Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Prehranski strokovnjaki razkrivajo, katere solate so najboljše

Zakaj jesti dobro, če lahko izberete boljše.

14.9.2017 ob 6:08

!SSL
monika-grabkowska-345620.jpg

Nobenega dvoma ni, da je solata zdrava. Če jo pridno umeščate na svoj jedilnik, z njo za svoje telo storite veliko dobrega. A vendar, niso vse zelene solate enake. Nekatere namreč vsebujejo več hranljivih snovi od drugih.

Kaj boste torej iz solatnega bara izbrali, še kako vpliva na to, katere snovi boste vnesli v telo. Pred vami je lestvica osmih vrst zelenih solat, ki so jo sestavili prehranski strokovnjaki iz ameriškega Centra za nadzor bolezni in preventivo (CDC).

Sestavljena je na podlagi vsebnosti 17-tih, za telo ključnih hranljivih snovi v solatah: kalija, vlaknin, beljakovin, kalcija, železa, tiamina (B1), riboflavina (B2), niacina (B3), folne kisline (B9), cinka ter vitaminov A, B6, B12, C, D, E in K.

Vsaki solati so, glede na to, kolikšen delež omenjenih snovi telesu doprinese v 100 gramih pri prehrani, ki dnevno obsega 2000 kalorij, na lestvici od 0 do 100 pripisali določeno število točk. Takšna pa je razvrstitev:

8. Ledenka: 18,28 točk

Ta okusna, hrustljava solata res nima najboljšega slovesa. A čeprav se je na lestvici znašla na zadnjem mestu, vendarle vsebuje vlakna, kalij, cink, kalcij, folno kislino, vitamin A ter vitamin K. In še en plus: v njej je veliko vode, ki jo telo vedno potrebuje za zdravje.

7. Rukola: 37,65 točk

Rukola vsebuje znaten odmerek fitokemikaliji, ki zaviralno vplivajo na nekatere oblike raka, kar je nedvomno dobra novica.

6. Ohrovt: 49,07 točk

S skodelico ohrovta telesu zagotovimo dnevno priporočeno količino vitaminov A, C in K. Poleg tega se v tolikšni količini te zelenjave skrivajo trije grami beljakovin.

5. Romanska solata ali štrucarka: 63, 48 točk

Ta, malo trša vrsta solate je odličen vir vitaminov K in A, folne kisline in vlakin.

solata.jpg

4. Kristalka: 70,73 točk

Ne samo s prijetnim okusom in mehkejšo teksturo, ponaša se tudi z visoko vsebnostjo kalija ter vitaminov A in K.

 3. Cikorija: 73, 36 točk

Listi cikorije so odličen vir tiamina, niacina, vitamina A, C , cinka, kalcija, fosforja, cinka in magnezija.

2. Špinača: 86, 43 točk

Je prava zakladnica zdravja. Vsebuje veliko vitamina A in K ter tudi magnezija in folne kisline.

1. Vodna kreša: 100 točk

Na prvem mestu je vodna kreša. V 100 gramih telesu zagotavlja 106 odstotkov dnevno priporočenega odmerka vitamina K, pokrije 22 odstotkov potrebe po vitaminu A in 24 odstotkov priporočenega odmerka vitamina C. Ob tem vsebuje še kalcij, železo in magnezij.

Oboroženi z znanjem si privoščite pravo solato.

Avtorica: M. FL.
Foto: Thinkstock,  Monika Grabkowska/Unsplash


oddajte komentar

preberite tudi

Deset začimb, ki dober seks spremenijo v nepozabnega

Trije razlogi, zakaj nekateri pari ne seksajo

Spolni terapevti pravijo: Obstaja 11 seksualnih tipov osebnosti, preverite, v katerega sodite

ne spreglejte

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!