Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Preprosti koraki, s katerimi spodbudimo prebavo

Ter tudi hujšanje.

21.2.2018 ob 6:00

prebava_ThinkstockPhotos-636592142.jpg

Dobra prebava je pomembna. Tako za splošno zdravje, kot za izgubljanje kilogramov. Saj veste, kaj se zgodi, kadar nekoliko pretiravate s težkimi živili, ki dolgo ostanejo v želodcu: počutite se napihnjeni, pojavi se zaprtje, peče vas zgaga, skratka, kadar trpijo prebavila, trpi celo telo, vse hitreje pa se okoli pasu nabirajo obloge.

Na srečo je s primernimi načini mogoče zadeve pospešiti. Sledeči vam bodo nedvomno v pomoč.

Uživajte dovolj prebavnih encimov

Na prvem mestu so tu fermentirana živila s probiotičnimi kulturami, ki skrbijo za zdravje črevesne flore ter pozitivno vplivajo na prebavila. Surova fermentirana zelenjava, kot sta kislo zelje in kisla repa, je nedvomno zaveznica zdrave prebave. Prav tako so dobrodošli juha miso, napitek iz kombuče in jogurti. Tudi zelišča, kot je meta in začimbe, kot je ingver ter iz njih pripravljeni čaji lahko spodbudijo delovanje črevesja.

Povečajte fizično aktivnost

Ne samo, ker boste z vadbo pospešili izgorevanje kalorij, prav tako redna telesna aktivnost spodbuja delovanje prebavil, s tem pripomore k rednemu praznjenju črevesja in lažji izgubi kilogramov. Ob zaprtju se prvi nasvet, ki ga velja upoštevati glasi: več gibanja.

Pijte veliko vode

Zadostna hidratacija omogoča pravilno delovanje telesa, tudi prebavil, hkrati spodbuja izločanje strupenih snovi iz organizma. Z namenom dobre prebave zato uživajte dovolj vode ali druge primerne tekočine.

Bodite pozorni na pravo zaporedje živil

Uravnotežen obrok vsebuje beljakovine, ogljikove hidrate ter zelenjavo, a ni vseeno, v kakšnem zaporedju jih uživate.  Sadje in zelenjava se prebavljata najhitreje, nato ogljikovi hidrati in na koncu beljakovine, prav v tem zaporedju naj bi uživali živila. 

Zagotovite si zdrav odmerek vlaknin

Sadje, zelenjava in cela žita vsebujejo veliko vlaknin, ki pozitivno vplivajo na prebavni sistem, saj spodbujajo prebavo, z njihovo pomočjo se iz telesa hitreje izločajo odvečne snovi, posledično pozitivno vplivajo tudi na hujšanje.

Ljudje v starosti od 19 do 50 let naj bi dnevno zaužili do 38 gramov vlaknin, ki se nahajajo tudi v sladkem krompirju, stročnicah ter seveda surovemu sadju in blago termično obdelani zelenjavi.

Privoščite si redne obroke

Številne študije so dokazale, da so redni obroki ključ do zdrave prebave in lepe postave. Najboljši čas za zajtrk je tako med šesto in deveto uro zjutraj, zadnjega obroka naj ne bi zaužili po sedmi zvečer. Idealen čas za večerjo je tri ure pred spanjem. "Tako ima telo dovolj časa, da prebavi zaužito hrano in ne boste spali s polnim želodcem," se strinja prehranska strokovnjakinja Farah Fahad.

Omejite vnos kofeina

Kofein v zmernih količinah ne bo škodoval. Nasprotno, če z njim ne pretiravate, spodbuja prebavo. A kadar ga je preveč, po poročanju portala Livestrong.com, v telesu spodbuja nastajanje stresnih hormonov kortizola in adrenalina, zaradi teh se pospeši srčni utrip in skozi srce potuje več krvi.

Prav zato manj krvi pride v druge organe, tudi v prebavila, posledično se prebava upočasni. Čez dan si privoščite prebavi prijazne zeliščne čaje, kava pa naj ostane za zaspana jutra.

Avtorica: M. FL.
Foto: Thinkstock


oddajte komentar

preberite tudi

Šest stvari, ki jih vsak moški pričakuje v zvezi (a je preveč sramežljiv, da bi to povedal)

Starost, ko ženske najbolj uživajo v seksu

Vas po seksu boli nožnica? Tu se morda skrivajo razlogi

ne spreglejte

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!