Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Kako izbrati zdravju prijazno čokolado

Upoštevajte pravili manj je več in grenko je zdravo.

17.3.2016 ob 12:30

shutterstock_229519387.jpg

Zagotovo ste že velikokrat prebrali, da je čokolada zdrava. Temu ne oporekamo, opozarjamo pa, da to velja le za tiste žlahtne sladice z visokim odstotkom kakava. Prav ta je namreč v največji meri zaslužen za pozitivne vplive čokolade na zdravje. Zato poglejte, kako med pestro izbiro prepoznati tisto, ki je prijazna tako duši kot telesu.


Spremljajte nas tudi na Facebooku.

Bolj grenka, bolj zdrava. Ker veste, da je čokolada z višjim odstotkom kakava zdrava, izberite tisto, ki ima na embalaži navedeno, da je "temna". A ker ne gre za strokovni termin, lahko proizvajalci tako poimenujejo tudi čokolado z nižjim odstotkom kakava. Zato se gre zanašati zgolj na števila ter se pri nakupu odločati za čokolado, ki vsebuje 70 ali več odstotkov kakava in je zato bolj grenkega okusa.

Kakavovo maslo. Dobre maščobe v čokoladi izvirajo iz kakavovega masla. To je med drugim vir stearinske kisline, ki je dobra za srce. Prav zato se pred nakupom prepričajte, da je v izbrani čokoladi kakavovo maslo in ne hidrogenizirane maščobe, katere dodajajo nekateri proizvajalci. Tem se izogibajte, saj gre za trans maščobe, ki so povezane s številnimi boleznimi srca. 

Izbirajte manjše embalaže. Večina si lahko brez slabe vesti vsak dan privošči do 40 gramov temne čokolade. A prav tu se najpogosteje zalomi, saj se je težko držati predpisane količine in kaj hitro v želodcu izgine cela 100 gramska tablica. Zato raje izbirajte čokolado v manjših embalažah ali tisto, ki ima delčke pakirane posamično. Tako boste lažje nadzorovali količino zaužite sladice. 

Manj je več. Vse, kar je za izdelavo čokolade potrebno, je kakav, kakavovo maslo, sladkor in včasih vanilijin sladkor. A večini proizvajalcev to ni dovolj in svoje izdelke bogatijo z različnimi polnili, okusi, sestavinami, dodatki, ki so povsem nepotrebni. Ko izbirate čokolado, zato preverite, da ji je teh dodanih čim manj. 

Dodatek suhega sadja in lupinastih plodov. Ti pa so v čokoladi dobrodošli, saj v kombinaciji z vlakninami in drugimi zdravimi snovmi, ki so v njih prisotne, še spodbujajo zdravstvene prednosti te okusne in hkrati zdrave slaščice. 

Avtorica: M. F.

Foto: Shutterstock


oddajte komentar

preberite tudi

Ne tangice, takšne spodnje hlačke so moškim najbolj všeč

Karezza seks: Kaj sploh je in zakaj bi se morali z njim pobliže spoznati

7 seksi vprašanj, na katere mora vsak poznati odgovor

ne spreglejte