Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Odlični viri omega 3 maščobnih kislin

Poglejte, katera živila so bogata z njimi prav tako kot ribe.

7.5.2015 ob 8:00

shutterstock_122391097.jpg

Omega tri maščobne kisline zmanjšujejo vnetne procese v organizmu. Ti so povezani z boleznimi srca, diabetesom, artritisom in nekaterimi oblikami raka. Prav tako omenjene snovi pomagajo nadzorovati krvni tlak, blažijo bolečine v sklepih ter izboljšujejo razpoloženje.

Priporočeni dnevni vnos omega tri maščobnih kislin znaša od 1,1 do 1,6 gramov. Njihov najbolj znani vir so ribe, kot denimo losos, tune in sardine. Prav zato bi jih morali uživati vsaj dva- do trikrat tedensko. Tisti pa, ki rib ne marajo, jih lahko telesu zagotovijo drugače. Tu je nekaj z njimi najbolj bogatih živil.

shutterstock_176916761.jpg

Semena chia

En najboljših virov omega tri maščob so semena chia, ki poleg tega vsebujejo še več kalcija, kot denimo mleko. V petih gramih chia semen se nahaja 3,6 gramov omega tri maščobnih kislin. Kako jih vključiti v prehrano? Lahko jih dodate jogurtu, solatam, kosmičem za zajtrk ali z njimi obogatite priljubljeni smoothie.

shutterstock_55762717.jpg

Lanena semena

Četrtina skodelice lanenih semen vsebuje približno sedem gramov omega tri maščobnih kislin. Ta semena je priporočljivo umestiti v prehrano, saj varujejo srce, znižujejo tveganje za diabetes ter ščitijo pred možgansko kapjo. Poleg tega skrbjo za lepe nohte in lase. Lanena semena se odlično podajo v solate, lahko pa z njimi oplemenitite tudi domač kruh ali druga slana peciva.

shutterstock_197382347.jpg

Orehi

Še en z omega tri maščobami bogat plod narave, ki izboljšuje razpoloženje ter kognitivne funkcije možganov. Raziskave so ob tem dokazale, da orehi blažijo občutke anksioznsti ter znižujejo povišan krvni tlak. Četrtina skodelice orehov vsebuje okoli 2,8 gramov omega tri maščob.

shutterstock_117103300.jpg

Bučna semena

Odličen vir teh maščob ter hkrati vitamina A in C.  Njihova uporaba v prehrani je na moč pestra: lahko jih grizljate kot prigrizek ali dodajate juham, pecivom, solatam in še številnim drugim jedem. Zaradi visoke vsebnosti omega tri maščob izboljšujejo razpoloženje. Dokazano je namreč, da so ljudje, ki vsaj dvakrat na teden uživajo s temi maščobami bogato hrano, redkeje depresivni kot tisti, ki jim teh snovi primanjkuje.

Avtorica: M. F.

Foto: Shutterstock


oddajte komentar

preberite tudi

Odgovori na šest najbolj neprijetnih seksi dilem: Priznati ali zamolčati afero, spolno bolezen …

Zakaj se včasih spremeni velikost vagine in kako to vpliva na seks

12 stvari, ki jih sanjski moški ne počnejo

ne spreglejte