Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Prehlajeni na vadbo: Pravila, ki se jih morate držati

Ni treba, da se med prehladom odpoveste vadbi, dobro pa je vedeti, kaj morate pri tem upoštevati.

14.10.2019 ob 9:35 | Foto: Gettyimages | Avtor: M. FL.

!SSL
Prehlajeni na vadbo: Pravila, ki se jih morate držati

Ujel vas je prehlad. A ker ste zagret telovadec, se vadbi samo zato, ker kihate, vam teče iz nosa in se ne počutite ravno idealno, ne bi odpovedali. Se pa vendarle sprašujete, ali je tedaj, ko ste prehlajeni, sploh pametno obuti telovadne copate.

In odgovor na to vprašanje je pozitiven, je za Women's Health povedala Jessalyn Adam, doktorica športne medicine z medicinskega centra Baltimore’s Mercy in dodala, da je pri tem dobro upoštevati tako imenovano pravilo vratu:

"V kolikor simptome prehlada opažate na delih telesa nad vratom, je vadba povsem varna in sprejemljiva. Če se širijo od vratu navzdol, je bolje počakati, da minejo."

Z njo se strinja Amesh Adalja, specialistka za infekcijske bolezni z univerzitetnega centra Johns Hopkins, ki takole navaja kratek vodič, kdaj vaditi in kdaj raje ne:

Vadite lahko, če: vam teče iz nosa, imate zamašen nos, vas boli grlo, imate blag glavobol.

Vaditi ne smete, če: kašljate, težko dihate, vas bolijo mišice, vas boli v prsih, imate povišano telesno temperaturo.

Poslušajte telo in se ravnajte po svojemu počutju.

"Redna vadba med drugim okrepi odpornost in pripomore k premagovanju prehlada, vendar je treba na prvem mestu upoštevati splošno počutje," navaja Kenton Fibel specialist za športno medicino na inštitutu Cedars-Sinai Kerlan-Jobe in dodaja: "Med vadbo se sproščajo hormoni dobrega počutja, a to je neodvisno od tega, ali ste prehlajeni ali zdravi. Zato temu konceptu ni treba slediti za vsako ceno in čeprav vas pesti samo prehlad, je slaba vest, v kolikor vam bolj prija ostati doma, odveč. Na splošno velja: poslušajte telo in se ravnajte po svojemu počutju."

Je katera vadba boljša od druge?

V vsakem primeru je pretiravanje odveč. Telo se bori z okužbo, zato prebolevanje prehlada ni najprimernejše obdobje za intenzivno vadbo. "Če ste pristaš kardio vadbe, ne pretiravajte z intenziteto. Hoja, zmeren tek ali zmerna vadba na sobnem kolesu so povsem sprejemljivi. Zavedajte se, da običajni rezultati pač niso dosegljivi," navaja Adamova in dodaja, da so vaje za moč morda še večji izziv, saj je ob prehladu pogosto prisoten občutek utrujenih mišic ter izčrpanosti: "Pozabite na težke uteži in vadite z lažjimi ter jih po vadbi očistite, da na njih ne bi ostale vaše klice."

Najboljša vadba med prehladom: hoja, počasen tek, vadba na sobnem kolesu, dvigovanje lažjih uteži.

Najslabša vadba med prehladom: tek na dolge razdalje, hiter tek, dvigovanje težkih uteži.

Če imate vročino, ste izčrpani, vam je slabo ali vas bolijo mišice, ne vadite, saj bo telesna aktivnost vse te simptome še okrepila.

Zunaj ali v zaprtih prostorih?

"Če vreme dopušča, je vadba na prostem povsem sprejemljiva. Dobro pa je vedeti, da pri alergikih lahko aktivnosti pod milim nebom še okrepijo simptome prehlada. Prav tako lahko hladen zrak v kombinaciji z okužbo dihal pri astmatikih izzove napad astme. S tega vidika je vadba zunaj lahko problematična.

Tudi vadba v zaprtih prostorih prinaša svoje pasti. Zlasti tista v skupinah, kjer lahko sledenje drugim izzove pritisk, ob katerem pozabite na trenutne omejitve telesa. Ob tem lahko tedaj, ko ste prehlajeni, s kihanjem in kašljanjem prenesete okužbo na druge v skupini. Zato, če že, vadite na primerni razdalji in če med vadbo uporabljate telovadno opremo, to po zaključku očistite," opozarja Adamsova.

Kaj je še treba upoštevati?

Poleg pravila vratu je dobro upoštevati še nekaj napotkov za vadbo med prehladom.

Če imate vročino, ste izčrpani, vam je slabo ali vas bolijo mišice, ne vadite, saj bo telesna aktivnost vse te simptome še okrepila.

Prav tako je pomembno, da med vadbo in tudi sicer skrbite za primerno hidratacijo, saj prebolevanje okužbe še povečuje tveganje za dehidracijo.

Kar zadeva oblačil, oblecite si več slojev  vremenu primernih oblačil.

In se, če še vedno dvomite, ali je bolje da med prehladom počivate ali vadite, o tem posvetujte z zdravnikom.

Preberite še: Vadba po porodu: Šest stvari, ki jih morate upoštevati

Morda vas zanima tudi: Redna vadba: Zakaj je obvezen dan za počitek

Priporčamo tudi: Tudi hišne ljubljenčke čahko zavarujemo


oddajte komentar

preberite tudi

15 več kot odličnih razlogov za jutranji seks

Štiri majhne, a učinkovite spremembe v komunikaciji za lepše razmerje

Deset začimb, ki dober seks spremenijo v nepozabnega

ne spreglejte

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!