Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Mantre, ki učinkovito premagujejo depresijo, stres ali tesnobo

Obstajajo mantre, ki so zasnovane posebej za premagovanje tegob sodobnega časa.

7.4.2021 ob 5:40 | Foto: Gettyimages | Avtor: M. FL.

Mantre, ki učinkovito premagujejo depresijo, stres ali tesnobo

Začnimo na začetku in odgovorimo na vprašanje, kaj so mantre? Takole pojasnjuje Healthline:

Mantre so zvoki, zlogi, posamezne besede ali več besed, ki imajo poleg pomenskega tudi energijsko moč. Ta deluje na vsa področja telesa. Izvirajo iz vedske tradicije Indije. Pomen ali dobesedni prevod besede mantra bi lahko bil sveti zvok, sveta beseda, nekateri pa izraz razdelijo na dvoje:  manas (um) in tra (osvoboditev).

Namen manter po vedski tradiciji je torej osvobajanje uma spon, ki ga vežejo na materialni svet. Sprva so bile uporabljane v hinduističnih praksah, kasneje tudi v budističnih, tantričnih ter v džainizmu in sikizmu, pojavljajo pa se tudi v sodobnih meditativnih tehnikah.

Ob starih in tradicionalnih mantrah so se zato pojavile nove oblike, ki premagujejo ali blažijo težave sodobnega človeka.

Znanstveni vidik

Pozitiven učinek manter izpostavlja tudi znanost. Leta 2016 opravljena raziskava je dokazala, da je desetminutno mrmranje ene od tradicionalnih manter om, pri več kot polovici sodelujočih oseb znatno ublažilo stres, tesnobo, simptome depresije, izboljšala se je pozornost in splošno razpoloženje.

Leta 2017 je druga, podobna študija dokazala, da mrmranje manter poveča količino dušikovega oksida v telesu oziroma spodbuja nastajanje tega. Dušikov oksid pripomore k boljšemu delovanju živčnega sistema, izboljšuje odpornost in pozitivno vpliva na srce in ožilje. Vse to zagotavlja boljši krvni pretok ter omogoča sproščanje mišic.

Še ena, istega leta opravljena raziskava je dokazala, da mrmranje manter premaguje simptome stresa in tesnobe, med katere sodijo pospešen srčni utrip, povišan krvni tlak in preskromen dotok kisika v možgane. Do podobnih zaključkov je leta 2020 prišla tudi študija organizacije Trusted Source.

Vrste manter

Beseda mantra je največkrat povezana z nečem pozitivnim v smislu tehnik za samopomoč, katerih ozadje nista nujno religija ali kultura. Lahko gre zgolj za besede spodbude, ki nekomu pomagajo, ga opogumljajo, pomirjajo in ga navdajajo s pozitivno energijo.

Vse te učinke premorejo klasične mantre, a če se boste posluževali teh, morate za njihov popoln učinek upoštevati tudi druge kulturne značilnosti okolja, iz katerega izhajajo. Za vse, ki z njimi niso seznanjeni, bodo zato morda boljše mantre, ki izvirajo iz sodobnega sveta in nimajo verskega ter kulturnega ozadja.

Za premagovanje napetosti

Minilo bo

Velikokrat občutke tesnobe še okrepi misel, da bo tisto, kar jih izzove, trajalo večno. Če boste uporabili mantro: minilo bo ali tudi to bo minilo, boste dojeli, da nič ni večno, tudi negativni občutki in tisto, kar jih izzove, ne.

Vsak dan posebej

Občutek preobremenjenosti prav tako velikokrat izzove tesnobo. Seznam opravil, ki jih realno lahko strpate v en dan, je pri tem v veliko pomoč. Ter mantra, ki vas opominja, da je jutri še en dan, v katerem boste lahko postorili tisto, kar vam ni uspelo v tekočem.

S težavo se bom ukvarjal(a), se bo pojavila

Velikokrat z zaskrbljenostjo zremo v prihodnost in se bojimo težav ter zaprek, ki se nam porajajo v mislih. S tem se okrepi tesnoba, ki jo je mogoče premagati z zavedanjem, da se veliko skrbi na koncu sploh ne uresniči, s tistimi, ki se, pa se je nesmiselno obremenjevati prej, temveč se je treba šele tedaj, ko se pojavijo.

Proti depresiji

Znova se bom počutil(a) bolje

Depresija se pogosto odraža z občutkom, da je iz sveta izginilo vse veselje. S tem še dodatno potre prizadetega. A dejstvo je, da epizode depresije ne trajajo neskončno in opominjanje sebe, da pobitost ne bo večna, včasih pomaga pri premagovanju temnih misli in depresivnega počutja.

Poslušati moram telo

Če vam ob pojavu depresije ni niti do tega, da bi vstali iz postelje, je to v trenutni situaciji povsem sprejemljivo. Da pa zaradi tega ne bi imeli dodatne slabe vesti si dopovejte, da gre za enega od simptomov težave in da morate poslušati svoje telo.

To niso moje misli

Depresijo velikokrat spremljajo negativna samopodoba in negativne misli o sebi. V kritičnih trenutkih, ko vas prevzamejo, se skušajte distancirati od njih in nase poglejte z drugačnega zornega kota ter si z mantro dopovejte, da misli, ki vas obdajajo, v osnovi niso vaše, temveč ideje, ki od zunaj prevzamejo vaše možgane.

Za premagovanje družbene tesnobe

Ne gre zame

Človek je sam sebi velikokrat največji kritik in najstrožji sodnik. Tudi v primerih, ko se drugi sploh ne ukvarjajo z njim. Ne v pozitivnem, še manj pa v negativnem smislu.

Samo človek sem

Vsak včasih stori napako, reče napačno besedo, se zmoti. Zato, ker je samo človek in noben človek ni popoln. Napake in zdrsi so povsem dopustni.

Tudi jaz prispevam

Vsak član na svoj način pripomore k boljši družbi. A prispevka, ki ga da vsak sam, se prepogosto niti ne zavedamo. Zato je prav, da se z mantro opomnite, da tudi vi prispevate k lepši družbi, uspehu podjetja, lepši okolici kraja, skratka, da brez vas zadeve ne bi bile enake.

Za ozaveščanje notranjega jaza

Sem v svojem telesu

Včasih se zgodi, da se pojavi občutek nepovezanosti duše s telesom. Ne glede na to, kaj ga izzove in kako močan je, omenjena mantra lahko pripomore k temu, da se bosta ti dve sestavini življenja znova našli in povezali.

Povezan(a) sem z zemljo

Zato vas podpira, sprejema in zato boste na njej tudi ostali.

Ukoreninjen(a) sem, kot drevo

Predstavljajte si, da so vaše noge na tleh in še naprej: da iz njih poganjajo korenine, ki vas držijo trdno na podlagi ter hkrati odkrivajo globlji pomen bivanja in življenja.

Vse omenjene mantre lahko izražate na več načinov. S petjem z jasno izgovorjavo, s petjem s šepetom, s petjem zgolj z odpiranjem ust in s petjem samo v mislih.

To pa so najbolj znane tradicionalne mantre

Om

Verjame se, da je to originalen zvok nastajanja, primaren zvok vesolja. Prav ta mantra med drugim pomirja misli in pomaga pri premagovanju družbene tesnobnosti ter pozitivno vpliva na domala vse telesne organe, zlasti na prebavila, prsni koš in lobanjo ter med drugim dviga koncentracijo in zbranost.

Maha Mrityunjaya

Ena najmočnejših manter za premagovanje preobremenjenosti in občutkov, ki jih ta povzroča. Meditacija z njo prinaša pomiritev in odkriva notranjo moč.

So Hum

Mantra, ki pomaga pri mentalni napetosti in pomirja tesnobo, učinke prinaša že po treh do 21. ponovitvah.

Shanti Paath

Univerzalna mantra za iskanje notranjega miru ter spokojnosti, ki vlada v vesolju.

Om Mani Padme Hum

V budizmu priljubljena mantra, ki spodbuja sočutje in zagotavlja notranjo harmonijo.

Gāyatrī Mantra

Mantra, posvečena vzhajajočemu soncu ter zagotavlja mir in harmonijo.

Kako premagati kulturne ovire

Ko gre za uporabo tradicionalnih manter je treba radovednost in željo po znanju povezati s kulturo, iz katere izhajajo in spoznati njihovo ozadje, najbolje z vodenjem primernih in usposobljenih učiteljev ter poznavalcev okolji, iz katerih mantre izvirajo. Le tako bodo resnično lahko pomagale izpolniti svoje poslanstvo.

Kajti gre za jemanje nečesa iz tuje kulture in uporabo tega, s poznavanjem ozadja manter pa se kaže spoštovanje do ljudi, ki so jim lastne in po zaslugi katerih jih lahko uporabljamo vsi.

Preberite še: Meditirajte z novo serijo na Netflixu

Morda vas zanima tudi: Tina Košir: Najslabše je, če si prepovemo svoja čustva


oddajte komentar

preberite tudi

Kaj vse je o seksualnih fantazijah Evropejcev razkrila velika raziskava

Končno kontracepcijske tabletke za moške? Znanstveniki imajo dobro novico

To so tri najprivlačnejše lastnosti moških in žensk (lepote ni med njimi)

ne spreglejte