Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Najboljša probiotična živila

Med njimi tokrat ni jogurta.

25.4.2018 ob 6:38

probiotiki_micna.jpg

Da je zdrava črevesna flora pomembna tako za zdravje prebavil kot celega telesa, ste že slišali ali prebrali. Pozitivno namreč vpliva na delovanje možganov, čustveno dobrobit, na zdravje srca in še bi lahko naštevali.

En od načinov, kako skrbeti za pravilno ravnovesje bakterij v črevesju, je uživanje probiotičnih živil. Zagotovo vam ob omembi teh najprej na misel pride jogurt. Ta je res bogat z dobrimi bakterijami, še zdaleč pa ni edini, ki se z njimi ponaša. Kje vse se te še nahajajo, niza portal Pure Wow.

Olive

Priljubljene spremljevalke narezkov (in martinija), so dobre tudi za zdravje prebavil. Predvsem, ker je tekočina, v kateri so konzervirane, v resnici fermertirano živilo in je zato polna bakteriji iz rodu lactobactillus. Ker so same olive ob tem še polne vlaknin in antioksidantov, so nedvomno več kot zdrave.

Kefir

Krepka pijača iz fermentiranega mleka v sebi skriva veliko probiotičnih bakterij, ter je celo boljši vir teh, kot jogurt. Ob tem telesu dovaja še beljakovine, kalcij, vitamin B12 in magnezij. Odličen je samostojen ali kot dodatek žitom, skratka, poskrbite, da bo čim pogosteje na vašem jedilniku.

Temna čokolada

Torej, probiotiki so dobri za prebavila, pa ste vedeli, da so najučinkovitejši v kombinaciji s prebiotiki, neprebavljivimi vlakninami, ki spodbujajo delovanje dobrih bakterij? Na srečo temna čokolada vsebuje oboje, poleg tega še antioksidante in druge hranljive snovi. V resnici bi jo lahko imenovali kar zdravilo. Seveda v zmernih količinah.

Nekatere vrste sira

Drži, da v vseh sirih ni probiotičnih bakterij, v nekateri pa so vendarle prisotne. Chedar in gauda vsebujeta mikroorganizme, ki koristijo prebavilom in splošnemu zdravju. Da boste res izbrali prave, na deklaraciji poiščite oznako žive in aktivne kulture.

Kislo zelje

Kislo zelje je nedvomno kraljica med probiotičnimi živili. Ne samo, da je z uživanjem tega mogoče okrepiti delovanje prebavil, prav tako je bilo v študiji, ki jo povzema publikacija in World Journal of Microbiology and Biotechnology dokazano, da pozitivno vpliva na raven holesterola v krvi.

Kičmi

Kimči je fermentirana zelenjava s čilijem in veliko azijskimi začimbami. Obstaja ogromno različic te jedi, največkrat pa so v njej kitajsko zelje, česen, ingver, korenje in čili. Vsebuje veliko vitamina C, beta karotena in zdravju prijaznih bakterij, med njimi je celo posebna lactobacillus kimchii, ki pozitivno vpliva na prebavo ter splošno zdravje.

Grah

Japonska študija, ki jo je povzela publikacija Journal of Applied Microbiology je dokazala, da je v njem prisotna bakterija leuconostoc mesenteroides. Ta sodi med najmočnejše probiotike.

Kisel kruh

Kruh iz kislega testa, ki mu ni dodan kvas, vsebuje bakterije, ki uravnavajo delovanje debelega črevesa. V kolikor je pripravljen iz ržene moke, telesu dovaja  vitamine iz skupine B. Naj dodamo še, da je obstojnejši od običajnega kruha in je odličen v družbi avokada ali kefirja.

Avtorica: M. FL.
Foto: Thinkstock


oddajte komentar

preberite tudi

7 stvari, ki se zgodijo pred prevaro (v vsaki zvezi!)

Zakaj ne morem nehati razmišljati o svojem bivšem? To so pravi razlogi!

'Nedolžno' spogledovanje je lahko škodljivo (in to je razlog, zakaj)

ne spreglejte