Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Zate! 6 malenkosti za dan brez stresa

Stres je prisoten domala vsak dan, a obstajajo pa preprosti načini, s katerimi ga je mogoče ublažiti ali celo pregnati.

30.8.2018 ob 3:24

zenska_pisarna_racunalnik_stres_micna.jpg

Stres ima na počutje velik vpliv. V negativnem smislu, seveda. Kot je povedal psiholog Robert Episten pa je sreča v veliki meri povezana s tem, kako se nekdo zna z njim spopadati, ga obvladovati in se tako izogniti posledicam kronične napetosti, kot so težave s spanjem, glavoboli, razdražljivost in spremembe v teku.

Zato, kadar občutite, da je breme pretežko, nimate pa časa za jogo, uporabite katero od hitrih protistresnih rešitev, ki jih niza portal Insider.

Z nekom se pogovorite

In mu zaupajte, kaj vas teži in mori. Pogovor z nekom, ki vam je blizu, je najboljši način za premagovanje stresa. Takoj, ko boste skrbi ubesedili, se boste namreč počutili bolje, hkrati pa se bodo med pogovorom porajale zamisli, kako odpraviti tisto, kar vas spravlja v napetost, zatrjujejo psihologi.

Leta 2000 izvedena študija, v kateri je sodelovalo 256 študentov je dokazala, da je bila pri tistih, ki so se o stresnih situacijah z nekom pogovorili, v telesu znatno nižja raven stresnih hormonov v primerjavi z onimi, ki so težave ohranjali zase.

Barvajte

Pobarvanke za odrasle so vse bolj priljubljene. Za tem se skriva dejstvo, da barvanje pozitivno vpliva na delovanje možganov.

Psihologinja Gloria Martínez Ayala pojansjuje: "Med barvanjem se aktivirata dva različna predela možganov. Tisti, ki je zaslužen za logično razmišljanje in oni, ki je namenjen kreativnosti. Hkrati barvanje, zlasti majhnih koščkov, krepi vid in motorične sposobnosti ter na drugi strani pomirja, saj se pod vplivom te dejavnosti umirijo aktivnosti v amigdali, delu možganov, na katerega vpliva stres in je ki je odgovoren za burna čustva."

Sprehodite se v naravi

V resnici za premagovanje stresa, ni boljšega zdravila, kot je telesna aktivnost. Ta možgane prisili, da zmanjšajo odzivnost na stresne situacije, so zapisali strokovnjaki z univerze Princeton.

Ni treba, da se znojite v telovadnici, zalegel bo že kratek sprehod na svežem zraku.
V časopisu Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports objavljena študija iz leta 2015 je pokazala, da kratek sprehod pred ali po kosilu znatno vpliva na blaženje stresa. Prav tako so strokovnjaki z japonske dokazali, da bivanje v gozdu odpravlja kronično napetost in niža krvni tlak ter na podlagi svojih dognanj priporočajo trend, imenovan gozdna kopel.

Prigriznite malo borovnic, purana ali čokolade

Nobenega dvoma ni, da hrana vpliva na razpoloženje. Zlasti borovnice imajo na počutje spodbuden vpliv, je povedala nutricionistka Cynthia Sass: "V njih prisotni antioksidanti in fitonutrijenti telesu pomagajo pri premagovanju kronične napetosti in blažijo učinke prostih radikalov, katerih delovanje je prav tako posledica stresnih situaciji. Podoben učinek na napetost imajo tudi puranje meso in temna čokolada, ki tedaj, ko smo napeti, nedvomno najbolj prija." 

Popite malo kave, a ne preveč

"Čeprav pretiravanje s kavo ni na mestu, lahko temna pijača v zmernih količinah pripomore k boljšemu razpoloženju in blaženju napetosti. Pod njenim vplivom se v telesu tvori dopamin, ta pa je velik zaviralec stresnih hormonov in kronične napetosti," je povedal nevropsihologa Gary L. Wenk.

Leta 2015 izvedena študija na miškah je pokazala, da pri tistih, ki so jim dovajali kofein, možgani niso kazali nikakršnih, s stresom povezanih aktivnosti. V primerjavi z onimi, ki so uživale samo vodo.
Strokovnjaki so ob zaključki povedali, da kofein zaviralno vpliva na receptorje, ki so odgovorni za odzive na stres.

Načrtujte

Morda je čas, da začnete načrtovati. Kot je povedal psiholog Robert Epstein, se je stresu najbolje zoperstaviti, preden se sploh pojavi. Najlažje je to storiti z dobrim načrtovanjem vsega, kar vas v dnevu, tednu ali mesecu čaka. "Pregled nad vsemi zadolžitvami  omogoča pripravo nanje, s tem pa zbujajo manj napetosti, negotovosti in skrbi," je povedal Epstein.

Avtorica: M. FL.
Foto: Thinkstock


oddajte komentar

preberite tudi

Štiri dejstva o ženskem orgazmu, ki si jih večina razlaga narobe

Kako v ljubezni ne izgubiti sebe

9 tipov moških, ki se jim pri spletnih zmenkih nujno izogibajte

ne spreglejte

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!