Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Osem opozoril, da vam primanjkuje vitamina D

Pomanjkanje vitamina D se ne odraža vedno z očitnimi simptomi.

1.2.2020 ob 5:35 | Foto: Gettyimages | Avtor: M. FL.

Osem opozoril, da vam primanjkuje vitamina D

Vsak dan si privoščite vsaj kratek sprehod, pazite na uravnoteženo prehrano in spite dovolj. Kljub temu vas zdravje izdaja, pogosto ste prehlajeni in nikakor se ne morete spočiti. Sprašujete se, kje tičijo vzroki za to, Reader's Digest pa odgovarja, da morda vašemu telesu primanjkuje vitamina D.

Ta je nepogrešljiv za zdrave ter čvrste kosti in kot dokazujejo zadnje študije, njegovo kronično pomanjkanje poviša tudi tveganje za sladkorno bolezen, degenerativne bolezni možganov, osteoporozo ter celo za nekatere oblike raka.

 A to so res skrajne posledice pomanjkanja vitamina, ki se ob stiku s sončnimi žarki tvori v koži, z njim bogata pa so tudi nekatera živila. Najbogatejši prehranski viri so ribje olje, ribe, jajca in mlečni izdelki, dobro pa je prepoznati manj očitne pokazatelje, da ga vaše telo ne dobi dovolj.

Vedno ste utrujeni

V kolikor v telesu primanjkuje vitamina D, sta pogosto prisotni izčrpanost in utrujenost, ki ju ne prežene spanec.

"Obstaja več dokazov, da premalo vitamina D vodi v izčrpanost ter tudi motnje spanja," je povedala Catherine G. R. Jackson z univerze Kalifornija.

V študiji, ki jo je objavila publikacija North American Journal of Medical Sciences se je izkazalo, da se stanje pri posameznikih, ki imajo v telesu premalo vitamina D in so posledično utrujeni, ob višjih količinah omenjene snovi hitro izboljša.

 

Depresivni ste

Če ste pogosto slabe volje, otožni in celo depresivni, je za to kaj lahko krivo pomanjkanje vitamina D. Receptorji zanj se namreč nahajajo v različnih delih možganov, tudi v tistih, ki so ob nepravilnem delovanju povezani z depresijo.

Rezultati raziskav na tem področju sicer niso enotni, a nekateri so pokazali, da je z višjo količino vitamina D mogoče ublažiti depresijo, je pa to pogojeno tudi z njeno vrsto in intenziteto.

Študija univerze Kolumbija je tako denimo prišla do zaključka, da so dodatki vitamina D učinkoviti pri posameznikih, ki trpijo za veliko depresivno motnjo oziroma za klinično depresijo.

Bolijo vas kosti

Pri odraslih, ki imajo v telesu premalo vitamina D, se pogosto pojavljajo bolečine v kosteh in mišicah. Zlasti je to opazno pozimi in zjutraj, ko mišice in okostje niso razgibani.

"Ponavljajoče se bolečine v mišicah in kosteh so odraz pomanjkanja vitamina D, ki na dolgi rok vodi v mehčanje kostnih tkiv oziroma osteoalacijo (rahitis)," je povedala Sonya Angelone iz ameriške akademije za prehrano in dietetiko.

Soočate se z erektilno disfunkcijo

Tudi za to je lahko odgovorno pomanjkanje vitamina D.

Raziskava, objavljena v časopisu Atherosclorosis je denimo dokazala, da je pri moških, ki jim primanjkuje tega vitamina, višja verjetnost za omenjeno motnjo kot pri tistih, ki ga imajo v telesu dovolj.

Dovzetni ste za zlome

"Večina meni, da je za krhke kosti, ki so podvržene zlomom, krivo pomanjkanje kalcija, vendar tudi vitamin D pri tem igra pomembno vlogo," navaja prehranska strokovnjakinja Jennifer Giamo in dodaja:

"Vitamin D, zlasti njegova oblika D3, spodbuja absorpcijo kalcija v telesu in zagotavlja močne ter zdrave kosti, v kolikor ga primanjkuje, pa so zlasti pri aktivnih posameznikih pogoste neljube poškodbe."

Vadba vam povzroča težave

Nezadostna količina vitamina D v telesu negativno vpliva na vzdržljivost ter mišične funkcije.

"Morda opažate, da niste kos naporom, ki vam nekoč niso povzročali težav, da se hitro utrudite in vas po vsaki vadbi bolijo mišice. Za vse to je mogoče kriviti pomanjkanje vitamina D," je prepričana osebna trenerka Paige Waehner.

Giamova se z njo strinja in dodaja, da pomanjkanje vitamina D povzroča še v telesna vnetja, mišice so zato po vsaki vadbi boleče in se težko regenerirajo.

Ne morete se naspati

Več raziskav je prišlo do zaključka, da se pri ljudeh s spalnimi motnjami po povišanju količine vitamina D stanje hitro izboljša, s tem se izboljšata kvaliteta življenja ter splošno zdravje, so med drugim zapisali v publikaciji Nutritional Neuroscience

Vaša odpornost je zelo slaba

Prehlad, gripa, ničemur ne morete ubežati. To pomeni, da je vaša odpornost slaba, kar je mogoče pripisati pomanjkanju vitamina D, ki vodi v oslabljen imunski sistem, je opozorila raziskava, objavljena v časopisu Nutrients.

Posamezniki, ki so imeli v organizmu premalo vitamina D, so bili pod 58 odstotnim višjim tveganjem za virusne okužne dihal. Prav tako so jih dlje prebolevali kot tisti, ki so ga imeli dovolj.

Še opozorilo

Kot rečeno, vitamin D se ob stiku s soncem tvori v koži, nahaja pa se tudi v nekaterih živilih. V kolikor menite, da potrebujete z njim obogatene prehranske dodatke, se o primerni količini teh posvetujte z zdravnikom.

Kajti vitamin D je topen v maščobi, to pomeni, da se njegov višek ne izloča z urinom temveč se kopiči v maščobnih tkivih in jetrih ter lahko v presežkih ogrozi zdravje.

Preberite še: Najboljša načina za dvig odpornosti

Morda vas zanima tudi: Razmišljate o vitaminskih dodatkih? To morate vedeti o njih


oddajte komentar

preberite tudi

To so lastnosti, zaradi katerih moški obožujejo ženske

Pet dejstev o ljubici, ki bi jih morala poznati vsaka prevarana ženska

Dotikanje genitalij, preobrazba v žensko in kaj vse počnejo moški, ko so sami doma (osebne izpovedi)

ne spreglejte