Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Slab libido, neukrotljiv apetit ... in drugi znaki, da vam primanjkuje beljakovin

Beljakovine so pomembna sestavina uravnotežene prehrane, na pomanjkanje teh snovi pa telo opozarja z različnimi znaki.

13.12.2018 ob 5:13

zenska_utrujena_pocitek_kavc_micna.jpg

Potreba telesa po beljakovinah se sicer razlikuje od posameznika do posameznika, okvirno pa velja, da bi teh snovi dnevno morali zaužiti 1,2 grama na telesno težo. V razvitem svetu je pomanjkanje beljakovin dokaj redek, a ne povsem izvzet pojav. Kaj zgovorno priča o tem, da bi jih tudi sami morali uživat več, razkriva Insider.

Slab libido

Res je, da obstaja veliko razlogov za uspavan libido, en od njih je tudi pomanjkanje beljakovin. Prav tako lahko prenizek delež teh snovi v prehrani pri ženskah povzroča nepravilnosti v menstrualnem ciklu in na dolgi rok vodi v neplodnost. Primerna količina beljakovin je zlasti pomembna v nosečnosti, saj lahko pomanjkanje povzroči nepravilnosti v razvoju zarodka.


Neukrotljiv apetit

V kolikor težko nadzorujete svoj tek in neprestano hrepenite po prigrizkih, bi morda morali povečati količino zaužitih beljakovin. Več študiji je pokazalo, da nezadosten vnos teh vpliva na apetit, saj beljakovine med drugim dolgo ohranjajo sitost in je lakota, kadar je prehrana z njimi preskopa, težje obvladljiva. Praviloma ljudje, ki jim primanjkuje beljakovin, hrepenijo po slanih živilih, kajti te snovi se večkrat, kot v sladkih in kislih, skrivajo v slanih jedeh.


Kljub trudu ne morete shujšati

Beljakovine telo uporablja za grajenje mišične mase. Kadar je te več, je presnova hitrejša, saj organizem za vzdrževanje mišic potrebuje več energije, kot za ohranjanje maščobnega tkiva. Kadar telo ne dobiva dovolj beljakovin, mišice propadajo, nadomeščajo jih maščobne obloge, ki vam povzročajo težave. Pojav je značilnejši za starejšo populacijo, ne glede na leta pa bi tudi v prid lepe postave morali skrbeti za optimalen vnos za močne mišice ključnih hranljivih snovi.


Vedno ste utrujeni

En najočitnejših pokazateljev pomanjkanja beljakovin je pogosta utrujenost, ki je ni mogoče premagati s primerno količino spanja, je povedala prehranska strokovnjakinja Erica Wicham in dodala, da utrujenost, ki je posledica neuravnotežene prehrane, pogosto spremlja tudi stalno prisoten občutek mraza.


Nikakor se ne morete otresti prehlada

Če vas pogosto ujame prehlad in v posteljo položi celo gripa, je to kaj lahko znak pomanjkanja beljakovin, saj tedaj, ko telesu teh primanjkuje, imunski sistem ni sposoben dostojno opravljati svoje naloge, kar je pokazalo več raziskav. Kadar je imunski sistem oslabljen, ne more ščititi pred virusnimi ter bakterijskimi okužbami.


Po telovadbi ste vedno izčrpani

Utrujenost po telesni aktivnosti ni nič neobičajnega, a če je izčrpanost prisotna še nekaj dni, bolečine v mišicah pa ne izginejo, bi se morali zamisliti nad svojimi prehrambnimi navadami. Počasna in neprimerna obnova mišic je namreč posledica pomanjkanja beljakovin. Boleče mišice in zatekli sklepi, ki vas nekaj dni odvrnejo od misli na telovadbo, so nedvomno znak, da bi morali uživati več teh snovi.


Pogosto ste deležni zlomov

Nedavno izvedena študija je pokazala, da z beljakovinami bogata hrana varuje zdravje kosti. Zlom noge torej morda ni zgolj posledica padca, temveč tudi preskopega vnosa z beljakovinami bogatih živil. Kot to utemeljuje znanost, ostali organi ob pomanjkanju beljakovin te snovi črpajo iz kosti, te posledično oslabijo, kar pomeni, da so bolj podvržene zlomom in drugim poškodbam.


Vaši nohti so krhki in lomljivi

Zdravilo proti krhkim in lomljivim nohtom je lahko sočen zrezek. Kajti prav slaba kvaliteta nohtov je še en dokaz, da uživate premalo beljakovin.


Lasje vam znatneje izpadajo

Tako kot na zdravje nohtov, primeren vnos beljakovin vpliva tudi na lase. Kot opozarja ameriško dermatološko društvo, se dva do trimesečno pomanjkanje beljakovin v prehrani odraža na kvaliteti las, ki postanejo lomljivi in hitreje izpadajo. Telo namreč beljakovine, ki jih dobi, usmerja v vitalnejše dele in v življenjsko pomembne funkcije, lasje pa jih zato ne dobijo dovolj.


Težave z nespečnostjo

Veliko razlogov je za neprespane noči, eden izmed njih je pomanjkanje beljakovin, saj pod vplivom tega v organizmu naraste količina kortizola, več stresnega hormona pomeni večjo napetost, ta pa vodi v nespečnost.


Avtorica:
M. FL.
Foto: Thinkstock

Preberite še: 6 živil, ki po vsebnosti beljakovin prekašajo jajca ali pa TO se bo zgodilo, če dve leti ne boste pili kave in alkohola

Priporočamo tudi: 5 glavnih krivcev, da ne morete spati


oddajte komentar

preberite tudi

Štiri dejstva o ženskem orgazmu, ki si jih večina razlaga narobe

Kako v ljubezni ne izgubiti sebe

9 tipov moških, ki se jim pri spletnih zmenkih nujno izogibajte

ne spreglejte

Psi nas varujejo pred negativno energijo, mačke so kot reiki zdravilci

Roisin Murphy: Pevka sem postala preko igre in eksperimentiranja #video

Pet slovenskih podcastov, ki so vredni poslušanja

Pet knjig za preostanek poletja

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!