Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Preverjeno - kateri nasveti za srečo dejansko delujejo in kateri žal ne

Obstaja veliko navodil, nasvetov ter napotil, ki naj bi pomagali do sreče, a vsi žal niso učinkoviti.

4.4.2020 ob 5:50 | Foto: Gettyimages | Avtor: M. FL.

Preverjeno - kateri nasveti za srečo dejansko delujejo in kateri žal ne

Nešteto je nasvetov, ki naj bi sleherniku pomagali premagati stres, napetost ter v življenje priklicati srečo. Pa so ti res učinkoviti? Zlasti v sodobnem času norega življenjskega ritma in stalni izpostavljenosti informacijam ter drugim zunanjim dražljajem?

Pri Huffington postu so pod drobnogled vzeli nekaj najbolj znanih napotkov za srečo. In jih razdelili v dve skupini: na učinkovite ter neučinkovite.

Kaj deluje

Meditacija je učinkovita

Več študiji je pokazalo, da lahko meditacija zmanjša stres ter pozitivno vpliva na razpoloženje. En od urednikov pri omenjeni publikaciji je tako dobil nalogo, naj mesec dni vsak dan meditira. In njegov zaključek?

"Presenečen sem, kako mi je meditacija pomagala. Pogosteje, kot sem si zanjo vzel čas, bolje sem se počutil. In to ne samo med njo, temveč na splošno. Večkrat na dan sem se ob njej načrtno umiril, odmislil vse ostalo ter globoko dihal in se k pravilnemu dihanju zatekel tudi, ko me je stres ujel nepričakovano, denimo v prometu. Neverjetno, kako hitro se je na takšen način mogoče pomiriti."

Bivanje v naravi pomaga

Tudi glede bivanja v naravi so si rezultati raziskav enotni: preživljanje časa v zelenem okolju ali pod milim nebom osrečuje. Žal si za takšen oddih velikokrat ne vzamemo časa, saj je zaradi dela večina prikovana za mize oziroma v notranje prostore.

En od novinarjev Huffington posta je zato sprejel izziv in se večkrat, kot sicer podal v naravo. In kaj je povedal?

"Kot prebivalec New Yorka, zaposlen pri spletnem mediju vem, da preveč časa preživim sede v zaprtih prostorih. Zdravnik me je opozoril, da imam v telesu premalo  vitamina D in sam se dobro zavedam, da sem povsem odvisen od zaslonov. Že po nekaj dneh rednega preživljanja časa v naravi pa sta se izboljšala moje zdravje in počutje.

Najbolj presenečen sem bil nad tem, da zato, ker sem si vsak dan vzel vsaj eno uro za bivanje na svežem zraku, ni trpelo moje delo. Nasprotno, bil sem bolj produktiven, bolje in hitreje sem opravljal naloge, da o boljši koncentraciji sploh ne izgubljam besed."

Branje pred spanjem pomirja in osrečuje

Učinek knjig na zdravje, srečo in počutje je prav tako že dolgo izpostavljen. Zlasti branje teh pred spanjem prinaša številne pozitivne učinke. V nasprotju z zrenjem v zaslone. Ena od urednic omenjenega medija se je v namen dokazati, da knjige pripomorejo k sreči, odločila vsak večer prebrati vsaj nekaj poglavji izbranega dela.

"Sicer rada berem, a za to si preprosto nisem vzela dovolj časa. Potem, ko sem z namenom dokazati, da branje izboljšuje počutje, znova začela posegati po knjigah sem hitro ugotovila, da so boljša izbira od telefona, računalnika ali televizije. Kajti navada pripomore k boljšemu spancu in s tem k boljšemu počutju. Čeprav je res dobro knjigo zelo težko odložiti tedaj, ko nastopi čas za spanje."

Obisk terapevta za lepšo sedanjost in prihodnost

Pogovor s strokovnjakom s tega področja pripomore k boljši kvaliteti življenja. Čeprav trenutno niste v krizi, je zato pametno obiskati terapevta ter z njim predelati preteklost in določiti smernice za prihodnost. Starejši novinar Huffington posta si je v novem letu zadal, da bo večkrat obiskal enega od njih. In rezultat?

"Brez dvoma mi je pomagalo. Mislim, da največ posameznikov obiske pri terapevtu zavrača zaradi misli, da je zadeva strašljiva. Vendar temu še zdaleč ni tako, saj v resnici pripomore h kvaliteti življenja ter sreči. Na žalost vsi nimajo možnosti izkoristiti te storitve, a včasih pomaga že iskren pogovor s prijateljem ali nekom, ki vam je blizu in vas razume ter vas je pripravljen poslušati."

Kaj ni ravno učinkovito

Vzpostavljanje spalne rutine lahko povzroči dodaten stres

Nobenega dvoma ni, da je dober spanec nepogrešljiv za zdravje in počutje, a težnja po vzpostavljanju spalne rutine ima lahko na srečo ravno nasproten, od pričakovanega učinka, kar je na lastni koži spoznala tudi sodelavka Huffington posta:

"Spalna rutina, da. A roko na srce, težko ji je slediti in težko je vsak večer v posteljo leči ob isti uri. Narava dela praviloma tega ne dopušča. In ko sem se odločila, da bom vsak večer ob desetih šla v posteljo ter do pol enajstih zaspala, sem se izpostavila še večjemu stresu.

Kajti včasih nisem uspela dovolj zgodaj zaključiti z delom in prav tako ne zaspati v načrtovanem času. Rezultat: po enem mesecu sem bila še bolj neprespana in pod stresom, kot preden sem se lotila te naloge. Zato ne bom več sledila temu nasvetu. Raje se bom prilagajala svojemu delu in tudi telesu. Očitno mi to bolj odgovarja."

Branje knjig za samopomoč nudi preveč splošne napotke

Obstaja nešteto priročnikov in pripomočkov, ki naj bi pomagali do sreče, boljšega počutja in lepšega življenja. Pa so res učinkoviti?

Ena od urednic pri Huffington postu pravi, da ne:

"Verjamem, da je zadeva odvisna od človeka in tudi, da če nekdo verjame, da mu lahko pomagajo, to dejansko deluje, a pri meni ni. Zagrizla sem se v nekaj najbolj opevanih in cenjenih priročnikov za boljše življenje, vendar so nasveti, ki so tam na voljo, preveč splošni, da bi lahko pomagali slehernemu posamezniku. Vsak je drugačen in nemogoče je nekaj, kar bi delovalo pri vsakomur, strpati v eno knjigo. Pri meni ni bilo učinka."

Premagovanje negativnih misli ne pomaga vedno

Velikokrat je slišati nasvet, da je v prid sreče treba utišati negativne misli in skrbi. Pa to deluje tudi v praksi? Urednik pri Huffington postu, ki se je zavezal, da bo s pozitivnimi nadomeščal negativne misli pravi, da pri njemu žal ni.

"V resnici je tedaj, ko negativno misel utišamo, začutiti olajšanje, a zadeva je lahko zelo naporna in namesto, da bi stres umirila, tega še okrepi. Težko je pozornost namenjati vsaki negativni misli, ki se prikrade v človeka, iskati zanjo pozitiven ekvivalent in ob tem delovati tako, kot naj bi delovali. Hkrati se človek včasih krivi za negativnosti in tako še okrepi slabo voljo. In za konec še to: nekateri terapevti opozarjajo, da bi morali sprejeti vse misli in občutke, ne pa jih tlačiti v pozabo in jih ignorirati. Skratka, metoda pri meni ni učinkovala."

In za konec:

Kot navajajo pri Huffington postu, ni nujno, da namigi, ki pri njih niso delovali, tudi pri drugih ne bodo. Vsak srečo odkrije v sebi lastnih stvareh in pomembno je le, da najdete tisto, kar vas osrečuje. Pa naj bo to meditacija, sprehodi v naravi ali branje knjig za samopomoč.

Preberite še: Šest malenkosti, ki se jim morate odpovedati v zameno za srečo

Morda vas zanima tudi: Horoskop: Ta znamenja imajo največ možnosti za zadetek na loteriji


oddajte komentar

preberite tudi

Preden se vrnete k bivšemu, obvezno odgovorite na teh pet vprašanj

To je razlog, da si po rekreaciji želite seksa

Osem najboljših položajev za hitri seks

ne spreglejte