Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Uspešnost diete odvisna od tega, kdaj jeste

S pomočjo raziskave so ugotovili, kdaj je najboljše uživati hrano.

10.6.2015 ob 10:00

shutterstock_133806461.jpg

Kot kaže, lahko kilograme izgubljate brez spremembe jedilnika, saj morate, sodeč po tej raziskavi, spremeniti le čas uživanja hrane.

Raziskovalci so namreč razkrili, da lahko prehranjevanje v "oknu priložnosti", v okviru 9 do 12 ur, prepreči debelost in jo lahko celo zdravi. In to ne glede na to, ali vaša hrana ni najbolj zdrava in se kdaj pregrešite.

shutterstock_107068007.jpg

Do teh rezultatov so prišli po 38 tednih raziskovanja in budnega opazovanja miši. Znanstveniki, ki so študijo objavili v strokovni reviji Cell Metabolism, so za miši sestavili štiri različne jedilnike z enakim številom kalorij, a z različno količino sestavin. Prva dieta je bila polna maščob, druga je vsebovala veliko fruktoze, v tretjo je bilo vključeno oboje iz prve in druge diete, četrta dieta pa je bila sestavljena iz navadne hrane za miši.


Že slediš Mični na Facebooku? Včasih ima super ideje, ki jih tukaj ni. Preveri! @Mična

shutterstock_143921158.jpg

Časovna dieta pomagala izgubiti maščobe

Strokovnjaki so eni skupini miši pustili uživati vse štiri diete, ob kateri koli uri, medtem ko so preostale miši lahko v enaki hrani uživale le v izbranem časovnem obdobju – v okviru 12 ur. Nekatere miši iz druge skupine so si lahko ob vikendih privoščile en pregrešen obrok, medtem ko je miši iz prve skupine na pol poti čakal preobrat – začeti so morale "časovno" dieto kot miši iz druge skupine.

shutterstock_124151698.jpg

Po 38 tednih so ugotovili, da so se miši, ki so jedle kadarkoli, precej zredile, kar lahko vodi do resnih obolenj, miši s časovno dieto pa niso pridobile novega kilograma - nekatere so celo izgubile nekaj maščobnih oblog.

Znanstveniki, ki so izvedli raziskavo, sicer ne znajo razložiti, zakaj se telo ob različnih urah drugače odziva na hrano, se jim pa dozdeva, da ura prehranjevanja vpliva na cirkadiani ritem človeka, ki lahko pospeši ali upočasni metabolizem. A pri interpretaciji raziskave so si edini: časovna omejitev prehranjevanja lahko prepreči kopičenje kilogramov.

Avtorica: B. G.

Foto: Shutterstock


oddajte komentar

preberite tudi

Tantrični seks za začetnike (vse, kar morate vedeti)

Prepovedana ljubezen: Poročila sem se z moškim, ki je prijateljici zlomil srce (resnična izpoved)

5 malenkosti, zaradi katerih propadajo zveze

ne spreglejte