Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Šest dokazov, da služba ogroža vaše mentalno zdravje

Ne dovolite, da bi vam vaše delo škodovalo.

14.12.2017 ob 12:00

sluzba_micna.jpg

Nedvomno je veliko takšnih, ki bi raje počeli vse kaj drugega, kot znova v službi preživeli dan. Celo tisti, ki svoje delo obožujejo, včasih potrebujejo predah, da obnovijo moči ter napolnijo baterije. Nič neobičajnega.

A vendar, eno je občasna naveličanost in potreba po dopustu, nekaj povsem drugega pa dejstvo, da je vaše delo za vas vsakodnevna muka in zato načenja vaše mentalno zdravje ter vas počasi, a zagotovo potiska proti malodušju, depresiji ali drugim psihičnim težavam.

V tem primeru je nedvomno treba ukrepati, še prej pa prepoznati znake, ki vam govorijo, da delo, ki ga opravljate, ogroža vaše mentalno zdravje. Sledeči so nedvomno dovolj zgovorni.

Zjutraj nikakor ne morete iz postelje

Le komu se občasno ne zgodi, da je, ko ga zjutraj prebudi budilka, povsem brez volje in energije ter bi najraje ostal doma. A če so ti občutki ne glede na to, da ste spancu namenili dovolj časa, stalno prisotni, vas vaše telo z njimi opozarja na stres in težavno delavno okolje.

Kot je za Phychology today povedala strokovnjakinja za delavno okolje Lynn Taylor, so brezvolje, nemotivacija in naveličanost, ki vas pozdravljajo vsako jutro nedvomno dokaz, da potrebujete počitnice ali celo, da bi morali razmisliti o novi službi.

Prepričani ste, da morate biti vselej dosegljivi

Res je, sodobna tehnologija nam omogoča stalen stik s sodelavci ter nadrejenimi in nekatera podjetja od svojih zaposlenih pričakujejo, da bodo na voljo tudi v dnevih, ki so sicer namenjeni počitku.

A kot so na podlagi študije iz leta 2016 zapisali v publikaciji Business News Daily so tisti, ki so prepričani, da morajo na elektronsko pošto odgovarjati tudi izven delavnih ur, znatno manj učinkoviti od onih, ki si znajo vzeti predah ter čas samo zase. Stalna dosegljivost ne ovira le izvedbe, temveč načenja tudi psihično zdravje zaposlenih.

Čez dan si ne vzamete odmora

Čaka vas še ogromno opravil in strah vas je, da z njimi ne boste pravočasno končali. Da se to ne bi zgodilo in da boste vsaj s polovico nalog zaključili do sestanka, ste prikovani za delavno mizo in si dolge ure ne privoščite odmora. Prav to pa je še en korak k ogrožanju mentalnega zdravja.

Gostujoča profesorica managementa z univerze Baylor, psihologinja Emily Hunter je leta 2015 v svoji študiji dokazala, da odmori, zlasti pa kvalitetni odmori med delom pri zaposlenih dvigujejo raven zadovoljstva in seveda spodbujajo učinkovitost. Pod izrazom kvalitetni odmori se skrivajo redne, krajše pavze, ki so učinkovitejše od enega ali dveh daljših odmorov.

Ne družite se s sodelavci

V intervjuju za Business Insider je Amy Morin, avtorica dela 13 stvari, ki jih mentalno močni ne počno (13 Things Mentally Strong People Don't Do),  povedala, da je na delavnih mestih, ki zahtevajo veliko miselne energije in koncentracije vse pogosteje opaziti pomanjkanje druženja med sodelavci in kolegi.

Ker so socialni odnosi vse bolj zapostavljeni, pa trpi tudi mentalno zdravje, ki ga je mogoče izboljšati že zgolj tako, da se med malico ali odmorom pridružite sodelavcem in si izmenjate nekaj besed. V kolikor opažate, da za to nimate energije in se zato raje držite zase, je to lahko znak, da je vaše delo že načelo vaše psihično zdravje ter tudi vašo storilnost. Kajti, kot je za New York Times povedal profesor managementa in psihologije na univerzi Pennsylvania, Adam Grant, so najbolj zadovoljujoče službe, ki zagotavljajo dovolj priložnosti tudi za druženje in tkanje prijateljstev med zaposlenimi.

Občutek imate, da lahko delo vsak čas izgubite

En največjih izvorov stresa na delavnem mestu je negotovost. Znanstvenice
Sarah Burgard in Lucie Kalousova z univerze Michigan ter Kristin Seefeldt z univerze Indiana so dokazale, da je tveganje za depresijo največje pri posameznikih, pri katerih je pogosto ali celo stalno prisoten strah pred izgubo dela.

Če so torej v vašem podjetju napovedani kadrovski rezi, ne čakajte. Začnite dopolnjevati svoj življenjepis in si poiščite dodatno delo, s pomočjo katerega boste poskrbeli za finančno varnost, ki vam bo v pomoč tedaj, ko boste morda primorani iskati novo zaposlitev. Tako boste deležni večjega občutka varnosti, lastna angažiranost pa bo znižala količino stresa ter s tem ohranila vaše mentalno zdravje.

Delo opravljate z občutkom krivde

V nekaterih podjetjih so etična in moralna merila nekoliko vprašljiva. S svojo dejavnostjo lahko škodujejo okolju, lahko na trg pošiljajo nevarne izdelke ali ustvarjajo neprijazno okolje za zaposlene. Če se vaša osebna merila s tem ne skladajo in zato delo opravljate z več ali manj slabe vesti, škodujete svojemu mentalnemu zdravju.

Avtorica in kolumnistka časopisa Fortune Anne Fisher ima za vse, ki se prepoznajo v tej zgodbi nasvet: "Če delo, ki ga opravljate, ni v skladu z vašimi etičnimi in moralnimi načeli, poiščite drugega. Pritisk, ki ga boste v nasprotnem primeru izvajali nase, bo s časoma prehud in pod njim se boste lahko zlomili." 

Kajti, kot dodaja Fisherjeva: "Pametno, smiselno in nujno je z iskanjem novih priložnosti poskrbeti zase ter za svoje zdravje, ki naj bi vendarle bilo vedno na prvem mestu."

Avtorica: M. FL.
Foto: Thinkstock


oddajte komentar

preberite tudi

To so leta, pri katerih ženske najbolj uživajo v seksu

To so skrivnosti, ki jih ne upajo povedati svojim izbrancem (resnične izpovedi)

Trije glavni krivci, da moški v postelji odpove

ne spreglejte