Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Aljoša Bagola: "Ljudje si ne dovolimo napak in to nas hromi" (uspešni Slovenci iskreno o vzponih in padcih, 2. del)

Zgodbe o uspehu niso vedno rožnate. Padci in neuspehi so njihov najpomembnejši del. O tem, kakšne ovire so čakale njih, so iskreno spregovorili uspešni Slovenci.

3.7.2019 ob 4:00

bussines_cafe_uspesni_slovenci_posel_podjetje2.jpg

O tem, kaj počnejo uspešni Slovenci in kaj so za to žrtvovali smo v prvem delu prispevka iz dogodka Bussines Café pisali že TUKAJ. Tokrat nadaljujemo s šopkom uspešnih obrazov, ki danes stojijo za močnimi znamkami in podjetji. Tudi te smo srečali na dogodku Business Café, kjer z organizatorko Zori Jakolin skozi podjetniške zgodbe gostov okroglih miz skušajo pokazati, da se tudi danes da uspeti, ne glede na okoliščine.

Goga Sredojević: "Dokler sem zdrava, lahko delam in preživim"

Ena takšnih je Goga Sredojević, ki danes stoji za podjetjem MGM Media Optima, kot projektni vodja projekta Best press story – promocije turističnih ciljev Slovenije, Hrvaške, Srbije in Makedonije. Večina bralcev se je spomni še kot urednice revij Obrazi, Eva, Smrklja ter Lepa in zdrava, je pa tudi predavateljica na Visoki poslovni šoli B2 ter občasno tudi Mičnina kolumnistka. Njen življenjepis je pester, skok v poslovno pot pa se je začel ob spoznanju, da je zdravje v resnici na prvem mestu.

bussines_cafe_uspesni_slovenci_posel_podjetje5.jpg

"Moj novi začetek je prišel, ko sem bila še zelo vpletena v svoje prejšnje delovno okolje. Tik pred njenim drugim rojstnim dnevom je moja hči zelo zbolela. Bolezni na začetku z zdravnico vred nismo jemali resno. Na koncu smo otroka na urgenco pripeljali v zadnjem trenutku," se spominja Goga.

Mila je svoj drugi rojstni dan preživela na infekcijski kliniki, kjer so jo rešili z izčrpavanjem vode iz pljuč. "Ta otrok bi lahko na začetku 21. stoletja umrl za pljučnico. Po tednu v bolnišnici sem dobila sporočilo, kje hodim in kdaj pridem v službo. Moj odgovor je bil, da sem točno tam, kjer moram biti. Takrat sem se odločila in dojela, da dokler sem zdrava, lahko delam in preživim," sklene Goga, ki se te misli spominja tudi takrat, ko je težko v podjetniških vodah.

Aljoša Bagola: "Rečemo, da se iz napak učimo, v resnici pa si napak ne dovolimo"

Aljoša Bagola je izvršni kreativni direktor agencije Pristop Creative, kolumnist in predavatelj na poslovnih in izobraževalnih dogodkih, ki bo kmalu izdal tudi knjigo. Zadnjih nekaj let glasno govori tudi o izgorelosti, v kremplje katere je pred leti padel tudi sam. Kaj je bil njegov nov začetek, oziroma druga priložnost?

"Naše dojemanje novih začetkov je precej zacementirano. Zdi se nam, da mora biti nov začetek pogojen z nečem izjemnim ali nam mora silovito spodleteti. Takrat, ko te nihče ne pobere in se moraš sam. Živimo v kulturi, ki je zelo neprizanesljiva. Rečemo, da se iz napak učimo, v resnici pa si napak ne dovolimo. Ker ne zaupamo sebi in okolju, v katerem živimo. Tradicionalen refleks slovenske mame je "tiho bodi, nič ne govori nazaj, ne naredi napake." In to nas hromi," razmišlja Aljoša.

bussines_cafe_uspesni_slovenci_posel_podjetje6.jpg

Vendar je prepričan, da je priložnost za nov začetek v resnici vsako jutro. "Vsako jutro smo lahko boljši od včeraj, prijaznejši do sebe ali pomagamo drugim," pravi. Vsekakor pa je tudi zanj nov začetek pomenil eden od "padcev". Kot svoje ponovno rojstvo navaja izgorelost. "Po eni strani sem hvaležen za to sila surovo izkušnjo, saj mi je odprla pogled na svet na drugačen, pravilnejši način."

Maja Vogrinc: "Zelo mi je pomembno, da so stvari med poslom in zasebnostjo ločene"

Svoje misli o zagonu podjetja je delila tudi Maja Vogrinc iz Maja's Marketing LAB, ki se ukvarja s spletnim oglaševanjem. Njena vloga je torej, da na eni strani drugim pomaga, da postanejo vidni, hkrati pa mora biti vidna tudi sama, saj le tako lahko naprej podaja znanje. Vendar pa vodenje podjetja, kjer si viden tudi kot osebnost, zahteva nekaj žrtev. Kako to ločuje sama?

"Zelo mi je pomembno, da so stvari med poslom in zasebnostjo ločene. Rada podajam vsebino, ljudem nudim praktično vsebino in znanje za posel. Mojo osebno izpostavljenost spremlja neka dobra vsebina, ki ima praktičen namen. To, da se zraven pojavi moj obraz, je v resnici trik za večji doseg, tako najlažje prelisičiš sistem. Če imaš možnost, da delaš osebno znamko in se na tak način izpostaviš, je to dobro za posel. Skrivanje za logotipom ali abstraktno sliko naredi za posel manj kot oseben pristop," je prepričana.

Simon Oblak: "Premislite, v kaj se spuščate in čemu se boste odrekli za svoj nadaljni uspeh"

Simon Oblak in Tina Štrubelj sta s svojim naravnim dezodorantom Nelipot osvojila Slovenijo, sodelovanje v oddaji Štartaj, Slovenija! pa ju je izstrelilo med uspešne podjetnike. A tudi njuna pot do tja je bila polna neprespanih noči in uničenih živcev.

"Najina zgodba se je začela leta 2014 najini v majhni kuhinji. Lahko bi dva dni govoril, kako in kaj. A če gremo k padcem. Teh je ogromno. Na srečo sva oba tako narejena, da naju padci povzdignejo," je na Bussines Caféju povedal Simon, ki jima je zmaga na Štartaj, Slovenija! leta 2016 veliko dala, a kot pravi, tudi veliko vzela.

bussines_cafe_uspesni_slovenci_posel_podjetje9.jpg

"Na naju je s tem padla velika odgovornost. To je bila prva, testna oddaja. Takrat nihče ni vedel, kam se bo zadeva razvila. Midva sva v tistem valu zaplavala, morala sva začeti na novo kar se tiče posla in osebnih stvari. Vse se je obrnilo na glavo," se danes spominja Simon, ki je do lanske jeseni v resnici opravljal kar dve službi.

"Štiri leta sem ob Nelipot delal še v multinacionalki, kjer sem imel veliko odgovornost. Ko danes gledam nazaj na usklajevanje obojega, je čudež, da še vedno sedim tukaj," pravi Simon, ki danes vsakomur, ki se podaja na podjetniško pot svetuje, naj gre v to premišljeno, da na sebi, svoji prihodnosti in odnosih z drugimi ne bo pustil večje škode.

"Po najini zmagi je šlo res vse na glavo, ampak sva z znanjem iz prejšnjih služb in vztrajnostjo uspela. Iz ene kuhinje sva prišla do tega, da nas je v ekipi devet, širimo se na tuje trge, razvijamo nove produkte in embalaže iz bioplastike, kar bo velika prelomnica," razmišlja Simon. S Tino bosta svoje izkušnje z mladimi podjetniki kot mentorja delila tudi v 4. sezoni Štartaj, Slovenija!, ki je že pred vrati.

Aljaž Fras: "Čeprav smo začeli brez izkušenj, smo uspeli zaradi delovne vneme"

Družina Fras z Benedikta s skupnim sodelovanjem sina Aljaža, snahe Sare, očeta Leona in mame Milene izdeluje kremo s polžjo slino Noela. Njihovo zgodbo je tokrat delil Aljaž.

"Naša zgodba se je začela povsem drugače od danes povedanih. Ustanovili smo podjetje, ne da bi imeli kakršnekoli izkušnje. Celotna družina je delavska, prihajamo iz majhne vasi in morali smo se naučiti veliko stvari. Začelo se je po poti usode. Oče je imel težave s križem, zato smo želeli prodati posestvo. Prvi potencialni kupec je prišel z idejo, da bi tu gojil polže. Drugi tudi. Zato smo jih začeli kar mi," pojasni Aljaž.

"A kot vsak začetek, je tudi naš temeljil na tem, da ne smemo obupati. V polžjo farmo smo vložili veliko. Najprej smo jih želeli vzgajati v kulinarične namene, a se ni izšlo. Tako smo sedeli pred to našo farmo, tuhtali, kaj bi z njo, saj smo zapravili že veliko denarja, in prišla je ideja za kremo. Takrat sta bila z Nelipot na Štartaj, Slovenija! ravno Simon in Tina in odločili smo se, da se prijavimo. Imeli smo zgodbo, imeli smo izdelek, a je bil razdelan le za 20 odstotkov. Takrat se je naša podjetniška zgodba šele začela," se spominja Aljaž.

Izdelek so tako razvili med samim projektom. "Imeli smo idejo, imeli smo produkt in v to smo verjeli. Čeprav smo začeli brez izkušenj, smo uspeli zaradi delovne vneme. Vendar nam to ne bi uspelo, če ne bi šlo za družinsko podjetje. Celotna zgodba je celo okrepila naše odnose. Zdaj se vidimo vsak dan, predebatiramo, kaj bomo počeli, združujemo izkušnje očeta in matere in zagnanost mene in partnerke. To je dobitna kombinacija, ki prinaša rezultate," se spominja.

Danes so na trgu že dobri dve leti in prepričani so, da so prva tri leta najhujša. "Preizkušaš nove stvari, le tako veš, kaj deluje, delaš napake in se učiš iz njih," sklene Aljaž.

Prvi del prispevka o uspešnih Slovencih in tem, kaj so za to žrtvovali lahko preberete TUKAJ.

Avtor: Maja Fister
Foto: Piqant Photography/ Business Café Slovenija

Preberite še: Zgodba o neverjetnem uspehu slovenskega podjetja Mali junaki  ALI Černobil: Izkušnja Slovencev, ki sta obiskala zaprto ‘mrtvo cono’ #intervju

Priporočamo tudi: Sin me je vprašal: Mami, smo zdaj revni? (uspešni Slovenci iskreno o svoji poslovni poti, 1. del)


oddajte komentar

preberite tudi

Poteze pri zapeljevanju, ki jih moški ne prenašajo

To so tvoji glavni atributi, ki privlačijo moške

Trije jasni znaki, da ljubite napačnega

ne spreglejte

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!