Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Stresna lakota je dejstvo. Tako pa jo lahko premagate

Posledice stresa niso le glavobol, tesnobnost in povišan krvni tlak, ena od njih je tudi lakota, ki je nepremagljiva le na prvi pogled.

23.10.2019 ob 5:50 | Foto: Gettyimages | Avtor: M. FL.

!SSL
 Stresna lakota je dejstvo. Tako pa jo lahko premagate

V službi dajete vse od sebe. Tudi doma vas vsak dan čaka nešteto zadolžitev in vaš seznam opravil je praktično neskončen. Zato se vam večkrat zazdi, da preprosto ne zmorete nositi vseh bremen, ki vam jih nalaga življenje ter vsaj malo tolažbe skušate najti v hladilniku. Čeprav veste, da boste sladko, mastno in s kalorijami nabito malico obžalovali.

A lakota, ki jo izzove stres, oziroma stresna lakota je dejstvo in vsakodnevna napetost telo nemalokrat prepriča, da potrebuje izdaten zalogaj. Na srečo obstaja nekaj strategij, s katerimi se ji lahko postavite po robu. Najučinkovitejše za Pure Wow niza prehranska strokovnjakinja Serena Poon.

Ozavestite občutke

"Preden odprete omaro s prigrizki ali bogato založen hladilnik si zastavite preprosto vprašanje: sta za to, da mi diši hrana, res kriva pomankanje energije in prazen želodec, ali bi s prigrizkom rada le zakrila neprijetna čustva in napetost," svetuje Poonova in dodaja, da je prepoznavanje pravih telesnih potreb prvi korak k premagovanju občutka, da telo hrepeni po hrani tedaj, ko je v resnici posredi stres. Bolj, kot boste povezani s svojimi pravimi občutki, manjša bo verjetnost, da boste zaradi preobremenjenosti mimogrede izpraznili nov zavojček keksov.

 

V dnevno rutino vključite meditacijo

Čeprav ste še tako na tesnem s časom, si za meditacijo vzemite vsaj nekaj minut na dan. To je po prepričanju prehranske strokovnjakinje odličen način za premagovanje stresa ter njegovih negativnih posledic. Vsakodnevna meditacija, pa čeprav traja le nekaj minut, pomaga tudi pri obvladovanju teka, zlasti pa želje po hrani tedaj, ko je telo v resnici ne potrebuje.

Privoščite si oddih

Po priporočilih Serene Poon si je tedaj, ko nenadoma začutite potrebo po tem, da bi stres ublažili s hrano, dobro vzeti kratek predah in se za nekaj trenutkov odmakniti od dela, ki vas trenutno zaposluje: "Zapustite dom ali pisarno ter si privoščite kratek sprehod. Že tako drobna sprememba bo imela takojšen pozitiven učinek na možgane in po nekaj kratkih minutah predaha boste pozabili na hrano."

Založite se z zdravo hrano

Saj veste, kako pravijo: najbolj mamljivo je tisto, kar je na očeh. To velja tudi za hrano. Če torej doma ne bo čipsa, čokolade in keksov, bo pa namesto njih veliko različnega sadja, oreščkov in podobnih prigrizkov, boste posegali po njih ter si z njimi zagotovili olajšanje brez negativnih stranskih učinkov.

Privoščite si dovolj spanja

"Kvaliteta in količina spanca se odražata na prehranjevalnih navadah," znano dejstvo navaja Poonova in ga utemeljuje: "Pomanjkanje spanca negativno vpliva na delovanje žlez z notranjim izločanjem, posledično pride do hormonskega neravnovesja, porušeno je tudi tisto med hormoni, ki uravnavajo sitost in lakoto, kar pomeni, da tistim, ki spijo premalo, dišijo enostavni ogljikovi hidrati ter nezdrave maščobe. Sedem do osem ur spanja je nepogrešljivo za lažje soočanje s stresom in za obvladovanje lakote, ki jo ta spodbuja."

 

Ne pozabite na hidratacijo

Ključna za zdravje in dobro počutje je primerna hidratacija. Kajti ne samo, da se dobro navlažen organizem lažje sooča z napetostjo, hkrati žejo telo pogosto zmotno prepozna kot lakoto, s tem pa se je težje upirati hrani, ki na dolgi rok težave s stresom le še poslabša.

Bodite prizanesljivi do sebe

In še za konec: "Včasih se stresni lakoti pač ni mogoče upreti. In kadar se zgodi, da je le preglasna, ni konec sveta. Zato se ne obsojajte, bodite do sebe prizanesljivi in se ne obremenjujte s tem, da vam je spodletelo," prizanesljivost do sebe izpostavlja strokovnjakinja in dodaja: "Konec koncev ste samo človek s svojimi mejam."

Preberite še: Kaj lahko storite že danes, da jutri ne izgorite?

Morda vas zanima tudi: 7 navad ljudi, ki jih prav nič ne vrže iz tira


oddajte komentar

preberite tudi

15 več kot odličnih razlogov za jutranji seks

Štiri majhne, a učinkovite spremembe v komunikaciji za lepše razmerje

Deset začimb, ki dober seks spremenijo v nepozabnega

ne spreglejte

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!