Kateri plavalni pripomočki so najboljši za otroke (odgovarja trener plavanja)

Nujno branje pred dopustom za vse starše, ki imajo doma male neplavalce in si razbijajo glavo s tem, ali bi kupili rokavčke, obroč, plavut ali rešilni jopič.

25.6.2021 ob 5:20 | Foto: GettyImages/Denis Moskvinov, GettyImages

Slika avtorja - Pia Pangos Piše:

Pia Pangos

pia.pangos@delo.si

Kateri plavalni pripomočki so najboljši za otroke (odgovarja trener plavanja)

Če že odštevate dneve do oddiha na morju in ste starš, si gotovo belite glavo tudi s tem, katere vodne pripomočke bi vzeli s seboj. Ob poplavi najrazličnejših izdelkov in informacij se hitro zgodi, da se človek zmede in ne ve, kaj bi otroku, ki še ne zna plavati, ponudil, da bi lahko čim bolj užival v morskih radostih. Rokavčki, obroči, plavalni jopiči, hrbtne plavuti, deske in še bi lahko naštevali. Kaj od tega izbrati, kaj je najboljše?

Vodja Narfove plavalne šole Franci Lopatič pojasnjuje, da je, ko se odpravimo na poletni dopust, ključno, da otroci in starši na morju uživajo. »Starši naj se na dopustu ne ukvarjajo s tem, da bi otroka naučili plavati. Otrok se bo pravilne tehnike že naučil z učiteljem plavanja. S sabo naj imajo pripomočke, s katerimi bodo lahko skupaj uživali. Nič ni prepovedano, pravzaprav je celo dobrodošlo, da ga naučijo uživati v vodi.«

Najboljši pripomoček, ki ga ne more uporabljati vsak

Pripomočke je smiselno uporabiti, ko nimaš drugega orodja, da učenca motiviraš. 

Nekdanji plavalec in izkušeni trener pojasni, da je treba ločiti med plavalnimi pripomočki in igračami. »Če govorimo o pripomočkih, ki se jih uporablja, da se nekdo nauči plavanja, je idealen pripomoček človek. Za učenje niso potrebni obroči, palice ali rokavčki. Uporaba je predvsem odvisna od tistega, ki uči, koliko je usposobljen in tudi od tistega, ki se uči,« pove in v isti sapi doda, da se lahko takšnega načina – učenja brez pripomočkov - loti le nekdo, ki je pravilno usposobljen in lahko nudi otroku stoodstotno varnost. »Pripomočke je smiselno uporabiti, ko nimaš drugega orodja, da učenca motiviraš. To pomeni, da se otrok usmeri na nekaj drugega. To, da se nekdo nauči plavati, pomeni, da pravzaprav ne bi smel plavati žabice, ampak bi se moral naučiti plavati prsno, kravelj in hrbtno. To so tehnike, kjer mora biti glava v vodi, da jo potopiš, zadržiš dih in dvigneš glavo iz vode.« Poudari, da je pri tem ključnega pomena, da si upaš potopiti glavo in se prepustiti vodi.  

V Lopatičevi plavalni šoli se učenja plavanja lotevajo na način, da otrok najprej z vodo vzpostavi odnos in stik. Spodbujajo, da se otrok navadi zmočiti glavo in gleda pod vodo. »Pomembno je, da ima otrok v vodi veselje.« Otroke učijo plavati v nizki vodi, v takšni, da se lahko sam pobere. Idealna višina vode je do pasu. Spodbujajo, da se otrok prepusti vodi in dobi občutek, da ga  voda sama drži gor. »Zakaj nekomu dati berglo, ko bo shodil, če pa lahko to naredi brez nje. Pripomočki so pravzaprav bergla.«

Pravi, da so plavalni pripomočki, ki se prodajajo z vidika učenja plavanja nesmiselni, so pa dobrodošli z vidika varnosti. »Če otroku z nečim umetnim povečaš plovnost telesa, si dal otroku napačen občutek. Otrok misli, da ga voda bolj drži gor. Vsak, ki bo v takem pripomočku, bo delal vse, da se bo boril, da bo ostal nad vodo. In zakaj ima otrok takšne pripomočke? Ker ne upa dati glave pod vodo, ker ne zna zadržati sape in ker ne zna spraviti glave ven, ko je glava pod vodo. Na kratek rok s tem ni nič narobe, z vidika varnosti je to celo dobro, z vidika učenja plavanja pa brez zveze.«

Pogum in zgled

V skupini se vedno najde kakšen, ki je bolj pogumen in tak vleče naprej manj pogumne. Ko bo otrok dovolj zrel, bo tudi sam potopil glavo. 

Kako otroka spodbuditi, da bo zmočil glavo in se potopil? Na morju, lahko otroka spodbudite z igro v nizki vodi, masko, dihalko in očali, v plavalni šoli, pa se tega lotevajo na drugačen način – z zgledom. »Vedeti je treba, da so starši, starši, učitelji pa učitelji. Svoje naredita tudi skupina in zgled. Starši včasih mislijo, da bodo dali otroka v neki individualen tečaj, da bo bolje in bo izgubil strah, pa to ne drži. Otroci premagajo strah, ko tekmujejo z vrstniki, s starejšimi ne morejo tekmovati. V skupini se vedno najde kakšen, ki je bolj pogumen in tak vleče naprej manj pogumne. Ko bo otrok dovolj zrel, bo tudi sam potopil glavo. Včasih ga pri tem ovirajo slabe izkušnje ali pa ima izvoren strah in si misli, da bo hudo.«

Ne glede na to, da pozdravlja napihljive pripomočke za igro v vodi v času dopusta, pa poudarja, da se morajo starši zavedati, da noben pripomoček ne more nadomestiti nadzora odrasle osebe. »Ne glede na to, kaj ima otrok na sebi, ne more in ne sme biti brez nadzora.« Pri tem še poudari, da moramo biti še toliko bolj previdni, če je otrok v vodi s starimi starši, saj so redkokdaj dovolj suvereni, da lahko poskrbijo za varnost otroka v vodi. »Če pride do tega, da otrok v vodi uživa in potem pride naenkrat val, ga zalije in popije veliko vode, je nujno, da ima ob sebi takoj nekoga, ki mu bo pomagal in povedal, da ni nič groznega. Če ni prave povratne informacije, pride do zavore.«

Kateri pripomoček nudi največ varnosti?

Glede varnosti Lopatič prisega na klasiko in pravi, da je še najboljša izbira obroč. »Hrbtna plavut ne more otroka držati nad vodo in ne more biti varna. Pri obroču gre za to, da otrok z rokami drži nekaj, kar ga drži na vodi. Plavut ga pa drži nad vodo, glava pa lahko potone. Plavut je lahko super motivacija za tiste, ki so v vodi tako suvereni, da pri njih potapljanje ni več težava. V smislu plavanja pa je to traparija, da večje videl nisem. Ni dobro, da se ustvarja prepričanje, da je za učenje dobro vse, kar trg ponuja, zato je treba ločiti, kaj je dobro za učenje, kaj je dobro za igro in kaj za varnost.«

Starši naj otroka naučijo uživati v vodi.

Staršem, ki vseeno otroka želijo na oddihu naučiti plavati in otrokom, ki imajo motivacijo za učenjem, svetuje: »Če želi nekdo otroka naučiti plavati, bo uporabil pamet. Za vse postopke učenja velja, da se bo tisti, ki se uči počutil uspešnega, če bo napredoval. Če otroka učiš tri leta plavati in ga nisi naučil, bo otrok mislil, da je nesposoben.« Ob tem še doda, da pripomočki za igro pogosto podaljšujejo čas učenja in da otroku zaradi tega tudi pade motivacija za učenje in mu naraste motivacija za igranje.

Za konec še zaključi, da naj bo letni dopust na morju namenjen uživanju. »Na morju pozabimo na učenje, pomembni sta varnost in uživanje. Otrok se bo že naučil plavati.  Starši, če govorimo o splošni populaciji, ga ne bodo naučili pravilno plavati, ampak ga lahko naučijo uživati v vodi, kar je ključna naloga starša, plavalno tehniko pa naj prepustijo profesionalcem.«

Preberite še: Marko Juhant o nagrajevanju za šolski uspeh: Letos kolo, drugo leto avto ali barka?

Morda vas zanima tudi: Prva slovenska morska deklica: To je umetnost in šport, ki prižiga iskrice v očeh


 
 


oddajte komentar

preberite tudi

6 stvari, ki jih vsaka ženska potrebuje za dobro in zdravo spolno življenje

Šest posledic prve ljubezni, s katerimi živimo vse življenje

Te nenavadne odločitve lahko rešijo vajin zakon (ali zvezo v krizi)