Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Psihologinja odgovarja: Kako preboleti razhod s parterjem?

Na Mični boš našla odgovore psihologinje Anje Vučković na najbolj pereče teme, s katerimi se soočamo mladi.

20.2.2018 ob 5:55

ljubezen_pexels-photo-326612.jpg

Razhod. Prav nikoli ne mine brez čustev, mnogokrat ga spremljajo solze, obup in številna vprašanja. Kako se čim enostavneje soočiti z odhodom ljubljene osebe, odgovarja psihologinja Anja Vučković:

Vsak razhod s partnerjem je načeloma boleč, vendar je intenzivnost bolečine ter kako ta vpliva na nas, odvisna od nas samih. Ob razhodu čutimo bolečino, doživimo občutke strahu in postavijo se nam vprašanja. Vprašanja kot je npr., ali morda nismo bili dovolj dobri, da se nam je to zgodilo? V takšnih situacijah pride do izraza naša samozavest (oziroma pomanjkanje le-te). Najbolj boleč del razhoda je misel na to, da s to osebo nikoli več ne bomo občutili tistega lepega, kar smo imeli, gradili ter delili. Bolijo predvsem spomini iz preteklosti in praznina, ki se pojavi po razhodu in izgubi ljubljene osebe.

Hkrati pa se v takšnih situacijah veliko naučimo o sebi. Namreč, veza je toliko dobra kolikor smo dobri sami do sebe. Najprej se moramo naučiti ljubiti sebe, šele nato lahko to ljubezen delimo še z nekom. Ravno zato je samsko obdobje v življenju odlično za delo na sebi. Mladi se v resne zveze spuščamo brezpogojno, pripravljeni smo storiti vse. Vendar se v tem življenjskem obdobju nahajamo v času spoznavanja in iskanja samega sebe, zato je potrebno da si po prekinitvi zveze vzamemo čas zase ter se spoznamo dovolj dobro, da bomo v naslednji vezi bolj zadovoljni. Razhodi so resda boleči, vendar tudi zdravi.

Po razhodu s partnerjem gremo skozi določene psihološke faze:

1. Faza šoka

Ne glede na to, ali je do razhoda prišlo nenadoma in nepričakovano, ali je bil pričakovan rezultat dolgotrajne napetosti, smo v trenutku, ko se dejansko razidemo, šokirani. Počutimo se kot da nas je povozil vlak, zmedeni smo in ujeti. Pogosto ne moremo ne jesti niti spati. Takšno stanje občutljivosti lahko traja nekoliko dni ali tednov.

2. Faza žalovanja

Prevevajo nas občutki izgube in skrbi. Spominjamo se partnerja, razmišljamo o spravi, če ta ni mogoča, nas lahko to privede do depresije in brezupnosti. V kolikor iz te faze ne morete priti po mesecu dni je potrebno poiskati pomoč psihologa oziroma terapevta.

3. Faza občutka krivice

Po pojavu prve bolečine, kjer smo krivdo pripisali sebi, sedaj za razpad veze krivimo osebo, ki nas je zapustila oziroma nekoga drugega. Soočamo se z zelo nasprotujočimi si občutki.

4. Faza reorganizacije

Ponovno pričnemo živeti življenje. Spoznavamo nove ljudi, ustvarjamo nova prijateljstva, razvijamo interese za službo ali hobije.

5. Faza osvobajanja

Pričnemo novo poglavje v življenju. Premagali smo konflikte in našli mir. Spet čutimo in ljubimo. To je čas, ko smo sposobni poiskati novega partnerja.

Zelo pomembno je, da čim prej pridemo do faze reorganizacije. Do nje lažje pridemo, če med našo vezo nismo pozabili na svoje prijatelje, hobije in zanimanja. Pomembno je, da počnemo stvari, ki nas veselijo – se ukvarjamo s športom, naučimo novega jezika, družimo s prijatelji ali prebiramo knjige. Ko nam misli spet uidejo k obujanju spominov na vezo, se poskusimo iz nje nekaj naučiti. Razmislimo o stvareh, ki so nas veselile in jih poskušajmo vključiti v naslednjo vezo. Spomnimo se na način komunikacije, na kompromise, na občutke ter na kakšen način smo jih izkazovali. Ali smo spoštovali partnerjevo mnenje in kako smo izražali svoje? Ali smo sprejemali kompromise, ki so bili po godu obema? Ali smo bili dovolj pogumni in izrazili svoje želje? Okrepite se! Počnite stvari, ki vam prijajo. Družite se, trenirajte, razvajajte se. Negujte sebe. Razmislite o teh stvareh, delajte na sebi ter si po razhodu s partnerjem vzemite čas zase, da se pripravite za vse lepo kar vas še čaka.

Nekaj nasvetov za hitrejše prebolevanje:

1. Počnite stvari, ki vas veselijo – čim pogosteje

2. Družite se, tudi kadar se sicer počutite, da vam ni do tega

3. Uredite se. Najboljše zdravilo za notranjo bolečino je dober zunanji izgled. Tako je večja verjetnost da prejmemo kompliment, kateri nam v takšnih trenutkih izboljša samozavest.

4. Razgibajte telo! Že 20-minutna vadba trikrat na teden vpliva na sproščanje hormona sreče. Gibanje v naravi že samo po sebi spodbuja občutek zadovoljstva. Če imate radi ples, je to gibanje, ki vključuje tako glasbo kot petje.

5. Razgibajte duha! Meditacija znanstveno dokazano pozitivno vpliva na počutje in na naše dojemanje. Poskusite na način kot vam ustreza, bodisi vodeno, bodisi le sproščeno dihanje.

6. Čim več časa bodite okupirani z drugimi stvarmi

To so nekateri nasveti, kako hitreje in lažje preboleti razhod s partnerjem. Predvsem pa – ne ga klicati ko vam bo težko. To je res pomembno. Obdržite svoj ponos. Posvetite se sebi. Družini. Prijateljem. Delajte na sebi. Vsak dan.

Prišel bo novi in vprašale se boste čemu ste trpele. Seveda, potrebno je priti do tega trenutka. Kako pa je s ponovnim zaupanjem? In kako ga vrniti? Najbolj pomembno je, da si povrnete zaupanje vase in ste samozavestne. Za to je potreben čas, delo na sebi, vendar je izvedljivo. Nikakor ne vstopajte v nove zveze dokler niste preboleli prejšnje. Vzemite si čas zase.

Kako boste lahko ponovno zaupale? Verjetno pričakujete, da vam odgovorim na to. Tako, da boste ponovno zaupale sebi in dojele, da si zaslužite biti občudovane. Ter da boste iskrene do sebe in njega. Da boste pogumne. Postavite se zase, povejte mu vse, kar mislite, vse kar čutite. Investirajte v odnos vendar zadržite sebe. Zadržite svojo najboljšo prijateljico, svojo najljubšo pesem, svoj hobi, svojo serijo in šport. Zadržite stvari, ki jih radi počnete in ki vas definirajo. Obvezno zadržite! Nato ga sprejmite v svoje življenje, naj bo dopolnitev vašega življenja in ne njegovo bistvo. Sedaj pa se pripravite na vse lepo kar bo prišlo.

Z ljubeznijo,
Anja Vučković, diplomirana psihologinja

www.anjavuckovic.com

Kontakt: vuckovic_anja@hotmail.com


oddajte komentar

preberite tudi

To je razlog, da si po rekreaciji želite seksa

Osem najboljših položajev za hitri seks

Pet nasvetov, ki vajino zvezo varujejo pred razhodom

ne spreglejte