Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Maščobe kot gorivo - najboljši način prehranjevanja po mnenju dr. Josepha Merocle

Dr. Joseph Mercola je zdravnik, ki je prepričan, da je z našim zdravjem in odpornostjo za bolezni močno povezana izbira maščob kot glavnega goriva.

6.11.2018 ob 4:40

olje_solata.jpg

Pred tedni je v slovenskem jeziku izšel prevod knjige knjige Maščobe kot gorivo - Revolucionarna dieta za boj proti raku, izboljšanje umskih sposobnosti in več energije

Knjiga je delo zdravnika dr. Josepha Mercole (licenco ima že več kot 30 let), strastnega zagovornika naravne medicine, ki je v svojem centru blizu Chicaga zdravil že več deset tisoč ljudi. Pri zdravljenju se je osredotočal na temeljni vzrok bolezni in spodbujal bolnike naj na hrano gledajo kot na zdravilo.

V knjigi Maščobe kot gorivo Mercola pojasnjuje, kako so vzrok za skoraj vse bolezni nepravilno delujoči presnovni procesi, in pokaže, kako lahko vajeti vzamemo v svoje roke že samo s tem, da dajemo telesu primerno gorivo - maščobe.

mascobe_kot_gorivo_knjiga_mercola.png

“V nasprotju s sodobnimi prehranskimi smernicami so najbolj čisto gorivo za telo maščobe in ne ogljikovi hidrati,” meni tudi Severin Lipovšek, mag. kinezioloških znanosti, kondicijski trener vhunskih športnikov in svetovalec na področju prehrane, ki je knjigo podprl s predgovorom k slovenski izdaji.

Knjiga je dejansko vodič po tem, katere hranilne snovi moramo izbirati, da spodbudimo naravno sposobnost telesa, da preprečuje bolezni in se zdravi samo. In ključ, kot pravi Mercola, je v izbiranju hrane, ki spodbuja dobro delovanje naših mitohondrijev - drobnih tovarn energije v celicah, ki hrano, ki jo jemo, in zrak, ki ga dihamo, s presnavjanjem spreminjajo v energijo.

Program Merocla imenuje mitohondrijska presnovna terapija (MPT), katere namen je uravnati presnovo na celični ravni in preprečiti razvoj večine običajnih kroničnih bolezni ter prezgodnje staranje.

Pri tem načinu prehranjevanja moramo biti pozorni na to, da ogljikove hidtrate pazljivo nadomestimo s kakovostnimi maščobami (v idealnem primeru ekološkega izvora), ki ne smejo biti industrijsko predelane vrste rastlinskega olja z omega-6 maščobnimi kislinami.

“Raziskave so jasno pokazale, da nasičene maščobe koristijo zdravju ljudi. Večina nas mora močno povečati količino zdravih maščob v prehrani - mednje ne spadajo samo nasičene maščobe, temveč tudi enkrat nasičene (iz avokada in določenih oreščkov) in tiste z omega-3 maščobnimi kislinami,” pravi Mercola in navaja vire zdravih maščob, ki pomagajo zdraviti naše mitohondrije.

To so: maslo iz ekološke pridelave in ghi (prečiščeno maslo), kokosovo mleko, kokošja mast, račja mast, kokosovo olje, ekstra deviško oljčno olje, avokadovo olje in olje s srednjeverižnimi trigliceridi (SVT).

“Obenem moramo močno omejiti uživanje rafineriranih rastlinskih olj in celo naravno prisotnih maščob z omega-6 maščobnimi kislinami,” pojasnjuje avtor in dodaja, da je poleg upoštevanja izbora živil, pomembno tudi spremljanje ravni železa v krvi (problematična je visoka raven) in redno postenje.

Redna postna obdobja namreč po mnenju avtorja izboljšujejo delovanje mitohondrijev in pospešujejo prehod s porabljanja sladkorja na porabljanja maščobe. V knjigi je predstavljen tudi zelo zanimiv način postenja (pri katerem večino časa spimo).

Dr. Merocla je prepričan, da je sledenje tovrstnemu načinu prehranjevanja ena izmed najboljših odločitev, ki jih lahko sprejmemo za svoje zdravje, saj ima MPT - polega tega, da s to dieto naše telo dobiva najčistejše gorivo in po naravni poti omejuje nastajanje reaktivnih kisikovih zvrsti - vrsto fizioloških koristi, kot so: bolj bister um, zmanjšanje silovite potrebe po hrani, izboljšanje kakovosti črevesne flore, izguba teže brez pomanjkanja, dvig energije, povečana odzivnost na inzulin, zmanjšana raven sistemskih vnetij in celo strategija za boj proti raku …

Preden se odločite za tovrstni način prehranjevanja, si temeljito preberite knjigo Maščobe kot gorivo, priporoča pa se tudi pregled in posvet pri strokovnjaku za prehrano oziroma pri vašem zdravniku.

Oglejte si intervju z avtorjem predgovora mag. Severinom Lipovškom:

Pripravila: Špela Sila

Vir: knjiga Maščobe kot gorivo

Foto: Thinkstock, promocijsko gradivo

Preberi še: 7 preprostih navad za lepše jutro ali pa Ta jutranja navada preprečuje novo kopičenje kilogramov


oddajte komentar

preberite tudi

Štiri dejstva o ženskem orgazmu, ki si jih večina razlaga narobe

Kako v ljubezni ne izgubiti sebe

9 tipov moških, ki se jim pri spletnih zmenkih nujno izogibajte

ne spreglejte

Psi nas varujejo pred negativno energijo, mačke so kot reiki zdravilci

Roisin Murphy: Pevka sem postala preko igre in eksperimentiranja #video

Pet slovenskih podcastov, ki so vredni poslušanja

Pet knjig za preostanek poletja

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!