Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Previdno s sadjem in zelenjavo, ko ste na dieti

Sadje in zelenjava naj bosta glavna na meniju, a v zmernih količinah.

21.2.2015 ob 11:00

shutterstock_174307088.jpg

Sadje in zelenjava veljata za zdravi skupini živil, ki naj bi ju jedli vsak dan. A to ne pomeni, da lahko vse oblike sadja in zelenjave uživate v neomejenih količinah. Nasprotno. Če pazite na postavo ali ste celo na dieti, morate nekatere omejiti.

Suho sadje. Suho sadje je zdravo. A vendar se med sušenjem iz njega izloči voda in je zato izjemno kalorično. V 100 gramih rozin je tako denimo kar 500 kalorij. Ni se mu potrebno odpovedati, pač pa le omejiti sladkanje z rozinami, suhimi figami, marelicami in podobnimi dobrotami. Vaša dnevna merica naj bo ena pest.

Konzervirano sadje. Med procesom konzerviranja sadju dodajo kemične aditive, sladkor in barvila, ki povečajo kalorično vrednost ter hkrati nižajo prehransko vrednost vsebine. In čeprav je včasih v trgovinah lažje najti konzervirano sadje, vedite, da 100 gramov svežega ananasa vsebuje 50 kalorij, 100 gramov konzerviranega pa jih ima kar dvakrat več.

Avokado. Avokado je sadež, v katerem so prisotne esencialne maščobne kisline, ki ohranjajo zdravje srca in ožilja. V 100 gramih avokada je 160 kalorij, kar je štirikrat več, kot denimo v jabolku. Avokadu se ne odpovejte, ker vsebuje zelo zdrave maščobe, a ga uživajte zmerno. Polovica avokada je več kot dovolj.

Sladki krompir. Sladki krompir je odličen izvor vitaminov A in C ter drugih hranljivih snovi in je bolj priporočljiv kot navaden krompir. A vsebuje veliko kalorij, ki pa se še podvojijo, če iz njega naredite pire z maslom in mlekom. Sladki krompir zato uživajte v majhnih količinah in brez mleka ter masla. Pripravite si ga v pečici, z malo olivnega olja.

Sokovi iz sadja in zelenjave. Kupljeni sadni sokovi so polni sladkorja, zato ni potrebno posebej poudarjati, da se jih morate izogibati, če hočete živeti zdravo in izgubiti kak kilogram. A previdni bodite tudi pri pripravi domačih sandih sokov. Veliko sadja namreč pri sesekljanju v blenderju spusti veliko sladkorja, zato teh sokov ne pijte v neomejenih količinah.

Več o sadnih sokovih in smutijih je za Mično povedala nutricionistka Mojca Cepuš, v članku: Znate pravilno pripraviti smuti?. Najdete ga v rubriki Zakaj ne bi bila fit.

Avtorica: M. F.

Foto: Shutterstock


oddajte komentar

preberite tudi

Deset najboljših kotičkov za seks v domačem zavetju

Nisem mogla prešteti vseh orgazmov (resnične ženske o izkušnji z vezanjem)

S pogledom na sliko prepoznajte, s čim najpogosteje škodujete razmerju

ne spreglejte