Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Pet vprašanj, s pomočjo katerih lahko ugotovite, ali spite dovolj

Čas je, da spoznate pravo resnico.

12.2.2018 ob 5:50

spanje_micna.jpg

Vsak se dobro zaveda, da naj bi na noč spal od sedem do osem ur. A vendar gre zgolj za splošne okvirje. Potrebe po spanju so dokaj individualne in zgovorneje kot to, koliko ur prespite, o tem, ali počivate dovolj, priča vaše počutje.

"Primerna količina spanca se od posameznika do posameznika razlikuje," je za Insider povedal strokovnjak za spanje Michael Breus:"Pogojen je tako s spolom, starostjo, življenjskim obdobjem, splošnim zdravjem in še bi lahko naštevali." 

Kako pa vedeti, ali spite dovolj? Kot zatrjuje Breus, je to mogoče odkriti z odgovori na pet preprostih vprašanj. Če vsaj na dva odgovorite z da, bi si morali vzeti več časa za nočni počitek.

Zaspite takoj, ko se uležete v posteljo?

"Če zaspite takoj, ko položite glavo na vzglavnik, to ni ravno dober znak," pravi Breus in pojasnjuje: "Spanje je proces v katerem se mora telo najprej umiriti. Same priprave možganov na nočni počitek praviloma trajajo od 15 do 25 minut. Če zaspite že po petih minutah ali prej, vam spanca na splošno primanjkuje."

Vsako jutro več kot dvakrat na budilki pritisnete gumb za dremež?

Praviloma se tisti, ki spijo dovolj, zbudijo še preden jih iz sanj predrami budilka. "Na žalost pa se večina zanaša na takšne in drugačne jutranje alarme in ne samo to. Ko se ta oglasi prvič, zmorejo komaj toliko moči, da pritisnejo gumb za dremež," je povedala Cindy Geyer, strokovnjakinja za motnje spanja in dodala:

"V kolikor omenjeni gumb vsako jutro pritisnete dvakrat ali celo večkrat, zagotovo spite premalo in bi morali začeti prej hoditi v posteljo."

Ob koncih tedna dolgo spite?

Dolgo spanje ob vikendih je še en pokazatelj dejstva, da na splošno ne spite dovolj. "V idealnem svetu naj se spalna rutina za vikend ne bi spreminjala. Ali bi ostala vsaj podobna tisti, ki ji sledite čez teden. Kar pomeni, da bi se k počitku morali odpraviti ob približno enaki uri, ter naj bi ob približno istem času zjutraj tudi vstali," pojasnjuje specialist za spalne navade s Harvarda, Patrick Fuller.

V kolikor ob delavnikih spite dovolj, ob prostih dneh potrebe po več spanca ne boste niti občutili. V nasprotnem primeru se kaj rado zgodi, da ob koncih tedna spite do dvanajstih. S tem pa ne samo, da ne morete nadomestiti pomanjkanja spanja, prav tako zmedete spalni ritem, kar je občutiti še vse do sredine naslednjega tedna, opozarjajo strokovnjaki z ameriške Nacionalne fundacije Spanje.

Si čez dan privoščite več kot dve kofeinski pijači?

Kofein sam po sebi ni škodljiv. Nasprotno, dokazano je, da niža tveganje za številne bolezni, a vendar le, kadar ga uživate v zmernih količinah.

"V kolikor utrujenost skušate premagovati s številnimi kavami ali drugimi kofeinskimi napitki, svojemu zdravju in počutju bolj škodujete, kot koristite," opozarja Breus in dodaja, da pomanjkanja spanja ni mogoče nadomestiti s kavo in če se zanašate zgolj nanjo, bi se morali težave lotiti pri koreninah, torej pri zagotavljanju prave količine počitka.

Se le težko upirate mastni in sladki hrani?

Številne študije so dokazale, da pomanjkanje spanja vodi v nezdrave prehranske navade, s tem se strinja tudi Breus: "Kadar je organizem utrujen, se v njem sproščata hormona adrenalin in kortizol. Z uživanjem tako imenovane tolažilne hrane pa se tvori serotonin, pod vplivom katerega se telo pomiri," pojasnjuje strokovnjak in dodaja:

"Možgani tedaj, ko je količina kortizola dolgo povišana, niso najbolj zadovoljni. Zato spodbudijo željo po keksih, čokoladi in podobnih dobrotah, ki vodijo v nastajanje serotonina in znižajo količino stresnih hormonov." 

Seveda želja po določeni hrani ni vedno zlo in je ni treba za vsako ceno zatreti. A kadar je ta stalno prisotna in se ji domala ni mogoče upreti kaj lahko nakazuje, da vam primanjkuje spanca.

Avtorica: M. FL.
Foto: Thinkstock


oddajte komentar

preberite tudi

Štiri dejstva o ženskem orgazmu, ki si jih večina razlaga narobe

Kako v ljubezni ne izgubiti sebe

9 tipov moških, ki se jim pri spletnih zmenkih nujno izogibajte

ne spreglejte

Psi nas varujejo pred negativno energijo, mačke so kot reiki zdravilci

Roisin Murphy: Pevka sem postala preko igre in eksperimentiranja #video

Pet slovenskih podcastov, ki so vredni poslušanja

Pet knjig za preostanek poletja

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!