Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Napake pri vadbi, ki vas lahko stanejo zdravja

Telovadba je za dober imunski sistem ključna, pazite pa, da ga prav z njo ne boste ogrožali.

1.2.2016 ob 7:30

shutterstock_267830291.jpg

En od načinov obrambe pred gripo in prehladom je redna telesna aktivnost. Prav je, da se ji predajate tudi v mrzlem delu leta, a vendar pazite, da prav zaradi nje ne boste zboleli. Poglejte si nekaj napak med vadbo, ki vas lahko pahnejo v posteljo.


Spremljajte nas tudi na Facebooku.

Prva napaka: izogibanje jogi

V eni od ameriških raziskav so znanstveniki dokazali, da lahko redno izvajanje joge (40 minut tedensko), znatno okrepi odpornost. Tako je ob zaključku povedala v poizvedbi sodelujoča znanstvenica Eva Selhub: "Med izvajanjem joge se organizem umiri, s tem se v njem znižata količini adrenalina in kortizola, posledično se okrepi imunski sistem in s tem zmanjša tveganje za vnetja, ki so posledice virusnih okužb."

Druga napaka: neredna vadba

Čeprav bi zimske večere najbrž najraje preživljali pod toplo idejo, ne gre pozabiti na redno vadbo. Pol ure zmerne telesne aktivnosti na dan, kot so hoja, tek, ples, kolesarjenje, plavanje ali podobno, v telesu spodbuja tvorjenje imuno globulina A, snovi, ki je nujno potrebna z močan imunski sistem. "Pri ljudeh, ki redno telovadijo, je tveganje za virusna obolenja kar za polovico manjše kot pri tistih, ki telesno aktivnost zamenjajo za udoben kavč," je povedal David Nieman z državne univerze Appalachia, kjer so pod drobnogled vzeli vpliv vadbe na odpornost telesa.

Tretja napaka: pretiravanje

"Od 75 do 90 minut intenzivne telesne aktivnosti pa lahko na imunski sistem deluje zaviralno," opozarja Neiman. Zlasti v zimskem mrazu možgani ob izjemnih naporih začno proizvajati več hormonov stresa, s tem pa se oslabi imunski sistem. Poleg tega drastično pade zaloga ogljikovih hidratov, temperatura telesa naraste, mišice pa so preobremenjene, posledice pretiravanja z vadbo niza Neiman in hkrati dodaja, da smučanje, sankanje ter druge norčije na snegu takšnega vpliva na telo nimajo. Gre namreč le za posledice konstantnih velikih obremenitev, denimo maratonskega teka, ki v zimskem času resnično ni priporočljiv.

Četrta napaka: pretirano znojenje

"Ideja, da lahko z znojenjem ob vadbi iz telesa izločite vse viruse, je zgolj mit," pravi Nieman in dodaja, da tedaj, ko začutite, da se vas nekaj loteva, intenzivna vadba, ob kateri bi se dodobra preznojili, vsekakor ni dobra ideja. Tedaj se raje umirite, sicer lahko tvegate resne zaplete. "Med intenzivno vadbo kri skozi srce potuje kar petkrat hitreje kot običajno. V srce tako pride večja koncentracija virusov, kar lahko povzroči resne poškodbe na vaši neutrudni črpalki. In čeprav je zmerna aktivnost, seveda po svojih zmožnostih tedaj, ko imate prehlad, lahko dobrodošla, ob gripi strogo počivajte, sicer jo boste prebolevali veliko dlje in ob bolj izrazitih simptomih," svetuje Nieman.

Avtorica: M. F.

Foto: Shutterstock


oddajte komentar

preberite tudi

Zakaj je seks danes slabši, kot je bil nekoč

41-letni devičnik išče ljubezen: »Želim, da je nedolžna«

Tantrični seks za začetnike (vse, kar morate vedeti)

ne spreglejte