Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Kako škodljive so v resnici aplikacije za šport (razkrivata športna psihologa)

Odgovori na vprašanje, ali so takšne in drugačne aplikacije, ki so na voljo za spremljane vadbene rutine in napredka, res koristne ali so škodljive.

10.4.2019 ob 4:12

tek_telovadba_telefon_micna.jpg

Ne glede na to, ali vadite profesionalno ali zgolj rekreativno, kakšni obliki vadbe se posvečate in kakšni so vaši cilji, obstaja nešteto aplikaciji, ki naj bi pomagale pri spremljanju in doseganju željenih rezultatov.

Z njimi je mogoče beležiti napredek, pošiljajo motivacijska sporočila, omogočajo deljenje dosežkov na družabnih omrežjih in še bi lahko naštevali.

A čeprav so na videz koristne in na moč dobrodošle, sta športni psiholog Andrew Wood in profesor psihologije Martin Turner z univerze Staffordshire prepričana, da pogosto storijo več škode, kot koristi. Zakaj, sta pojasnila za Insider.


Vodijo v nezdrav odnos do vadbe in telesa

Prvi razlog, ki govori proti uporabi takšnih in drugačnih športnih aplikaciji je, da posamezniki zaradi njih razvijejo nezdrav odnos do vadbe.

"Omenjene aplikacije uporabnike silijo v tekmovanje s samim s seboj, zato zanemarijo svoje meje in pretiravajo, kar na dolgi rok vodi v slabše mentalno ter fizično zdravje," sta soglasna strokovnjaka.

Dodajata, da zaradi nenehnih obvestil in spodbud tek ni več sam po sebi namen, temveč se posamezniki začno vrednotiti skozi strogo zabeležene dosežke, jih hočejo vedno znova izboljšati ter zato nase izvajajo nepotreben pritisk. Nenadoma tek postane edino, s čimer se identificirajo in s katerim določajo lastno vrednost."

Seveda past ne tiči le v teku, temveč v vseh oblikah vadbe.

"Ironično je, da športniki začnejo verjeti, da je njihova vrednost skrčena na dosežke: če aplikacija zabeleži napredek, sem dober. Če zabeleži stagnacijo ali padec, sem izguba," opozarjata strokovnjaka ter dodajata, da se s tem razvija nezdrava samopodoba ter škodljiv odnos do vadbe in telesa.


Zanemarjanje meja in sposobnosti

"Športniki si posledično zadajajo vse večje napore, zastavljajo vedno višje, pogosto nerealne cilje, ki jih morajo doseči, sicer so razočarani nad samim seboj. Najina študija je prav tako pokazala, da so uporabniki športnih aplikaciji pogosteje zasvojeni z vadbo v primerjavi s tistimi, ki vadijo brez tovrstne pomoči. Zasvojenost s športom pa je na dolgi rok prav tako škodljiva, kot druge oblike odvisnosti," opozarjata psihologa.


Več negativnih vidikov

Negativen vpliv pa se pri prej omenjenem ne konča:

"Zaradi nenehnih obvestil in beleženja napredka pa tudi nazadovanja, ljudje sčasoma prenehajo telovaditi zaradi veselja, temveč se vadbi posvečajo zaradi občutka krive in slabe vesti. S tem negativno vplivajo na mentalno zdravje," opozarjata psihologa ter dodajata, da bi se vsi, ki tečejo, dvigajo uteži ali se predajajo drugi  vadbi morali zavedati, da je ta vedno izbira in da nedoseženi cilji niso življenjska katastrofa.

Slabši rezultati tudi ne pomenijo, da je nekdo slabši človek. Prav tako kot tudi ne boljši, kadar je opazen napredek. Šport ni edino, kar določa  vrednost človeka.


Še ena past

Prav športne aplikacije pogosto omogočajo deljenje dosežkov na družabnih omrežjih, kar ne govori vedno v korist posamezniku.

Res je, da to predstavlja neke vrste motivacijo in omogoča primerjave z drugimi, vendar kaj lahko posameznika pahne čez mejo zdravega razuma in mu vsadi napačne razloge za vadbo: nenadoma mnogi ne vadijo več zato, ker si tega želijo, temveč zato, ker hočejo drugim pokazati, koliko zmorejo in kako vadba vpliva na njihovo telo.

Motivacija postane strah, kaj si bodo drugi mislili o njih in ne več lastno zadovoljstvo.


Bolj slabe kot dobre

Vsi ti pritiski, ki jih športne aplikacije povzročajo, na samopodobo, na lastno vrednost in na prepričanje, kako nekoga dojema okolica, na dolgi rok ne govorijo pozitivnim učinkom vadbe v prid.

Kajti dejstvo je, da zaradi stalne primerjave, tekme z drugimi in s samim seboj, neredki pozabijo na smisel in namen aktivnosti ter predvsem na meje, ki jih postavlja telo.

Zato strokovnjaka namesto uporabe aplikaciji in beleženjea rezultatov na družabnih omrežjih priporočata vodenje lastnega dnevnika:

"Zakaj bi kdo potreboval zunanje potrditve, če zna poiskati zadovoljstvo v svojih dosežkih in se zna spopasti tudi s padci. Ti so del poti do uspeha in nikakor ne določajo osebne vrednosti. Pa naj gre za tiste na osebnem, poklicnem, ali športnem področju." 


Avtorica:
M. FL.
Foto: Thinkstock

Preberite še: Zato se vam lasje hitro zmastijo ali pa Ste ves čas lačni? To so (najbolj verjetni) razlogi za to.

Priporočamo tudi: V Ljubljani zdaj lahko prespite v spalni kapsuli (VIDEO)


oddajte komentar

preberite tudi

Šest stvari, ki jih vsak moški pričakuje v zvezi (a je preveč sramežljiv, da bi to povedal)

Starost, ko ženske najbolj uživajo v seksu

Vas po seksu boli nožnica? Tu se morda skrivajo razlogi

ne spreglejte

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!