Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Pozor, morda vam primanjkuje železa (znaki in kako ukrepati)

Kako prepoznati, da je v vaši krvi premalo železa, zakaj do tega pride in kako ukrepati.

2.2.2019 ob 4:51

zenska_utrujena_kava_racunalnik_micna.jpg

Pomanjkanje železa je najpogostejša, s prehrano povezana težava. Po ocenah Svetovne zdravstvene organizacije število tistih, ki jim primanjkuje tega minerala znaša dva bilijona, kar pomeni 30 odstotkov svetovne populacije. Med njimi prevladujejo ženske v rodnem obdobju. Kako vedeti, da je v telesu železa premalo?

Stalno ste utrujeni

Organizem železo potrebuje za tvorjenje hemoglobina, snovi v rdečih krvnih telescih, ki po telesu prenaša kisik. Kadar je železa in s tem hemoglobina v krvi premalo, telesna tkiva ne dobijo dovolj kisika, kar se med drugim odraža s kronično utrujenostjo.


Hitro se upehate

Ker telo ne uspe učinkovito dovajati kisika telesnim organom, trpijo tudi pljuča, zato se pomanjkanje železa odraža kot upehanost že po minimalnem naporu. Če kljub redni vadbi treningi postajajo vse težji, vsaka stopnica pa za vas predstavlja pravi izziv, je to znak, da vam primanjkuje železa, saj primankljaj tega minerala negativno vpliva tudi na vzdržljivost.


Bledi ste

Vam prijatelji in znanci prijazno omenjajo, da ste videti, kot da bi vam prav prišle počitnice? Tudi temu je lahko vzrok pomanjkanje železa, ki se odraža kot bleda polt. Če so ob tem notranja stran ustnic in dlesni svetlejše, kot običajno, ga je v telesu nedvomno premalo.


Pogosto ste bolni

Zdi se vam, da se ne morete znebiti prehlada. Študije so pokazale, da pomanjkanje železa negativno vpliva na odpornost, zato ste dovzetnejši za napade virusov.


Srce vam ne bije enakomerno

Vaše srce včasih dobesedno ponori, srčni utrip pa za nekaj sekund ali minut ni enakomeren. Tudi to je znak, da je v vaši krvi premalo železa.


Hrepenite po ledu, zemlji, glini, barvi

Sliši se neobičajno, a če ste to že doživeli veste, da je povsem verjetno. Kajti en od simptomov pomanjkanja železa je tudi neobičajna prehranska želja in dišijo vam led, zemlja ali glina. To je še ena posledica pomanjkanja omenjenega minerala in je zlasti pogosta med nosečnostjo.


Zakaj do pomanjkanja železa pride?


Imate močne menstruacije

Kadar telo med menstruacijo izgubi veliko krvi, se poviša tvegaje za pomanjkanje železa v krvi.


Telo ne more učinkovito absorbirati železa

Nekatere presnovne motnje slabo vplivajo na absorpcijo železa. Zlasti so za to odgovorne vnetne bolezni prebavil, na izkoristek tega minerala pa negativno vplivajo tudi določena  zdravila.


Prehranjujete se z vegansko ali vegetariansko hrano

Pomanjkanje živil živalskega izvora v prehrani lahko (ne pa nujno), vodi v pomanjkanje železa v krvi.


Kako telesu zagotoviti dovolj železa?

Prvi korak k temu je povečan vnos z železom bogatih živil. V prehrani obstajata dve vrsti železa:

Hem železo: oblika, ki se nahaja v živilih živalskega izvora, kot so rdeče meso, perutnina, ribe, morski sadeži in ga telo lažje absorbira.

Ne-hem železo: to je prisotno v živilih rastlinskega izvora, denimo ohrovtu, fižolu, oreščkih, zeleni zelenjavi, leči in ga telo težje izkoristi.

Čeprav ne-hem obliko telo težje izkoristi to ne pomeni, da v prehrani ne igra pomembne vloge. Absorbcijo omenjene oblike železa je mogoče povečati z uživanjem z njim bogatih živil v kombinaciji z vitaminom C, saj v tem primeru telo ne-hem obliko železa lažje izkoristi.

Že z majhnim odmerkom vitamina C je mogoče absorpcijo tega minerala iz živil rastlinskega izvora povečati za trikrat.


Kaj pa dodatki prehrani?

V kolikor menite, da vam primanjkuje železa, je povsem smotrno in priporočljivo poseči po prehranskih dodatkih. Vendar jih ne jemljite na lastno pest. Pred tem se posvetujte z zdravnikom, ki bo določil primerno količino nadomestka, katere ne smete preseči, kajti tudi preveč železa škoduje zdravju.

Nadomestke vedno uživajte na prazen želodec s pomarančnim ali z drugim, z vitaminom C bogatim sokom. Pri tem se izogibajte kavi ali pravemu čaju, saj vsebujeta snovi, ki zavirajo absorbcijo tega, za zdravje ključnega elementa.


Avtorica:
M. FL.
Foto: Thinkstock

Preberite še: Kdor enkrat vara, vedno vara? Kaj pravi na to znanost ali pa 7 navad ljudi, ki jih prav nič ne vrže iz tira

Priporočamo tudi: Tako čudovito so prenovili hišo na italijanskem otoku Elba (FOTO)


oddajte komentar

preberite tudi

Starost, ko ženske najbolj uživajo v seksu

Vas po seksu boli nožnica? Tu se morda skrivajo razlogi

Presenetljivo: To je skupno parom z izjemnim seksom

ne spreglejte

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!