Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Kako ustvariti blog, ki ga bodo ljudje dejansko brali

V poplavi blogerjev, influencerjev, samooklicanih zvezd družbenih omrežij in drugih milenijskih fenomenov vse kaže na to, da smo izgubili čut za inovativnost in originalnost.

3.4.2018 ob 7:20

micnablog.jpg

Postaviti svoj blog je v digitalni dobi nekaj povsem dosegljivega in izvedljivega za vsakogar, ki ima dostop do spleta in pametno napravo, ki mu to omogoča. Čar spleta je tudi v tem, da je doseg vaših objav neomejen, s tem pa tudi bazen bralcev ogromen. Če ste jim le dovolj zanimivi. Fenomen lepotnih in modnih blogerk in vlogerk, ki v svoje objave vključujejo svoje stajlinge in make-up navdih, sicer vztraja že več let in čeprav jih je vedno več, pa se raznolikost med njimi manjša v obratnem sorazmerju. Namesto, da bi bilo s številom ustvarjalcev tudi vedno več različnih vsebin, so se stajlingi iz Zare in narisane obrvi in ustnice v slogu Kylie Jenner začeli množiti kot besedilo, če kliknete na copy in paste.

Kako torej ostati relevanten v bazenu kopij in replik? Trik je v tem, da si zgradite zvest krog sledilcev, ki se bodo k vam vračali in vas izbrali iz morja vseh ostalih, ne zato, ker počnete identične stvari kot drugi, ampak ker izstopate z drugačnim pristopom in zgodbo. Kako to storiti? 

Poiščite svoje poslanstvo, a naj ne bo zanimivo le vam 

Prvi korak pri kreiranju bloga ali vloga je iskanje rdeče niti, teme, ki jo boste na njem pokrivali. Pri tem je ključno, da se vsebine dotikajo stvari, ki vas resnično zanimajo, so vam pomembne in jih želite raziskovati. Stvari, o katerih boste pisali s strastjo, se povsem drugače berejo, kot tiste, ki jih pišete na pol pod prisilo. In zavedajte se, da vas mora tema tako zanimati, da vam o njej nikoli ne bo zmanjkalo besed, sicer se boste hitro izpeli. 

Ko enkrat najdete svoje poslanstvo, lahko okoli njega zgradite svojo znamko, po kateri boste prepoznavni. Seveda to ne pomeni, da se s časom ne sme spreminjati. Vsak blog se razvija, lahko dodate nove teme, zavihke in veje, a rdeča nit zagotovo mora biti. In ko enkrat že vzpostavite bazo ljudi, ki vas spremljajo, se lahko po nove ideje vedno zatečete k njim – preprosto tako, da jih vprašate, o čem bi radi brali. Teme, ki zanimajo zgolj vas, namreč ne bodo prišle daleč. Ko o nečem pišete, se vedno vprašajte, zakaj bi bila vsebina za bralca uporabna? Če ne znate odgovoriti, vsebina ni uporabna.

Bodite dosledni

Konsistenca in redne objave so ključ do uspeha. Ena objava na mesec na poljuben dan, ko vam bo slučajno dolgčas, ne bo prinesla uspeha. Določite si urnik, frekvenco objav. Če ne vsak dan, naj bo to bodisi vsak torek in petek, vsak konec tedna ali kakšen drug dan in pri tem vztrajajte. Le tako bodo bralci vedeli, kateri dan lahko pričakujejo nove vsebine in se na stran s tem namenom tudi vračali. 

To torej pomeni tudi, da je pametno izbrati temo, o kateri boste dejansko imeli dovolj materiala. Če vam bo po petih objavah zmanjkalo idej za vsebino, ne boste prišli daleč. Hkrati pa se zavedajte, da je kakovost bolj vredna od količine. Ne objavite vsebine, ki se vam ne zdi dovolj dobra, samo zato, da ne podrete začrtanega urnika. 

Naslovi, naslovi, naslovi

Čeprav že vse življenje poslušamo, da knjig ne smemo soditi po platnicah (ali naslovih), pa si ne moremo kaj, da tega ne bi počeli na dnevni bazi. Od tega, kateri članek, mail ali objavo na blogu bomo dejansko kliknili in odprli, je precej odvisen njihov naslov. Če je vsebina objave izjemna, a naslov dolgočasen, obstaja verjetnost, da post ne bo prišel do naslovnikov. Zato se izurite v pisanju naslovov, ki bodo pritegnili in ustvarili željo po branju, hkrati pa pazite, da z njimi ne zavajate! Če je vsebina zanimiva, zagotovo lahko sestavite zanimiv naslov, če pa je vsebina dolgočasna, je niti ne objavljajte … 

Naj bo berljivo

Dolga besedila brez enega odstavka, mednaslova, poudarka ali fotografije, so težka za branje. Poleg dobre vsebine torej poskrbite tudi za vizualno privlačen tekst, ob katerem ne bodo trpele oči. 

Ne čakajte na bralce, poiščite jih!

Ko blog enkrat stoji, ne pričakujte, da vas bodo bralci našli sami od sebe. Na srečo živimo v dobi družbenih omrežij, ki so eden najlažjih kanalov za distribucijo vsebin. Dosegi in baze ljudi na Facebooku in Instagramu so veliki – sicer jih algoritmi zadnje mesece precej otežujejo, a vseeno omenjeni družbeni omrežji ostajata glavna kanala, prek katerih lahko dosežete potencialne bralce. Eden od načinov, kako lahko bralce redno obveščate o vaših aktivnostih, je tudi pošiljanje novičnikov – newslettrov. Takoj, ko ustvarite blog, dodajte gumb za prijavo na vaše novičnike, ki jih pošiljajte redno, vanje pa vključite vaše objave in kakšne sladkorčke. Tako bodo bralci po mailu obveščeni, česa ne smejo zamuditi.

Vzdržujte skupnost 

Nihče ni rekel, da je bloganje lahko. Zahteva veliko dela in predvsem časa. Če želite imeti zveste bralce, ki se bodo po vsebino vračali, jih morate nazaj privabljati najprej z dobrimi temami, pomembno pa je tudi grajenje skupnosti s prvoosebnimi stiki. Kar torej pomeni, da si boste morali vzeti čas za vse maile, komentarje, vprašanja in druge stike z bralci, če želite ostati relevantni.

 

Avtor: Maja Fister

Foto: Unsplash


oddajte komentar

preberite tudi

To se bo zgodilo, če boste dan začeli z ljubljenjem

Zato nikoli nikogar ne prosite za ljubezen

Presenetljiv vpliv zime na seksualnost moških

ne spreglejte