Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Preprosta dejanja za več serotonina in posledično boljšo voljo

Serotonin je hormon ugodja in dobrega počutja, zato je dobro vedeti, kako v teh negotovih časih poskrbeti, da bi ga bilo v telesu dovolj.

23.12.2020 ob 5:35 | Foto: Gettyimages | Avtor: M. FL.

Preprosta dejanja za več serotonina in posledično boljšo voljo

Ste se že kdaj vprašali, zakaj vas po nekaterih dejanjih preplavita dobra volja in pozitivna energija? Odgovor na vprašanje se glasi: ker se med njimi v telesu na naraven način poveča količina serotonina, nevrotransmitorja, ki zagotavlja dobro počutje ter prav takšno razpoloženje.

Kadar je te snovi v možganih premalo, se pojavijo slaba volja, malodušje, tudi depresija, zato je dobro poznati načine, s katerimi je mogoče povišati njegovo količino. Štiri povsem preproste in vsem dostopne izpostavlja Health Insider.

Redno vadite

Med vadbo se v možganih opazno poviša količina serotonina in endorfinov, so leta 2016 dokazali strokovnjaki, ta kombinacija pa spodbudno vpliva tudi na razpoloženje.

"Zaradi teh učinkov telesna aktivnost znatno pripomore k boljšemu počutju," je povedala psihiatrinja Mimi Winsberg in dodala, da je v ta namen primerna vsaka oblika vadbe: od hoje, joge do kolesarjenja in teka. Za izbrano si vzemite čas vsaj trikrat na teden po pol ure. 

Spremenite jedilnik

Pri sintezi serotonina je ključna aminokislina triptofan. Te telo ne zmore tvoriti samo, zato jo je treba vanj vnašati s hrano. Kar pomeni, da je primerno jedilnike obogatiti z živili, ki organizmu zagotavljajo triptofan.

Nekatera od njih so jajca, jedi iz soje, losos, piščančje in puranje meso, špinača, oreščki in semena.

 

Izkoristite sončno svetlobo

To, da se pozimi, ko so dnevi krajši in temačnejši, počutje pogosto poslabša, ni naključje. Kajti dejstvo je, da serotonin v možganih nastaja pod vplivom sončne svetlobe. Zato v vsakem primeru, zlasti pa, če ste dovzetni za sezonsko depresijo, izkoristite vsak sončni žarek ali vsaj dnevno svetlobo.

Največji učinek s tega vidika ima najmanj 20-minutno izpostavljanje dnevni svetlobi takoj, ko vstanete.

Izkoristite moč masaže

Glede na rezultate leta 2005 opravljene študije, lahko masaža količino serotonina v telesu poveča kar za 28 odstotkov. Med njo se namreč zniža raven kortizola, stresnega hormona, na račun tega pa se poviša serotonin, ki izboljšuje počutje in razpoloženje.

"Masaža je lahko profesionalna ali takšna, ki jo doma pričara partner, obe imata na količino serotonina enak vpliv," je povedala Winsbergova.

Preberite še: Zakaj so Skandinavci najsrečnejši na našem planetu (in kje na lestvici je Slovenija)

Morda vas zanima tudi: To se bo zgodilo, če bo telovadba postala del tvoje jutranje rutine


oddajte komentar

preberite tudi

Kaj vse je o seksualnih fantazijah Evropejcev razkrila velika raziskava

Končno kontracepcijske tabletke za moške? Znanstveniki imajo dobro novico

To so tri najprivlačnejše lastnosti moških in žensk (lepote ni med njimi)

ne spreglejte