Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Pet pred tekom prepovedanih pijač

Ne recite, da vas nismo posvarili.

13.6.2016 ob 10:00

tek nas.jpg

Hidratacija pred in med tekom je ključnega pomena. Le primerno navlaženo telo bo namreč kos vsem naporom, ki se mu obetajo. A ne samo, da pijete, pomembno je tudi, s čim boste organizmu dovajali tekočino. Nekatere pijače so pred tekom preprosto prepovedane. 

 Več nasvetov za zdrav življenski slog najdete na Facebooku.

Mlečni napitki

Mleko in mlečni napitki pred tekom niso zaželeni. Vsebujejo namreč veliko beljakovin, ogljikovih hidratov in maščob, ki se dolgo prebavljajo in s tem še dodatno po nepotrebnem bremenijo telo, ter spodbujajo znojenje. Dobrodošli pa so po teku, saj zaradi visoke vsebnosti beljakovin pripomorejo k regeneraciji utrujenih mišic.

Sladke sadne pijače

Kupljeni sadni sokovi vsebujejo velike količine sladkorja v različnih oblikah, vse te pa dodatno bremenijo jetra, povzročajo presnovne težave ter vodijo v debelost. Namesto, da bi si pred tekom privoščili sadne sokove, običajni vodi dodajte narezane agrume, borovnice, listke mete in bazilike. S pitjem sadne vode boste v telo vnesli tekočino ter hkrati vitamine in minerale, ki jih boste med tekom z znojenjem izgubili.

tek.jpg

Alkohol

Morda se vam zdi to opozorilo odveč, a ogromno ljudi pred tekom zvrne kakšno pivo ali šilce žganega. To pa nikakor ni dobra ideja. Alkohol namreč spodbuja dehidracijo, vnetne procese, ovira ravnotežje ter megli presojo. Če bi radi malce spodbude, si uro pred tekom privoščite kavo, ki bo okrepila koncentracijo ter izboljšala izvedbo vadbe.

Gazirane in energijske pijače

Ne samo, da so zdravju neprijazne ter polne sladkorja in umetnih snovi, zaradi mehurčkov povzročijo napihnjenost, lahko tudi krče v želodcu, spodbujajo dehidracijo, izzovejo glavobol in še bi lahko naštevali. Gazirane in energijske pijače nikoli, zlasti pa pred tekom, niso primerna izbira za gašenje žeje.

tek2.jpg

Športne pijače

Večina pijač, ki naj bi sicer bile namenjene prav športnikom, vsebuje ogromno sladkorja in le malo hranljivih snovi. Čeprav so nekaterim res dodani elektroliti in vitamini, je vendarle kvarni vpliv sladkorja prevladujoč. Namesto teh si privoščite z vodo razredčen paradižnikov sok s kančkom soli, ki bo telesu zagotovil kalij ter natrij, elektrolita, ki se pospešeno izgubljata z znojenjem.

Si redna tekačica in bi se z veseljem udeležila, katerega od organiziranih tekov? Na Mični ponujamo brezplačno prijavnino za 5. Triglav tek, ki poteka v prekrasnem okolju parka na Brdu pri Kranju. Sodeluj v nagradni igri!

Avtorica: M. F.
Foto: Shuttersock


oddajte komentar

preberite tudi

Raziskava je pokazala: To so ljudje, ki imajo v ljubezni največkrat smolo

Seksualna pozitivnost: Kaj to je in kdo je seksualno pozitiven

To so leta, pri katerih ženske najbolj uživajo v seksu

ne spreglejte