Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Osebni trener: Pred dieto se vprašajte, ali boste tako jedli vse življenje

Trener Jan Veleušič razkriva, katera dieta je na dolgi rok najboljša in kaj si misli o šovu The Biggest Loser.

9.4.2018 ob 7:20

Jan.jpg

Poletje se nezadržno bliža in mnogi so se ob pogledu na koledar v teh tednih odločili, da se prebudijo iz zimskega spanja ter začnejo z vadbo in hujšanjem. Procesa se lotijo na različne načine, nekateri počasi, drugi z agresivnim treningom, saj si želijo do rezultatov čim prej. Katere diete delujejo, kako se spraviti v pogon in preiti na bolj zdrav način življenja, je Mična povprašala strokovnjaka, kineziologa in ustanovitelja Športne klinike Jana Veleušiča, ki pri delu s svojimi varovanci ne naseda trenutnim trendom, temveč jih skuša po zdravi poti pripeljali do zastavljenih ciljev.

Najprej nam povejte nekaj o dietah, katere delujejo, katere ne in katere so najboljše na dolgi rok?

Vse diete, ki temeljijo na tem, da kalorično zaužijemo manj, delujejo. To ne pomeni, da moramo kalorije šteti, deluje že, če pojemo manj, kot smo pred dieto. Kilograme lahko začnemo izgubljati s tem, da začnemo uživati bolj zdravo in uravnoteženo. Kar se tiče diet je pa tako, da so nekatere bolj ekstremne kot druge in večine se na dolgi rok ne da obdržati.

Bi katero izpostavili?

Vzemimo na primer ločevalno in se vprašajte, ali se boste tega lahko držali naslednjih 15 let ali do konca življenja. Če je odgovor ne, je takšna dieta nesmiselna. Smiselna bi se zdela zgolj v primeru, če je debelost že tako kritična, da je potrebno kampanjsko, agresivno hujšanje.

Sam nisem zagovornik nekih ekstremnih diet kot so Atkinsova ali ketonska. Menim, da je najboljši splošen, zdrav in uravnotežen način prehranjevanja, katerega osnova je, da je, da polovico obroka obsega zelenjava in sadje. Na krožniku naj bodo tako meso, zelenjava in tudi maščobe, kot so olivno olje ali oreščki. Japonski pregovor pravi, da je potrebno pojesti nekje do 80 odstotkov sitosti. To učim tudi svoje varovance.

Jan1.jpg

Katere so tiste napake, ki jih ljudje, ko se lotijo vadbe in hujšanja, najpogosteje delajo?

Če se hujšanja lotiš počasi, ne moreš narediti veliko napak. Osnova je, da iz svojega vsakdana odstraniš sladkor, sladke pijače, belo moko in se odločiš, da boš vsak dan aktiven. Če bi tako delali, ne bi bilo težav. Do njih običajno pride, ker se večina loti agresivnega hujšanja. Sledijo določenim fitnes trendom, za katere sploh ne vedo, kam in kako bi jih vključili v svoje življenje. Najpogosteje prihaja do napačne intenzitete treningov in premajhnega vnosa hrane, zaradi česar se bazalni metabolizem spusti in pride do nasprotnega učinka.

Tisti, ki se hujšanja lotijo sami, je najbolje, da se lotijo počasi in z osnovami. Če bi radi hujšali agresivno in hitreje, je najbolje, da si poiščejo strokovno pomoč.

So razne aplikacije, vadbe, ki smo jim priča na spletu, primerne za vsakega?

Seveda ne! Če samo izpostavim oddajo The Biggest Loser, ki je po pojem mnenju katastrofa. V drugi oddaji je izpadel tekmovalec, ki je tehtal več kot 200 kilogramov, ker ni mogel teči v klanec. To je katastrofa.

Med izjemno priljubljenimi in znanimi vadbami, ki so na voljo na spletu, je Insanity, ki je sicer dober, a je primeren za določen del populacije in ne za vse. Ljudje se ne zavedajo, da je vadbo potrebno umestiti v pravi časovni okvir in da mora biti v skladu s pravilno prehrano, saj v nasprotnem primeru vse skupaj izgubi smisel. Za začetek je res najbolje prositi vsaj za strokovno mnenje, posvet in iztočnice.

Jan2.jpg

Za bralke Mične ste pripravili dva primera treningov, s katerimi bodo lahko pred poletjem okrepile svoje telo. Zakaj ravno te vaje?

Trening mora vsebovati tako vzdržljivostni del kot tudi vaje za moč. Vaje za moč bodo poskrbele za mišično maso in splošno boljšo telesno pripravljenost. Vzdržljivostni del pa bo poskrbel za napredek v vzdržljivosti. S temi vajami se izboljša srčno-žilno in dihalni sistem, z njim pa pokurimo tudi nekaj maščob. Ob teh treningih priporočam še sprehode v naravi, kolesarjenje in na splošno aktiven način življenja.


Jan je spregovoril tudi o trendu izbočene zadnjice in za bralke Mične pripravil dva treninga, s katerima boste okrepile svoje telo in pridobile na vzdržljivosti. Že JUTRI predstavimo prvi del trening!

Spremljajte Mično tudi v prihodnjih dneh, ko bomo objavili vse Janove nasvete.


PREBERITE še // VIDEO: Učinkovita vadba v pripravah na poletje

Avtorica. P. Pa. 
Foto: Črt Piksi


oddajte komentar

preberite tudi

Seks po dekadah ali kaj vas čaka glede seksualne prihodnosti

Ženske spregovorile, v katerih pozah najtežje doživijo orgazem

Dimenzije vagine: Kaj je malo, kaj veliko in kaj povprečno

ne spreglejte