Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Dateljni: Zdravo sladilo ali kalorična bomba?

Kje se skriva resnica.

1.4.2018 ob 4:40

dateljni_micna.jpg

Suhi dateljni so čudoviti: so prijetnega okusa, v ustih se kar stopijo in so zato odličen posladek za vse, ki niso ljubitelji rafiniranega sladkorja. A bodimo odkriti, težko se je pocrkljati zgolj z enim. Kajti njihovemu sladkemu okusu se je skoraj nemogoče upreti, za kar obstaja razlog: vsebujejo ogromno fruktoze.

Če jih imate radi in nanje gledate kot na zdravo sladico, bi morali o teh malih kaloričnih bombicah poznati nekaj dejstev, ki jih niza Sarah Wilson, avtorica knjige Adijo, sladkor. 

Vsebujejo veliko sladkorja

Več kot 30 odstotkov njihove vsebine predstavlja fruktoza, po podatkih avstralske organizacije za prehranske standarde pa fruktoza, ki zavzema tretjino njihove sestave, ni edini v njih prisoten sladkor. Skupni delež vseh sladkorjev v suhih dateljnih znaša kar 60 odstotkov.

Kot suho sadje prinašajo nemalo pasti

V bistvu gre za suhe sadeže, ki nastanejo s pomočjo številnih postopkov, neredko tudi dodatkov, predvsem pa je med sušenjem iz njih odstranjena voda, kar pomeni, da so sladkorji v njih koncentrirani. In s suhim sadjem je veliko lažje pretiravati, kot s svežim. Težko je namreč pojesti celo vrečko svežih marelic, sliv ali dateljnov, veliko lažje pa je izprazniti tisto s suhimi različicami sicer zdravih sadežev in tako hitro preseči priporočeno količino zaužitega sladkorja.

Vlakna ne odtehtajo količine sladkorja

Res je, da gre za sadje, ki telesu dovaja prepotrebne vlaknine, vendar te ne odtehtajo velike količine sladkorja, ki se zlahka primerja s tisto v medu ali v javorjevem sirupu.

Enako velja za druge, v njih prisotne elemente

Drži, da dateljni vsebujejo veliko železa. A tega je mogoče telesu zagotoviti tudi z drugimi živili z veliko nižjim odstotkom sladkorja. Denimo z jajci, rdečim mesom in zeleno zelenjavo.

Za primerljivo sladek okus peciv potrebujete veliko dateljnov

To pomeni, da se kalorična vrednost peciv, v koliko boste sladkor iz recepta nadomestili z dateljni, ne bo zmanjšala. Prej nasprotno.

Z dateljni se velikokrat razvajajo tisti, ki se odpovedujejo sladkorju, vendar gre tudi brez njih. Dokaz temu so ti preprosti, a odlični recepti, za katere sladkorja v takšni ali drugačni obliki ne boste potrebovali, kar pa ne pomeni, da vas njihov okus ne bo očaral. 

RECEPTE najdete TUKAJ.

Avtorica: M. FL.
Foto: Thinkstock


oddajte komentar

preberite tudi

7 stvari, ki se zgodijo pred prevaro (v vsaki zvezi!)

Zakaj ne morem nehati razmišljati o svojem bivšem? To so pravi razlogi!

'Nedolžno' spogledovanje je lahko škodljivo (in to je razlog, zakaj)

ne spreglejte