Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Ste sladkosnedi? Tako se boste uprli prenajedanju s sladkorjem

Če se sladkim dobrotam nikakor ne morete upreti, s tem ogrožate zdravje, zato poglejte nekaj nasvetov, kako bo prenajedanje s sladkorjem postalo stvar preteklosti.

29.10.2018 ob 4:23

slascice_krofi_dnevna_soba_kavc_odeja_zenska_micna.jpg

Nič ni narobe, če si včasih privoščite nekaj sladkega. A kaj, ko nikakor ne morete ostati pri dveh, treh keksih in mimogrede pospravite cel zavoj. Seveda veste, da to ni dobro, kajti kadar je sladkorja preveč, trpita tako zdravje, kot vitka postava. Zato poglejte nekaj nasvetov portala Readers Digest, kako vendarle omejiti uživanje takšnih in drugačnih sladkih dobrot.

Spoznajte ozadje težave

En trenutek ste polni energije, v naslednjem komaj držite odprte oči. Vam je znano? Vaše telo se vsakič, ko vanj vnesete veliko količino sladkorja, ujame v fizični in psihični vrtiljak.

"Takoj, ko pojeste nekaj sladkega, v telesu naraste količina dopamina, hormona, ki zagotavlja dobro počutje," je povedala prehranska strokovnjakinja Amanda Bontempo. Poleg tega v krvi naraste raven glukoze ter se zniža količina hormona, ki uravnava občutek sitosti, leptina. Zato se ne morete ustaviti pri enem keksu ali koščku čokolade, temveč brez pomisleka posežete po novem. In še enem in še enem. A glukozo telo hitro porabi, energija pade, prav tako pade količina dopamina. Kako hitro se to zgodi, je sicer odvisno od posameznika do posameznika, pri nekaterih po 15. minutah, pri drugih po uri, dveh.

Posledici pa sta pri vseh enaki: utrujenost in slaba volja, ki znova prebudita željo po sladkem zalogaju. Tako se ujamete v začarani krog, ki ga je mogoče premagati le z močno voljo in z nekaj triki, s katerimi se boste lažje uprli sladkim zalogajem.

Pojejte žličko kikirikijevega masla

Tedaj, ko vas prevzame neustavljiva želja po še eni sladki dobroti, raje pojejte žlico kikirikijevega masla. "Z njo boste lažje premagali misel na slaščice, saj telesu zagotavlja beljakovine in maščobe, te upočasnijo presnovo sladkorja in dolgo zadržijo občutek sitosti," je povedala profesorica nutricionistike, Jennifer Powell Weddig z univerze Denver. Ali si privoščite humus z zelenjavo. Ta telesu dovaja vlaknine in upočasni presnovo enostavnih sladkorjev, ki ste jih zaužili s koščkom tortice, ter tako pomaga premagati želji po novem.

Hodite po stopnicah

Potem, ko vas po sladkem zalogaju prime, da bi malo počivali, se temu uprite. Raje se gibajte. Tako bodo mišice porabile zalogo energije, namesto da bi se ta na telesu nakopičila v obliki maščobnih oblog, hkrati bo nihanje krvnega sladkorja manj izrazito. Ni treba, da se dolge ure znojite, dovolj bo, če boste 15 minut denimo hodili po stopnicah. V časopisu Diabetes Care objavljena študija je pokazala, da je na takšen način mogoče znatno ublažiti nihanje sladkorja v krvi in zatreti željo po novem sladkem zalogaju.

Popite čaj z limono

Tako zeleni čaj, kot limona sta diuretika, kar pomeni, da boste, ko si boste privoščili čaj z limono, morali večkrat na malo potrebo. "S tem se sicer ne boste znebili odvečnega sladkorja, boste pa spodbudili delovanje ledvic, ki so ključni organ za izločanje strupenih snovi iz telesa. Prav tako je z omenjeno pijačo mogoče poskrbeti za primerno hidratacijo. Z zadostnimi količinami tekočine boste lažje premagali željo po sladkem, hkrati bo raven leptina ostala dovolj visoka, da se boste brez težav uprli sladkorju," je povedala Weddigova.

Načrtujte zajtrk

Zajtrk z nizkim deležem sladkorja je ključen za premagovanje prenajedanja. "Prvi dnevni obrok naj vključuje veliko beljakovin, zmerno količino maščob in sestavljenih ogljikovih hidratov," svetuje Bontempova in dodaja: "Z njim boste dolgo siti, se izognili napadom lakote in s tem potrebi po enostavnih sladkorjih."

Primerno začinite solato

Pri pripravi solat se izogibajte kupljenim prelivom, raje ostanite pri kisu in olivnem olju. Takšni in drugačni pripravljeni prelivi v sebi skrivajo veliko sladkorja. Morda na embalaži niso navedeni kot sladkor, temveč kot fruktoza, koruzni sirup, melasa in podobno, a ne glede na poimenovanje, gre za sladkoje,  ki vas hitro lahko znova popeljejo v začarani krog. Enako velja za omake, s katerimi plemenitite jedi. V žlici kečapa je denimo štiri gramov sladkorja.

Privoščite si smuti

Potem, ko pospravite tablico čokolade, si pripravite zelenjavni smuti, ki telo navda z vitamini ter vlakninami, previdno pa s sadjem, kajti tudi to telesu dovaja sladkor, ki ste ga že tako zaužili preveč. Zmešajte del sadja z dvema deloma zelenjave, kot sta ohrovt ali špinača. Dodajte beljakovine, denimo jogurt ali kikirikijevo maslo. Napitek bo hkrati ublažil željo po novi tablici čokolade in upočasnil presnovo enostavnih sladkorjev, kar pomeni, da bo želja po njih lažje obvladljiva.

Pospravite ostanke

Skušnjavi se boste veliko lažje uprli, če ne boste imeli možnosti, da bi jo potešili. Zato se znebite vsega, kar vas lahko premami. Pospravite zaloge sladkarij, ne dovolite si, da bi jih imeli na očeh. V časopisu International Journal of Obesity je bila objavljena študija, v kateri je sodelovalo 100 prostovoljcev. V njej se je izkazalo, da so imeli tisti, ki so imeli doma zaloge sladkarij, pogosteje težave s težo od onih, ki so omare sproti pospravljali in sladkih skušnjav niso imeli v vidnem polju.

Ne imejte slabe vesti

Kadar vam res zadiši nekaj sladkega, se temu ne upirajte. Brez slabe vesti pojejte košček čokolade in uživajte v njem. Ali tortico ali jabolčno zavitek. Na Novi Zelandiji izvedena raziskavaje dokazala, da ljudje, ki slaščice uživajo z občutkom krivde, veliko težje nadzorujejo telesno težo od onih, ki se z njimi posladkajo brez slabe vesti ter v okusu uživajo. Kajti prav krivda je največkrat tista, ki jo prvi skušajo utišati z novim sladkim zalogajem in zaradi katere ta hitro zdrkne po grlu.

Avtorica: M. FL.
Foto: Thinkstock

Preberite še: 10 super idej za darilo (ko ne veste, kaj prinesti) ali pa 7 načinov, kako ohraniti zdravje oči, če cel dan sedite za računalnikom

Priporočamo tudi: VAS BOLI KRIŽ? 5 STVARI, ZARADI KATERIH VAS LAHKO ŠE BOLJ BOLI


oddajte komentar

preberite tudi

Štiri dejstva o ženskem orgazmu, ki si jih večina razlaga narobe

Kako v ljubezni ne izgubiti sebe

9 tipov moških, ki se jim pri spletnih zmenkih nujno izogibajte

ne spreglejte

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!