Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Nasveti nevrologinje: Preproste navade za boljše delovanje možganov

Za male sive celice poskrbite z vsakodnevnimi, preprostimi, a učinkovitimi navadami.

3.2.2020 ob 5:50 | Foto: Gettyimages | Avtor: M. FL.

Nasveti nevrologinje: Preproste navade za boljše delovanje možganov

Zdrav življenjski slog nedvomno pozitivno vpliva na zdravje in delovanje možganov ter ohranja njihove vitalne sposobnosti. V prid temu nevrologinja Jennie Valles izpostavlja nekatere res preproste navade, ki upočasnjujejo mentalno staranje, ohranjajo dober spomin, skrbijo za koncentracijo ter zbranost in varujejo pred degenerativnimi spremembami v centralnem živčevju.

Katere so po njenih besedah najučinkovitejše, povzema portal msn.

 Čas preživljajte v dobri družbi

"Preživljanje časa v družbi prijateljev in družine izjemno pozitivno vpliva na kognitivne sposobnosti," pravi Vallesova.

Po navedbah portala Healthybrains.com posamezniki, ki so aktivno vključeni v družabne odnose, dlje ohranijo dober spomin. Predvsem zato, ker zaradi podpore bližnjih lažje obvladujejo stres, premagujejo malodušje in depresijo, hkrati družba zagotavlja intelektualne stimulacije, ki spodbujajo delovanje možganov.

Jejte mediteransko prehrano

Mediteranska prehrana vključuje pisano paleto živil, ki koristijo kognitivnim funkcijam ter možganom na sploh.

 

Kajti v telesu zmanjšujejo vnetja, varujejo pred poškodbami celic, nižaji krvni tlak, nižajo količino slabega holesterola v krvi, vse to pa spodbudno vpliva tudi na zdravje malih sivih celic.

Izkoristite moč meditacije

Vallesova sicer navaja, da ni še povsem določeno, kako meditacija vpliva na kognitivne funkcije, a znano je, da varuje zdravje možganov ter zlasti spodbudno vpliva na pozornost, spomin in verbalne sposobnosti.

Privoščite si dovolj spanja

Vsak dobro ve, kako nemogoče se je ukvarjati z miselnimi nalogami po neprespani noči. Kako pa pomanjkanje spanca na možgane vpliva na dolgi rok?

"Več študiji je opozorilo na povezavo med nekvalitetnim spancem in pomanjkanjem počitka ter slabšimi kognitivnim sposobnostmi in tudi demenco," pojasnjuje nevrologinja in dodaja, da je spanec nepogrešljiv za dober spomin in zato bi si ga tudi v prid temu morali vsako noč privoščiti dovolj.

Preznojite se

Če si vsaj trikrat na teden ne vzamete pol ure za zmerno vadbo, ima Vallesova odličen razlog, da to spremenite. Kajti po njenih besedah zmerna redna telesna aktivnost spodbuja kognitivne funkcije.

Številne raziskave so tudi dokazale, da vadba upočasnjuje krčenje hipokampusa, dela centralnega živčevja, ki je odgovoren za spomin in prepoznavanje. Skratka, vadba ima na možgane nedvomno pozitiven učinek.

Preberite še: Strokovnjaki opozarjajo: Vegetarijanska in veganska prehrana škodujeta možganom 

Morda vas zanima tudi: Naložba v prihodnost: tako lahko ohranite dober spomin


oddajte komentar

preberite tudi

Popolna dolžina oralnega seksa

Trije najpogostejši razlogi, zaradi katerih se končajo razmerja

Okusi se spreminjajo: Tako je danes videti idealen moški

ne spreglejte