Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Osebni trener o hoji in teku: Tisti, ki do zdaj niso tekli, naj raje hodijo

Jan Veleušič je povedal, kakšna oblika vadbe je najbolj primerna za tiste, ki so se v tem času prvič resno lotili telesne aktivnosti.

1.5.2020 ob 5:50 | Foto: Črt Piksi

Slika avtorja - Pia Pangos Piše:

Pia Pangos

pia.pangos@delo.si

Osebni trener o hoji in teku: Tisti, ki do zdaj niso tekli, naj raje hodijo

Vse od začetka razglasitve epidemije v Sloveniji zaradi novega koronavirusa stroka poziva državljane, naj kljub socialnemu distanciranju, ostajamo telesno aktivni in se trudimo vzdrževati svojo telesno kondicijo. Telesna dejavnost je namreč tista, ki pozitivno vpliva tako na telo in duha.

Ko so se zaprli vadbeni centri in ko se je omejilo gibanje na javnih prostorih, so se mnogi odločili, da bodo začeli hoditi na dolge sprehode ali pa da bodo znova obuli tekaške športne copate, na katerih se je že dolgo nabiral prah. Pa sta hoja in tek dovolj za ohranjanje kondicije in mišične mase, če ste bili prej vajeni visokointenzivnih oblik vadb in premetavanja težkih uteži? Odgovor na to vprašanje in še na nekaj drugih je podal Jan Veleušič, kineziolog in osebni trener, ki vodi Športno kliniko.

Kako bo sprememba vadbe v tem času vplivala na telo? Kaj lahko pričakujejo tisti, ki so bili do zdaj vajeni visokointenzivnih treningov in treniranja z utežmi, zdaj pa tečejo in hodijo?  

Za nas navadne smrtnike, ki ne bomo šli na olimpijske igre, ni to neka huda sprememba. Če si do zdaj kdaj tekel in si sposoben teči, je to popolnoma dovolj, da ohranjaš svojo formo. Za tiste, ki imajo prekomerno težo in do zdaj niso tekli, pa ni pametno, da začnejo teči brez svetovalca ali pomoči. Za te bo hoja popolnoma dovolj. Če pa je pripravljenost nekje vmes, je primerna hoja na hrib.

Če želite vključiti še zgornji del telesa, je odlična izbira nordijska hoja. Primerna je za vse, za tiste, ki so zelo dobro pripravljeni, in tudi tiste, ki so na začetku in imajo čezmerno telesno težo. Vključuje vse mišične skupine, ob tem pa se na minuto porablja več energije kot pri sami hoji ali teku.

Kaj pa tisti, ki so vajeni delati z utežmi, kako naj v danih razmerjah ohranjajo mišično maso?

Z lastno težo se da nadomestiti vse vaje, a potrebno je biti izviren. Prepričan sem, da vsak trener z veseljem pripravi program in svetuje tudi preko telefona, kako se pristopi k temu.

Menim, da se vse da, če se hoče. Je res, da niso enaki pogoji, a glede na to, da nam je cilj biti zdrav in dobro izgledati, se da vse nadomestiti. Zdaj, ko je več časa, naj se več hodi, teče in razgibava.

Če želiš pozitivno vplivati na svoje anaerobne sposobnosti, moraš biti malo zadihan in se spotiti.

Pomembno se mi zdi, da se ljudje sami ne lotevajo bolj intenzivnih vadb, kot so jih bili morda vajeni, ker se lahko hitro pripeti kakšna nevšečnost.

Ali je samo hitra hoja dovolj intenzivna vadba, če želim izgubiti kilograme ali gre pri hoji le za vzdrževanje kondicije? 

Vsaka telesna dejavnost pozitivno vpliva na telesno težo. Hoja na tešče, ki jo izvajaš dlje časa, je lahko zelo učinkovita pri hujšanju, saj se porablja velik odstotek maščob od džulov (kalorij), ki se pri taki hoji porabijo. A hoja, ki ni intenzivna in pri njej ne pride do tega, da si zadihan in prepoten, ne moremo reči, da ohranja kondicijo.

Če želiš pozitivno vplivati na svoje anaerobne sposobnosti, moraš biti malo zadihan in se spotiti. Vsak naj sam pri sebi spremlja in sam oceni (če nima srčnega merilca), kakšen napor in breme jim predstavlja vadba. Če so zadihani in se ob tem potijo, potem res naredijo nekaj zase.

To so vaje, ki jih je Jan pripravil za bralke Mične in s katerimi boste pokurili veliko džulov (kalorij).

Kako nadgraditi hojo ali tek, da bo bolj učinkovito?

Vidim, da si nekateri na gležnje ali zapestja obešajo uteži, a to ni smiselno. Bolj učinkovito je povečati hitrost in naklon. Hojo nadgradiš tako, da jo pospešiš, greš v klanec, tek nadgradiš tako, da tečeš hitreje. Oboje lahko nadgradiš tudi z nordijsko hojo, ker uporabiš palice in aktiviraš še zgornji del telesa. Zelo zabaven in zanimiv je tudi fartlek – to je kombinacija hoje, teka, sprinta po neravnem terenu.

Zelo zabaven in zanimiv je tudi fartlek.

Dodaš preproste vaje, kot so sklece, počepe, pilates vaje in mnoge druge vaje, ki jih lahko najdejo na spletu.

To so štiri vaje za moč, ki jih lahko izvajate, ki jih je Jan pripravil za bralke Mične. 

Kakšno pa je vaše stališče do številnih vadbenih programov, ki so v tem času na spletu zrasli kot gobe po dežju?

Ker imajo nekateri veliko časa, so resno poprijeli za vadbo in temu posvečajo veliko pozornosti. Globoko v sebi ima vsak željo, da bi bil fit in zdrav, in ker imajo ljudje trenutno veliko časa, so prišle na plan tudi takšne želje. Upam, da bodo ostali tako zagnani tudi, ko bo konec tega in se bodo življenja vrnila v ustaljene tirnice.

Za tiste, ki so vajeni intenzivnih vadb, je na spletu ogromno ponudbe in mislim, da se lahko vsak najde v neki vadbi. Niso pa kar vse primerne za vsakogar. Če do zdaj niste bili vajeni nekih poskokov, ni pametno, da začnete zdaj s tem. Za takšne so bolj primerne bolj nežne oblike vadb, kot je na primer pilates. Ta je res primeren za vsakogar. Če imate doma uteži in elastike, se malo poigrajte z njimi.

Osebno pa ne vidim v tem prihodnosti vadbe in mislim, da se bo, ko bo konec te situacije, v tednu ali dveh vse postavilo spet na svoje mesto.

Bodo tisti, ki so zdaj tako zagreti pri vadbi ostali tako aktivni tudi po koncu te krize ali menite, da jih bo minilo?

Ne vem. Upam, da bodo ostali aktivni. A če so si zdaj zadali preveč in so ekstremno aktivni, bo težko, ko se bo znova začelo živeti po starem. Takšnega tempa se ne bo dalo obdržati. Mislim, da bodo aktivni ostali tisti, ki so bili tudi do zdaj zmerno aktivni, ker je zmernost tista, ki jo lahko obdržiš na dolgi rok. Ne bo pa to pustilo nobenih negativnih posledic na splošno populacijo, prej obratno.

PREBERITE ŠE: Osebni trener: Pred dieto se vprašajte, ali boste tako jedli vse življenje

MORDA VAS BO ZANIMALO TUDI: Prekinitveni post: Dieta, ki je obnorela tudi Slovence (obrazložitev kinezologa in izkušnje bralcev)

 


oddajte komentar

preberite tudi

Pet velikih zmot o odprtem zakonu

Preden se vrnete k bivšemu, obvezno odgovorite na teh pet vprašanj

To je razlog, da si po rekreaciji želite seksa

ne spreglejte