Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vse to se bo zgodilo, če se boste odpovedali kavi

Izogibanje kavi prinaša pozitivne ter tudi negativne posledice.

30.7.2020 ob 5:40 | Foto: Yakobchuk Olena/Gettyimages | Avtor: M. FL.

Vse to se bo zgodilo, če se boste odpovedali kavi

Nihče ne trdi, da bi se morali odpovedati kavi. Če pa se igrate z mislijo, da bi skodelico dnevnega poživila nadomestili s čim drugim je dobro vedeti, kakšne posledice takšna odločitev prinaša. Deset najbolj izrazitih niza Reader's Digest.

Morda boste shujšali

Odvisno od tega, kakšna je vaša kava. Takšna obogatena s sladkorjem, smetano ali drugimi energijsko bogatimi dodatki zagotovo ne vpliva pozitivno na postavo. Zlasti ne, če si na dan privoščite več skodelic.

Leta 2017 izvedena raziskava je pokazala, da kar dve tretjini ljubiteljev kave pretirava z dodatki in tako dnevno v telo vnesejo do 280 džulov (69 kalorij) več kot tisti, ki kave ne pijejo ali ji ne dodajajo sladkorja ter drugih dobrot. In ker bo skupni energijski vnos brez njih nižji, bo to opaziti tudi na stegnih in bokih.

Morda se boste zredili

Ste opazili da vam, kadar dan začnete brez skodelice kave, bolj dišijo takšne in drugačne pregrehe? Občutek vas ne vara, kajti kava, natančneje kofein v njej, začasno zavre tek, kar pomeni, da se boste brez kave težje upirali mastnim in sladkim dobrotam ter na takšen način ogrozili vitko postavo.

Morda boste bolje spali

Kava vpliva na spanec, o tem ni dvoma. In če si jo radi privoščite pozno popoldne ali celo zvečer, boste potem, ko boste opustili to navado, zagotovo deležni boljšega spanca.

 

Samo v opozorilo: leta 2013 izvedena študija, ki so jo objavili v časopisu Clincal Sleep Medicne je pokazala, da kava na spanec vpliva še šest ur po zaužitju.

Morda vas bodo pogosteje pestili glavoboli

Vsak ljubitelj kave tedaj, ko ne dobi odmerka kofeina, občuti posledice v obliki glavobola. Kajti brez kave se spremeni ravnovesje hormonov v telesu, padeta ravni dopamina in adrenalina, to pa vodi v občutek napetosti v glavi ter seveda v večjo utrujenost, ki se prav tako lahko odraža kot glavobol.

Kako se mu izogniti, če boste ostali zvesti nameri da se kavi odrečete? Spremembo uvajajte postopoma. Počasi zmanjšujte količino kave in dovolite telesu, da se privadi na dneve brez nje.

Morda se boste počutili slabo

Na srečo posledice odrekanja kavi kot so tesnoba, nemir, vrtoglavica, slabost, gripi podobni simptomi, tudi depresija, nihanje razpoloženja, razdražljivost in podobni, sčasoma izginejo.

Gre za fizične odzive pomanjkanja kofeina in praviloma trajajo le dan ali dva.

Vaš nasmeh bo lepši

Kava vsebuje veliko kisline, ki v stiku z zobmi poškoduje zobno sklenino, hkrati na belih zobeh zaradi barvil pušča neljube madeže. Zato odrekanje kavi skupaj s temeljito ustno higieno nedvomno pripomore k lepšemu nasmehu.

Prikrajšani boste za antioksidante

Več študiji je pokazalo, da je kava bogata z antioksidanti. Ena od njih, ki jo je leta 2018 povzela publikacija Frontiers in Neuroscience je dokazala, da antioksidanti v kavi med drugim znižujejo tveganje za Alzheimerjevo in Parkinsonovo bolezen ter tudi za bolezni jeter.

Zato poskrbite, da boste čim več zaščitnih snovi v telo vnesli s pomočjo sadja in zelenjave.

Koncentracija bo slabša

Odrekanje kavi povzroča utrujenost in razdražljivost ter povzroča padec zbranosti in koncentracije. Zasluga za to gre pomanjkanju priljubljenega stimulansa in tudi dejstvu, da se ob izogibanju kofeina v telesu poveča količina hormona adenosina, ki je kriv za slabšo koncentracijo in utrujenost.

Rešitev: žvečilni gumi z okusom mete. Leta 2014 so na podlagi raziskave v časopisu British Journal of Psychology zapisali, da prav aroma mete spodbudno vpliva na zbranost in budnost. In še to: po tednu dni brez kofeina teh posledic ne boste več čutili, saj se bodo možgani prilagodili novemu režimu.

Lahko vas bo pestilo zaprtje

Kava spodbuja delovanje prebavil in deluje kot blago odvajalo. Ko se boste odpovedali skodelici, vas bo kaj lahko mučilo zaprtje. Na srečo je to posledico izogibanja kavi mogoče premagati tako, da v prehrano umestite več živil, ki koristijo prebavilom, torej svežega sadja, zelenjave, celih žit ter seveda tekočine.

Mirnejši boste

Pretiravanje s kofeinom stimulira živčevje, zato predvsem, kadar z njo pretiravate, le težko sedite mirno. Kofein je stimulans, ki med drugim poveča tudi količino adrenalina in drugih stresnih hormonov v organizmu, posledično zlasti pri ljudeh, ki so nanj preobčutljivi, povzroča nervozo in nemir, ki pa bosta, ko boste uživanje kave omejili ali zmanjšali njeno dnevno količino, izginila.

Priporočamo tudi: Foto: Zgodba o Džungli

Preberite še: Vsestransko uporabna kavna usedlina

Morda vas zanima tudi: Resnica o brezkofeinski kavi: Koliko kofeina je resnično v njej


oddajte komentar

preberite tudi

Pismo ljubice: Kako sem spoznala, da sem druga ženska

Moški in orgazem: Igrajo pogosteje, kot bi pričakovali

Kaj je slowgazem in zakaj bi ga morali spoznati

ne spreglejte