Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Osem živil, ki zagotavljajo dolgo življenje

Kaj jesti, da bomo zdravi in dosegli visoko starost.

24.10.2016 ob 12:50

hrana_1.jpg

Le kdo ne bi živel dolgo in zdravo življenje? V iskanju pravega recepta izhajajo številne publikacije, knjige in članki , ki nam svetujejo, kaj naj jemo, koliko naj se gibamo in kako lahko še poskrbimo za svoje zdravje. Dan Buettner, avtor knjige Eating and Living Like the World’s Healthiest people (Jejmo in živimo kot najbolj zdravi ljudje na svetu), predstavlja osem živil, ki jih uživajo zdravi ljudje, ki so dosegli visoko starost.

Avokado

Avokado ima veliko kalija in malo soli ter zato znižuje krvni tlak in nas varuje pred srčnim zastojem. To sadje vsebuje kar 30 odstotkov več kalija kot banana in je zapovedan za ljudi z visokim krvnim tlakom.

--> Preberi še: Avokado v vlogi kozmetike

Losos

Kot piše Buettner, se je izkazalo, da ljudje, ki dolgo živijo, enkrat na dan uživajo ribo. Največkrat losos, ki je znan kot zaščitnik pred srčno-žilnimi obolenji. Losos je tudi poln omega-3 in drugih hranilnih maščob.

--> Preberi še: Lososova solata s prelivom iz kopra

losos.jpg

Oreščki

Študija, ki jo navaja avtor, je dokazala, da so ljudje, ki so petkrat na teden uživali oreščke, živeli vsaj dve leti dlje, kot tisti, ki oreščkov niso jedli. Več raziskav tudi dokazuje, da oreščki znižujejo holesterol, krvni tlak, sladkor v krvi in ščitijo pred srčno-žilnimi obolenji.

--> Preberi še: Zakaj že danes začeti z orehi

Stročnice

Še posebno za vegetarijance stročnice predstavljajo pomemben vir proteinov. Pester nabor stročnic nam ponuja tudi širok nabor priprave. Tukaj predstavljamo recept za ječmenovo solato s črnim fižolom.

Voda

Vsak od nas naj bi popil med šest do osem kozarcev vode na dan. Poleg tega, da tako poskrbimo za hidracijo telesa, pa voda poskrbi za boljšo prekrvavitev in preprečuje nastajanje krvnih strdkov.

voda.jpg

Ovsena kaša

Počasi kuhana ovsena kaša zagotavlja uravnovešen vnos maščob, ogljikovih hidratov, proteinov, železa in vitamina B.

Polnozrnat kruh

Še niste zamenjali belega kruha z bolj zdravim, polnozrnatim? Skrajni čas, da navado spremenite, saj polnozrnat kruh k sendviču doda le 70 kalorij in vsebuje telesu hranljive vrednosti.

--> Preberi še: Kruh, ki zavira staranje in pospešuje presnovo

Sojino mleko

Dan Buettner priporoča uporabo sojinega mleka, ki običajno nadomesti pri kosmičih, kavi, čaju. Sojino mleko, ki seveda ni sladkano, vsebuje visoko vrednost proteinov, ima malo maščobe in s fitoestrogeni ščiti pred rakavimi obolenji.

Avtor: Da. M. 
Foto: Shutterstock


oddajte komentar

preberite tudi

Tehnika, ki prepreči prezgodnji izliv

Seks po dekadah ali kaj vas čaka glede seksualne prihodnosti

Ženske spregovorile, v katerih pozah najtežje doživijo orgazem

ne spreglejte