Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Super trik za bolj zdravo pripravo zelenjave

Po novem plodov narave ne boste več kuhali v vreli vodi.

5.5.2016 ob 9:45

zelenjava_unsplash.jpg

Menite, da je surova zelenjava najbolj zdrava? Glede na izsledke nove brazilske raziskave ste, tako kot večina, v zmoti. Po zagotovilu tamkajšnjih znanstvenikov namreč obstaja termična obdelava, s pomočjo katere večina zelenjave še pridobi na hranilni vrednosti.

Več nasvetov za zdravo življenje poiščite na Facebooku.

Do svojih zaključkov so prišli z analizo 21. raziskav, ki so proučevale, kako različni načini priprave zelenjave vplivajo na v njej prisotno količino antioksidantov, molekul, ki se borijo s prostimi radikali ter varujejo pred srčno žilnimi boleznimi, sladkorno boleznijo, rakom in številnimi drugimi tegobami.  Zaključili so, da se s kuhanjem na pari količina teh znatno poveča. 

Hkrati so se strokovnjaki strinjali, da se z večino načinov termične obdelave zelenjave (s kuhanjem v vreli vodi, s pečenjem v pečici ali pripravi v mikrovalovki) njena hranilna vrednost znatno zniža ter se izgubi velik del antioksidantov. Najbolj kritično je kuhanje v vreli vodi.

zelenjava_download.jpg

Drži tudi, da je izguba antioksidantov odvisna od vrste zelenjave, vendarle pa v povprečju velja, da se količina polifenolov v njej med kuhanjem v vodi zmanjša za 38 odstotkov. Na drugi strani se količina teh istih snovi med kuhanjem na pari za 52 odstotkov poveča.

»Dejstvo je, da je med kuhanjem na pari proces segrevanja blažji in poteka počasneje, kot med kuhanjem v vreli vodi, ko zelenjavo potopimo v krop. Poleg tega se pri blažji termični obdelavi sproščajo snovi, ki jih, kadar jemo surovo zelenjavo, telo ne more izkoristiti,« se z brazilskimi kolegi strinja Elizabeth H. Jeffrey, nutricionistka z univerze v Illinoisu.

Seveda to ne pomeni, da brokoli, kuhan v vodi ali pečen v pečici ni zdrav. Res pa je, da vsebuje manj antioksidantov, kot če je kuhan na pari. Kakorkoli sicer pripravljate zelenjavo, pomembno je, da je ne razkuhate. S predolgim kuhanjem pri visokih temperaturah boste resnično uničili večino zdravju prijaznih snovi. Zelenjavo odcedite dokler je še hrustljava oziroma ne razpade, če jo prebodete z vilicami.

Avtorica: M. F.
Foto: Unsplash


oddajte komentar

preberite tudi

To se bo zgodilo, če boste dan začeli z ljubljenjem

Zato nikoli nikogar ne prosite za ljubezen

Presenetljiv vpliv zime na seksualnost moških

ne spreglejte