Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Količina kardio vaj, ki zagotavlja hujšanje

Da jih ne bo premalo in ne preveč.

8.12.2017 ob 5:55

kardio_micna.jpg

Kadar z namenom porabiti več kalorij in se znebiti odvečnih kilogramov obiskujete telovadnico, je pametno imeti načrt. A če bi radi preprost odgovor, koliko minut morate preživeti na tekaškem traku, da bi bila na tehtnici opazna razlika, vas moramo razočarati: natančnega žal ni. Obstaja namreč več dejavnikov, ki igrajo pomembno vlogo pri določanju količine karido vaj, ki pripomore k vitkejši postavi.

"Zlato pravilo hujšanja se glasi: opraviti morate toliko vaj, da boste z njimi porabili več kalorij, kot ste jih s hrano vnesli v telo," pojasnjuje osebna zdravnica Cassandra Forsythe in dodaja, da je le tako mogoče izgubljati odvečno težo. Količina vadbe je torej odvisna predvsem od vašega načina prehrane, dokajšnjo vlogo pa igrajo tudi spol, presnova in odstotek mišične mase na telesu. 

Pa vendar obstajajo splošni okvirji

Za učinkovito hujšanje strokovnjaki z ameriškega Nacionalnega inštituta za zdravje priporočajo vsaj pol ure do 45 minut zmernih do intenzivnih kardio vaj petkrat tedensko. Za še večji učinek kombinirajte vaje z manjšo in višjo intenziteto. Gre za tako imenovan intervalni trening, ki velja za najučinkovitejšega, pojasnjuje Forsythova in ponazarja: "Eno minuto tecite z maskimalnim naporom, nato za minuto upočasnite ritem ter intervale ponavljajte vsaj pol ure." Ob tem priporoča, da ne vadite več kot dva dneva zapored in s počitkom telesu omogočite tudi čas za regeneracijo.

Samo v vednost

Intenzivna vadba je po navedbah ameriškega društva Srce tista, pri kateri se srčni utrip pospeši od 70 do 90 odstotkov in med njo praktično ne morete zaporedoma povedati več besed. Zmerna vadba pa je ona, med katero se srčni utrip pospeši od 50 do 70 odstotkov in med njo zlahka klepetate s prijateljico.

Koristno tudi počasi

A vendar počasnejši vadbi ne pripisujte preskromnega učinka. Kajti po navedbah ameriškega Nacionalnega inštituta za nadzorovanje teže, je 94. odstotkom vseh, ki so uspešno shujšali ter vzdržujejo primerno težo, to uspelo s tako preprosto aktivnostjo, kot je hoja.

Tudi ta torej ni od muh, seveda pa si zanjo vzemite malo več časa. Natančneje, vsaj eno uro petkrat na teden hodite po prostranih poteh ali na tekaškem traku.

In kar zadeva tek: od 30 do 45 minut je splošen recept. Res je, čim več, tem bolje, a vendar zlasti, če tudi pozimi vadite na prostem, ne pretiravajte.

Avtorica: M. FL.
Foto: Thinkstock


oddajte komentar

preberite tudi

Štiri dejstva o ženskem orgazmu, ki si jih večina razlaga narobe

Kako v ljubezni ne izgubiti sebe

9 tipov moških, ki se jim pri spletnih zmenkih nujno izogibajte

ne spreglejte

Psi nas varujejo pred negativno energijo, mačke so kot reiki zdravilci

Roisin Murphy: Pevka sem postala preko igre in eksperimentiranja #video

Pet slovenskih podcastov, ki so vredni poslušanja

Pet knjig za preostanek poletja

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!