Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Strokovnjak za prehrano športnikov nam svetuje, da preklopimo na kmečko logiko

Prehrana naj bo odvisna od naših ciljev.

29.6.2016 ob 9:00

hrana_shutterstock_339613556.jpg

Beljakovine oziroma njihove osnovne enote, aminokisline, so osnovni gradniki našega telesa. V otroštvu so zelo pomembne za rast in razvoj telesa, vse življenje pa ključni vir energije. Nikakor pa na njih ne smemo pozabiti, ko odrastemo. »Proteini so temelj naših celic, našega življenja. Potrebujemo jih, saj gradijo naše telo. Za mišice moramo skrbeti, ker bomo le tako postavni in vitalni. Mišično maso ohranjamo tako, da jemo in vadimo,« pravi strokovnjak za prehrano športnikov in zdrav življenjski slog doc. dr. Bojan Knap, dr. med.

Že slediš Mični na Facebooku?

Masaji popijejo tri litre mleka na dan

Pravi, da bi so sicer določene formule, ki naj bi ustrezale pravilni prehrani, a vsakemu posamezniku ustreza drugačna hrana. »Če ponazorim s športniki, ki bodo prišli na olimpijske igre v Rio. Prišli bodo iz vsega sveta, dosegli zelo podobne rezultate, vsak pa se bo prehranjeval drugače. Kar pomeni, da lahko iz zelo različnih gradnikov sestavimo maksimalen rezultat. Znano je, da Masaji popijejo tri litre mleka na dan in imajo veliko mišic, medtem ko drugi jedo drugače. Sodobna tehnologija nam omogoča, da imamo s prehranskimi dodatki možnost vnosa aminokislin v predelani obliki in ni potrebno, da pojemo pet zrezkov. Ker v najtežjih časih bi moral vrhunski športnik pojesti pet zrezkov, da bi zadostil potrebam po aminokislinah,« pravi doc. dr. Bojan Knap.

Za 70 kilogramov težkega človeka, bi bilo idealno, da bi imeli štiri obroke na dan in v vsakem pojedli 20 gramov beljakovin. Predvsem je takšna vrednost priporočljiva za starejše.

»Premalo se zavedamo, kako zelo pomembna je prehrana. Hkrati pa so prehranski nasveti, ki se ves čas spreminjajo, razlog za zmedo. Na tem področju nam znanost ne pomaga prav veliko, saj področje še ni dovolj raziskano. Eden izmed zadnjih trendov je stradanje in avtofagija, zato da bi se bolje obnavljali. Če imamo hud telesni napor in nam ne paše jesti, nam telo sporoča, da se želi prečistiti. Po drugi strani pa bi morali čim hitreje nekaj pojesti, da se kompenziramo. In smo pred dilemo. Morda mladi in zdravi, ki imajo dovolj mišične mase, lahko počakajo z vnosom hrane, bolniki in starejši pa zagotovo ne,« pravi dr. Knap.

Bi gradili ali izgubljali?

Kaj je sedaj pravilna teorija? Odvisno od tega, česa si želimo, kakšni so naši cilji. Če bi se radi znebili maščobe, potem zmanjšamo vnos hrane in izberemo primerno vadbo, če pa bi gradili na mišicah, potem moramo jesti tudi po treningu, sicer bo telo črpalo iz mišic. Energijo telo potrebuje, ali jo bo jemalo iz samega sebe ali mu jo bomo dodajali sami?

Najboljša izbira po treningu

Po treningu bomo največ za svoje mišice naredili, če bomo zaužili beljakovine in tako svojim mišicam omogočili nekoliko hitrejšo regeneracijo. Bogat vir beljakovin so živila živalskega izvora, torej meso, ribe, mehkužci, mleko in mlečni izdelki ter jajca.

Avtorica: Da. M. 
Foto: Shutterstock


oddajte komentar

preberite tudi

To se bo zgodilo, če boste dan začeli z ljubljenjem

Zato nikoli nikogar ne prosite za ljubezen

Presenetljiv vpliv zime na seksualnost moških

ne spreglejte