Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Zmoremo vse, ni nam pa vsega treba

Jogistka in osebna mentorica Barbara Balažič o tem, kako prisluhniti telesu, kdaj si vzeti čas za počitek in kako premagati lenobo.

26.7.2020 ob 5:30 | Foto: GettyImages | Avtor: Mateja Blažič Zemljič (revija Suzy)

Zmoremo vse, ni nam pa vsega treba

Tako z duhovnimi odmiki kot individualnimi tečaji joge, meditacije, dihanja in osebnostne transformacije si Barbara Balažič, jogistka in osebna mentorica, želi ženske popeljati v izkušnjo izpolnjenosti, ki bi jo znale ohranjati in živeti.

Pravi, da se vse začne z odnosom do svojega telesa in sebe, kajti če je ta postavljen na trdnih temeljih in smo energijsko pretočni, lahko uspešneje gradimo tudi vse ostale odnose v življenju.

Že kot otrok je iskala nekaj več in kot najstnica odkrila jogo, pravi. »Želela sem združiti fizični in duhovni vidik in prav prek joge sem se naučila povezovati s svojim telesom na prijazen in konstruktiven način, ga začutiti in poslušati,« pojasni in doda, da je joga sicer tudi vadba, a njen cilj nista videz in kondicija, ampak te tudi energijsko podpre in ti prinese odgovore, ki jih iščeš.

»Danes smo ljudje, sploh ženske, tako ločeni od občutkov v telesu, da se nam zdi prisluhniti jim cela umetnost, v resnici pa je to preprosto. Le vprašaš se, kako se počutiš, kje v telesu čutiš določena čustva, ki so se pojavila. In npr. če ugotoviš, da si utrujena, ni nič narobe s tem,« poudari. »Danes bi morali biti namreč vsi hiperaktivni in produktivni, s čimer ni sicer nič narobe, a lahko si bolj produktiven, če si energijsko poravnan, kar izhaja iz prave skrbi za telo. Dovoliti si moraš čutiti utrujenost in si dati, kar takrat potrebuješ. V tem primeru je to najbrž počitek,« pove in doda, da se pogosto, ko smo izčrpani, ne ustavimo, ampak zaženemo v naporno fizično vadbo, ker smo vpisani nanjo, ker moramo biti videti dobro, zraven pa se še merimo in zahtevamo od sebe odlične vadbene rezultate.

Telo je temelj, da čutimo in izkušamo življenje. In odnos do sebe in svojega telesa določa vse druge naše odnose.

»A to je po mojem prej ločenost od telesa kot povezanost z njim. Danes je toliko izkušenj izgorelosti, ki večinoma izhajajo iz tega, da se ljudje preprosto ne poslušajo,« izpostavlja in doda, da pa je res, da nam telo včasih tudi samo narekuje nekaj drugega kot tisto, kar se nam resnično dogaja oz. kar potrebujemo.

 »Če smo pod vplivom adrenalina, kortizola, se nam v tistem trenutku zdi, da zmoremo vse. Ne dovolimo pa si uravnovesiti aktivnega dela življenja in počitka. Oba pola sta namreč pomembna in pogosto, šele ko se umiriš, zares slišiš sebe in svoje telo.«

Lenobo premagamo z gibanjem

»Treba je razlikovati med lenobo in potrebnim počitkom. Um nas pri tem pogosto prelisiči. Da se razumemo – um je fantastičen logičen pripomoček, ki bi ga morali ceniti, a mu dajemo preveč moči in predvsem sodobni zahodni ljudje živimo pretežno iz uma. Toda lahko se naučiš zaznavati, kdaj te želi pretentati,« pojasni in nadaljuje: »Že Newtonovi zakoni pravijo, da same po sebi stvari nimajo želje po spremembi. Tiste, ki se ne gibajo, želijo ohraniti stanje mirovanja. In tiste, ki se premikajo, želijo to gibanje nadaljevati. Tako moramo tudi sebe spraviti v gibanje, v premik, da vzbudimo željo po več gibanja. Seveda si lahko dovolimo nekaj lenobe, ne smemo pa si iz nje postavljati prioritet. Pogosto imamo tudi velike cilje, a se nam jih ne da lotiti, saj vemo, da od nas veliko zahtevajo. Pri tem je ključna tehnika desetih minut,« opozarja.

»Ni treba dve uri početi nečesa, vedno pa si lahko vzameš 10 minut, tudi za vadbo. Pri tem ti um ne bo govoril, da tega ne zmoreš ali se ti ne da. Odločiš se, da si boš dal 10 minut, da napišeš eno stran, greš na kratek sprehod, zaplešeš na najljubšo glasbo, to pa nas po navadi že spodbudi k akciji. Če nam še vedno ne gre, si privoščimo počitek, največkrat pa nas že najmanjši gib in akcija tako potegneta vase, da brez težav nadaljujemo. Um je namreč programiran tako, da če misli, da smo si zadali ogromni cilj z veliko koraki, se nam bo res težko spraviti v pogon. Če pa vemo, da je cilj, da naredimo tri male korakce, zlahka nadaljujemo,« se nasmehne.

Vse se začne pri nas samih, odnos s seboj je naš najpomembnejši in najintimnejši odnos, samo prek njega lahko stopimo v svojo polno moč. Foto: Miloš in Nataša Horvat

Moška in ženska energija

»Ko pri vsaki stvari je tudi pri vadbi pomembno, da uravnovesimo jin in jang, čeprav velja prepričanje, da bo za telo vadba, ki zahteva veliko moči in volje, pripeljala do boljših rezultatov. A ženske se moramo zavedati, da nam, če pridemo iz naporne službe, v kateri je veliko strukture, zahtev in moške energije, nato gremo pa še na vadbo, ki to terja od nas, to ne bo prineslo ravnovesja. Manjkajo nam ples, joga, plavanje, jin dejavnosti, sprehodi v naravi. Pomembno je, da najdemo nekaj pravega zase,« opozarja.

 

»Pri sodobnem človeku pa na splošno opažam, da ni problem le razmerje med jinom in jangom, ampak tudi med zdravo in izkrivljeno žensko ali moško energijo. Vidi se namreč, ko je moški v svoji zdravi energiji. Ne gre prek trupel, izjemno spoštljiv je, naravnan k ciljem, strukturiran, zelo odločno stoji v svoji moški energiji. Nezdrava ženska energija pa se med drugim kaže kot ljubosumje, podtikanje, klevetanje … Zato moramo v sebi gojiti zdrav pol teh dveh uravnovešenih načel,« doda.

»Zdrava ženska energija namreč moškega podpira, spoštuje in je tam zanj. Taka ženska zna biti njegova soplesalka v plesu življenja, a hkrati tudi voditeljica svojega,« pove.

»Sprejeti se moramo kot celoto, se zavedati in transformirati senčne plati, najti drugi pol za ravnovesje in se vsak dan znova odločiti, kdo smo, kako delujemo, kaj izbiramo zase in kaj prispevamo, ko soustvarjamo to realnost,« nadaljuje. »Priljubljen arhetip, ki ga imamo vsi v sebi, je npr. žrtev. Pogosto čutimo, da je kriv sistem, partner, šef, sodelavka, služba, mi pa smo nemočni. A šele ko se zavemo, da smo sami odgovorni za svoje življenje in smo mi tisti, ki kreiramo, stopimo v vlogo voditelja svojega življenja,« pove in doda, da če imaš pri tem še postavljeno telo, lahko sprejemaš boljše odločitve.

Telo je darilo in naš dom

»Telo je naše darilo, živimo v njem, izbrali smo ga, naša duša se je utelesila vanj. Moje delo z ljudmi, o katerem najdete več informacij na spletni strani www.beyond.si, se tako vedno začne s telesom, ker je to naš dom. Pomembno je, da poskrbimo zanj, za njegovo zdravje, energijsko pretočnost, da smo vitalni, fizično postavljeni. Telo je temelj, da čutimo in izkušamo življenje. In to, kakšen odnos imamo do sebe in svojega telesa, določa vse druge naše odnose. Vse se začne pri nas samih, odnos s seboj je naš najpomembnejši in najintimnejši odnos, samo prek njega lahko stopimo v svojo polno moč,« pojasni in doda, da njeni celostni programi, osebno mentorstvo, tečaji joge, meditacije in dihanja gradijo na tem, da znamo kreirati življenje, ki si ga želimo.

»Vloga žensk v 21. stoletju je namreč izredno zahtevna,« pravi, »veliko nam je omogočeno, a je vprašanje, kaj izberemo, katere so naše prioritete, kam bomo usmerjale energijo, kaj je naš prispevek svetu. Zmoremo namreč vse, ni nam pa vsega treba. Na vseh področjih, tudi na področju našega telesa. Fizična aktivnost niso samo organizirane vadbe. Včasih je celo bolje, da ostaneš doma in zaplešeš ob pesmi na radiu. Lahko pa sprejmeš najboljšo odločitev in živiš tako, da se gibaš, kadar le moreš – izbereš stopnice namesto dvigala, greš v službo s kolesom, ne avtom, z otroki ven … Ves čas izbiraš gibanje, ne kot vadbo, ampak ga vpletaš v vse dejavnosti, pri tem pa si konsistenten in skrben. Če večino dneva presediš, pa je celo bolje, da si ne izbereš zgolj intenzivne vadbe, saj je kontrast prevelik. Bolje je začeti z neko nežno obliko gibanja, kot je npr. joga, ki nas uči tudi poslušanja telesa,« zaključi.

Preberite še: Fit poletje - Vaje za vse tiste, ki preveč sedimo

Morda vas zanima tudi: Pet lahkih pohodnih poti, na katerih boš res uživala


oddajte komentar

preberite tudi

Seks po dekadah ali kaj vas čaka glede seksualne prihodnosti

Ženske spregovorile, v katerih pozah najtežje doživijo orgazem

Dimenzije vagine: Kaj je malo, kaj veliko in kaj povprečno

ne spreglejte