Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Ne veste, če pijete dovolj? Tu je formula, po kateri lahko izračunate, koliko tekočine potrebujete

Če se sprašujete ali pijete dovolj, si lahko do priporočljive količine tekočine pomagate z malo računanja.

8.7.2019 ob 7:50

!SSL
zenska_sonce_klobuk_soncna_ocala_micna.jpg

Glede na to, da je primerna hidratacija nujna za pravilno delovanje telesa in za lep videz ter upoštevajoč dejstvo, da je vroče poletje, se morda tudi sami sprašujete, če pijete dovolj. Res je, da imate vodo vedno pri roki, pa vendar …

Osnovno priporočilo, ki se glasi, da naj bi odrasla oseba na dan zaužila dva litra tekočine, poznate. Od tega naj bi od 70 do 80 odstotkov vode dobili s pijačami in od 30 do 20 odstotkov s hrano.

A kot je za Womens Health povedala prehranska strokovnjakinja Terry Fairclough, je zadeva nekoliko kompleksnejša. Potreba telesa po tekočini je namreč odvisna od več dejavnikov, med drugim od telesne teže, aktivnosti, vremena, splošnega zdravja in še bi lahko naštevali.
Na srečo obstaja nekaj preprostih smernic, po katerih lahko določite, koliko tekočine potrebuje vaše telo.

Izračun glede na telesno težo

Osnova je preprost izračun, ki upošteva telesno težo posameznika.

Število kilogramov pomnožite z 0,6 in zmnožek delite s 15.

Če denimo tehtate 60 kilogramov:

60X0,6/16 je 2,4.

Kar pomeni 2,4 litrov vode na dan.

Upoštevajte vadbo

Z znojenjem telo lahko izgubi od šest do deset odstotkov tekočine, ki jo je seveda treba nadomeščati. Zato, v kolikor se predajate blagi vadbi, količino primernih pijač povečajte za najmanj od 400 do 600 mililitrov, ob intenzivnih treningih pa vsaj za en liter. V tem primeru vodi dodajte ščepec soli, ki bo nadomestila tudi izgubljene elektrolite.

Upoštevajte vremenske razmere

Dejstvo je, da v vročem, vlažnem podnebju telo zaradi izdatnega znojenja hitreje izgublja tekočino, ki jo je treba nadomeščati.

Ne dopustite, da začutite žejo, raje si kozarec vode privoščite takoj, ko se telo začne znojiti, pa čeprav to pomeni, da boste popili več, kot znaša z izračunom dobljena količina tekočine.

voda_pitje_zenska_vadba_slusalke_micna.jpg

Bodite pozorni na splošno zdravje

Tudi to znatno vpliva na potrebo telesa po tekočini. Bolezni, katerih simptomi so povišana telesna temperatura, diareja, bruhanje in znojenje hitro izzovejo dehidracijo in izgubljeno količino vode je treba redno nadomeščati ter s tem poskrbeti za primerno vlaženje.

Nosečnice in doječe mamice potrebujejo več tekočine

Nosečnice naj bi na dan zaužile vsaj 2,5, doječe mamice pa tri litre vode. Potreba telesa po tekočini se namreč v obeh primerih poveča, hkrati se ob primernem vnosu tekočine v telesu doječih mamic lažje tvori mleko.

voda_nosecnica_micna.jpg

Pet načinov za primerno hidratacijo

Najpogostejši znaki dehidracije so zaprtje, temen urin močnega vonja, suha usta, glavobol, žeja, izčrpanost in utrujene mišice. Že izguba dveh odstotkov vode negativno vpliva tudi na zbranost in koncentracijo.
Zato je dobro poznati načine, kako poskrbeti za primerno vlaženje telesa ter preprečiti dehidracijo.

  • Pijte vodo sobne temperature in ne ledeno mrzle, saj prva lažje steče po grlu in zlasti poleti za telo ne predstavlja temperaturnega šoka, ki še spodbuja znojenje.
  • Dan začnite s kozarcem vode, ki bo nadomestila čez noč izgubljeno tekočino ter spodbudila izločanje strupov iz telesa.
  • Tik pred, med in po obroki ne pretiravajte s pijačami, saj tedaj upočasnijo prebavo. Razredčijo namreč želodčno kislino in znižajo količino prebavnih encimov. Priporočljivo pa je kozarec vode zaužiti eno uro pred obrokom.
  • Izogibajte se sladkim in alkoholnim pijačam in jih nadomeščajte z mineralno gazirano ali običajno vodo, ki učinkovito hidratizira ter hkrati nima negativnega vpliva na zdravje.
  • Uživajte veliko svežega sadja in zelenjave, saj tudi ti plodovi narave telesu dovajajo prepotrebno tekočino.


Avtorica: M. FL.
Foto: Gettyimages

Priporočamp tudi: Sedem številk, ki zgovorno pričajo o vašem zdravju Ali pa: Po teku najboljša pijača

Preberite še: Za zdravje izjemno pomembne malenkosti


oddajte komentar

preberite tudi

Ženske so naveličane enih in istih tehnik

Takšen je zakon brez seksa (resnične izpovedi žensk)

Niste nemočna žrtev in druge resnice, s katerimi bo razhod lažji

ne spreglejte

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!