in referenca za pridobivanje novih strank.

Delali smo zase, ne za naročnika, tako da smo lahko ustvarjali povsem po svoje, a zadeva je odlično izpadla in na podlagi te smo dobili veliko priporočil.

Torej korona ni bila le slaba?

Čeprav nas je epidemija res prizadela, je prinesla tudi nove poti: imamo nov kader, spremenili smo storitve in način dela. Bilo je težko, a če gledam nazaj, lahko rečem, da je bilo za nas koristno, saj nas je prisililo v reorganizacijo dela, ciljev in načrtov.

Kako sicer pridobivate stranke?

Do korone smo vse naročnike dobili na podlagi priporočil. Nekdo nas pozna in ve, da delamo dobre dogodke, ali pa je bil na dogodku, ki smo ga organizirali mi.

Odkar imamo novo spletno stran eventnika.si, ki je vsebinsko bogata in dobro optimizirana, pa pridobivamo naročnike tudi na ta način. Je pa res, da je realizacija teh povpraševanj večinoma majhna, nekje deset odstotna.

Kje se zatakne?

Večinoma je problem cena. Velik in obsežen dogodek lahko stane tudi 15.000 evrov in več, kajti potrebno je najeti podizvajalce, prostore, voditelje, tehnično ekipo, snemalno ekipo, animatorje, podati navodila na spletu, izobraziti govornike v spletnem ali hibridnem okolju, poskrbeti za osebje na lokaciji, poskrbeti za covid standarde: preverjanje pogojev, razkužila, talne označbe …

Organizacija dogodkov predstavlja veliko dela, po drugi strani pa moramo imeti na dogodkih v živo manj ljudi, saj so covid dogodki številčno omejeni. To je še en izziv, ki smo ga uspešno premagali.

Koliko imen se skriva za Eventniko?

Eventnika ima skupaj z mano štiri stalne sodelavce. Anja Novak je moja desna roka in ima več kot pet let izkušenj v trženju ter vedno na zalogi veliko kreativnih idej, Tina Cajnkar skrbi za našo grafično podobo, za spletno stran ter za družabna omrežja, Domen Bukovec pa za tehnično brezhibnost, spletne dogodke in tehnološko plat dogodkov. Projektno sodelujemo z več sodelavci, odvisno od velikost in kompleksnosti dogodka.

Vaše delo zahteva korak s časom, kar pomeni tudi osvajanje novih znanj. Kako je pri nas na tem področju? Je dovolj možnosti za izpopolnjevanje in učenje?

V letošnjem letu smo veliko investirali v izobraževanja. Veliko je tudi možnosti brezplačne edukacije (preko različnih društev, organizacij, podjetniških inkubatorjev). Sama velik poudarek dajem izobraževanju, ne samo mojemu, ampak tudi za moje sodelavce. Če se ne učimo in rastemo, se ne znamo prilagajati stalnim spremembam na trgu.

Kaj mora imeti dober organizator dogodkov?

Smisel za organizacijo in strukturo, ljubezen do dela z ljudmi, domišljijo, kreativnost, biti mora vedno pripravljen na vse, tudi na to, da bi lahko kaj šlo narobe. Obvezna sta še pozitiven odnos in nasmeh na obrazu … Delo z ljudmi ne prenese zagrenjenosti in nepravilne komunikacije.

Kaj je ključno za dober dogodek?

Predpriprava. 90 odstotkov časa gre pri nas za pripravo na dogodek. Improvizacija je super sposobnost organizatorja, vendar le na dobro pripravljeno podlago.

Kdo pa je idealen naročnik?

To je podjetje, ki razume, da je za dobrim dogodkom veliko energije, kreative in truda, ki nam da usmeritve, vendar tudi dovolj proste roke. Predvsem pa nam zaupa, saj je zaupanje poleg razumevanja našega dela zelo pomembno. Če je ob tem še dovolj velik proračun, lahko pripravimo dogodek, ki bo vse, če se tako izrazim, vrgel na rit. Na dober način!

Se je zgodilo, da ste naročilo zavrnili in s kom bi v prihodnosti res radi sodelovali?

To se mi še ni zgodilo, vem pa, da bi v primeru moralnih zadržkov sodelovanje s takim naročnikom zavrnila. Na primer v tobačni industriji je veliko denarja in delajo super dogodke, vendar mi moj moralni kodeks tega ne bi dopuščal, da bi nas najel nekdo, ki dela proti mojim načelom.

Podjetje, s katerim bi si zelo želela delati, pa je Ekipa 2 d.o.o. (Outfit7). To bi bil tak, out of the box dogodek. Ravno dovolj so nori za kaj takega, vendar imajo že izbrano agencijo s tega področja.

Za konec pa še o načrtih za prihodnost …

Na prvem mestu je vsekakor organizacija hibridnih, spletnih in covid varnih dogodkov za podjetja, ki potrebujejo naše usluge. Trenutno imamo veliko naročnikov iz nevladnega sektorja (društva, zavodi, inštituti), tako da mislim, da bomo poleg dogodkov za podjetja začeli tudi s promocijo med nevladnim sektorjem.

Že za to jesen pripravljamo izdajo knjige o covid varnih dogodkih, v kateri bodo na enem mestu zbrani vsi napotki in pravila za delovanje v aktualnih razmerah.

Nov projekt, ki ni v neposredni povezavi z dogodki, pa je oblikovanje platforme, na kateri bodo zbrani predavatelji za vodenje predavanj in delavnic iz različnih tematik.

Naša dolgoročna vizija je postati ena izmed najbolj priznanih agencij za organizacijo poslovnih dogodkov v Evropi in ustvariti poslovno okolje, kjer se organizatorji podpirajo in s skupnimi močmi dvigujejo splošno kakovost organizacije dogodkov v Sloveniji.

Preberite še: Maja Kosi, ustvarjalka pasje mode: Obleka ne naredi samo človeka, temveč tudi psa

Morda vas zanima tudi: Petra Parovel in insta realnost: V zasebna sporočila dobivam kritike


oddajte komentar

preberite tudi

Zakaj ne morem nehati razmišljati o svojem bivšem? To so pravi razlogi!

'Nedolžno' spogledovanje je lahko škodljivo (in to je razlog, zakaj)

Dobrega poljubljanja se lahko naučimo (to je najboljša tehnika)

ne spreglejte