Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Tako vam telo sporoča, da jeste preveč sladkorja

Zakaj je nekaj tako dobrega, zdravju tako neprijaznega.

3.4.2018 ob 12:00

sladkor_ThinkstockPhotos-495778634.jpg

Sladkor je slasten. Tisti, ki to zanika, ni ravno odkrit. A ker je življenje krivično je prav sladkor, zlasti v velikih količinah, zdravju škodljiv. V resnici bi se mu, podučeni o vseh njegovih negativnih vplivih na zdravje, najraje odrekli. Njegovemu čudovitemu okusu navkljub.

Pa vendar, malo naj bo, preveč raje ne. Kako pa veste, da z njim pretiravate? Na to vas opozarja sledečih osem rdečih zastavic, ki zgovorno pričajo, da ste preveč sladkosnedi.

Ne morete se upreti sladkarijam

Več sladkorja, kot pojeste, težje se mu upirate. "In težje, kot se mu upirate, več ga pojeste. Ujamete se v začarani krog, ki spominja na odvisnost," za Self pojasnjuje Brooke Alpert, avtorica dela Sladkorna detoksikacija: izgubite kilograme, počutite se odlično in pomladite se (The Sugar Detox: Lose Weight, Feel Great and Look Years Younger).

"To ni zgolj zato, ker se vaše čutilo za okus privaja na sladko in je težje zadovoljiti brbončice temveč tudi, ker se po sladkorju počutite odlično. Tako, kot bi vzeli drogo. Ker se telo nanj vse bolj privaja, ga, da bi zadovoljilo potrebo po njem, potrebuje vedno več."

Podnevi ste velikokrat brez energije

Kar se dvigne, mora tudi pasti. Potem, ko zaužijete slaščico, telo začne sproščati več inzulina, sladkor hitro pride v kri in v telesu sproži naval energije. "Raven energije v telesu je stabilna, kadar je krvni sladkor stabilen. Ko zaužijete več sladkorja, krvni sladkor naraste, organizem navda z novo močjo, količina te pa s padcem sladkorja v krvi hitro upade in pojavi se utrujenost," pojasnjuje Alpretova in dodaja še en razlog za pogosto izčrpanost:

"Če jeste veliko sladkorja, to najbrž pomeni, da je vaša hrana preskopa z vlakninami in beljakovinami, prav te snovi so ključne za ohranjanje stabilne ravni krvnega sladkorja in s tem energije."

Mučijo vas mozolji

"Porušeno hormonsko ravnovesje, ki se v telesu pojavi ob porastu inzulina, se neredko odraža v obliki pretiranega delovanja žlez lojnic, posledica česar so izbruhi mozoljev," je povedala Rebecca Kazin z inštituta za dermatologijo in lasersko kirurgijo iz Washingtona. Pretiravanje s sladkorjem se v tej obliki na obrazu lahko pokaže kar dni po sladkanju, vi pa za nenadne težave s kožo ne najdete pravega razloga, čeprav je ta povsem očiten.

Vaše razpoloženje niha

Kadar telo dobi veliko sladkorja, se počutje izboljša. Ko količina sladkorja v krvi pade, z njo pade tudi razpoloženje. Če vaše velikokrat niha, se v enem trenutku smejite, v naslednjem bi najraje jokali, so za to kaj lahko krive tortice ali keksi, s katerimi se (pre)pogosto sladkate.

PREBERITE še // Dateljni, zdravo sladilo ali kalorična bomba

Zredili ste se

Sladkor je kaloričen, a ker ne vsebuje drugih hranljivih snovi (vlaknin, beljakovin), telesu dovaja prazne kalorije, zato ste po sladkem zalogaju sicer siti, a kmalu znova lačni. Kar pomeni več zaužite hrane, posledično pa seveda višjo številko na tehtnici. Prav tako sladkor spodbuja sproščanje inzulina, hormona, ki igra veliko vlogo pri kopičenju kilogramov in višanju tveganja za sladkorno bolezen tipa dve.

Vaši zobje so podvrženi kariesu

Kadar se ostanki hrane ujamejo na in med zobe, se na njih namnožijo bakterije, ki jih razkrajajo in pri tem proizvajajo kislino, ki načenja sklenino. V naši slini so vedno prisotne bakterije, z uživanjem sladkorja pa se spremeni pH vrednost v ustih in poruši se njihovo naravno ravnovesje. S tem se mikroorganizmi pretirano namnožijo in zaradi svoje dejavnosti škodujejo zdravju zob.

Občutite vrtoglavice

"Vrtoglavica in omotica sta pogosto simptoma nizkega krvnega sladkorja. Kadar se z njim na veliko razvajate, krvni sladkor hitro naraste, prav tako hitro tudi pade, njegov nagel padec  pa znatno ogrozi kognitivne funkcije možganov," pojasnjuje Alpertova.

Nič vam ni več dovolj sladko

"Pretiravanje s sladkorjem vpliva na čutilo za okus," je povedala avtorica in dodala, da brbončice tedaj, ko stalno prihajajo v stik z njim, potrebujejo vse močnejše dražljaje, da bi zaznale okus, vam pa se zdi, da čokolada ni več tako sladka, kot je bila nekoč. Seveda vas občutek vara.

Kajti, če se boste sladkorju odrekli ali vsaj zmanjšali njegov vnos, vam bo sprva težko, a s časoma se bo okus prilagodil na manjše količine in slaščice bodo spet slajše. Tedaj boste znova bolj uživali v njih. Zmerno.

DANES vas na MIČNI čakajo še te zanimive vsebine:

FOTO: Kdo je šik gospa, ki je obraz lepotne kampanje

Trije zdravi recepti: Kokosove kroglice, jagodne tortice in veganske lizike

Intervju: Življenje od vikenda do vikenda in od dopusta do dopusta zame ni imelo vrednosti

Kako ustvariti blog, ki ga bodo ljudje dejansko brali

Avtorica: M. FL.
Foto: Thinkstock


oddajte komentar

preberite tudi

Štiri dejstva o ženskem orgazmu, ki si jih večina razlaga narobe

Kako v ljubezni ne izgubiti sebe

9 tipov moških, ki se jim pri spletnih zmenkih nujno izogibajte

ne spreglejte

Psi nas varujejo pred negativno energijo, mačke so kot reiki zdravilci

Roisin Murphy: Pevka sem postala preko igre in eksperimentiranja #video

Pet slovenskih podcastov, ki so vredni poslušanja

Pet knjig za preostanek poletja

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!