Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

To je pri premagovanju depresije še močnejše od vadbe

Obstaja prijetno dejanje, ki znatno pomaga vsem, ki se soočajo z depresijo.

8.11.2018 ob 5:02

kopel_zenska_kad_kopalnica_micna.jpg

Za tiste, ki se soočajo z depresijo, ni nič bolj nadležnega, kot so sicer dobronamerni nasveti v smislu: druži se s prijatelji, privošči si toplo kopel ali popij skodelico čaja. Depresija je mentalna bolezen in veliko prekompleksna, da bi jo bilo mogoče premagovati na takšne in podobne načine. A glede na izsledke ene zadnjih znanstvenih raziskav, je v enem od omenjenih nasvetov nekaj resnice.

Kot poroča Cosmopolitan, je skupina strokovnjakov z nemške univerze Freiburg s pomočjo majhnega vzorca obolelih za to motnjo izvedla študijo, v kateri so sodelujoče razdelili v dve skupini. Tisti iz prve so si vsako popoldne privoščili toplo kopel, kar pomeni, da so se pol ure namakali v vodi temperature 40 stopinj Celzija. Sodelujoči iz druge skupine so dvakrat tedensko vadili od 40 do 45 minut.

Vpliv enega in drugega

Po osmih tednih so strokovnjaki po veljavnih lestvicah pri prostovoljcih preverjali stopnjo depresije. Tisti, ki so si privoščili vročo kopel, so na lestvici dosegali šest točk manj, kar pomeni, da je bila stopnja depresije pri njih nižja, od začetne vrednosti. Pri sodelujočih, ki so vadili, se je vrednost v povprečju znižala za tri točke.

Izsledke bi bilo mogoče strniti v tezo, da so redne vroče kopeli pri zniževanju depresije učinkovitejše od vadbe.

Kaj pravi znanost?

Znanstvena utemeljitev v ozadju tega je, da vroče kopeli pri depresivnih vplivajo na njihov cirkadialni ritem, 24 urni notranji cikel, ki vpliva na presnovo, uravnavanje telesne temperature in spanec.

Pri depresivnih je ta cikel pogosto moten, kar dokazuje dejstvo, da imajo neredko težave z nespečnostjo, s povečanjem telesne temperature pa je mogoče na notranji ritem vplivati pozitivno in tako ublažiti simptome te motnje.

Škodovala ne bo

Seveda je pri tem treba vzeti v zakup, da je šlo za majhno raziskavo. Običajno je za znanstvene zaključke potreben večji vzorec, tudi ko gre za dejavnosti, ki pomagajo pri blaženju depresije. A ker je vroča kopel res prijetna, vključevanje te v dnevno rutino zagotovo ne bo škodovalo.

Avtorica: M. FL.
Foto: Thinkstock

Preberite še: Za boljšo samopodobo: 7 najpomembnejših lekcij o telesu 


oddajte komentar

preberite tudi

Štiri dejstva o ženskem orgazmu, ki si jih večina razlaga narobe

Kako v ljubezni ne izgubiti sebe

9 tipov moških, ki se jim pri spletnih zmenkih nujno izogibajte

ne spreglejte

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!