Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Maja Vraničar: Treba je začeti počasi in se zavedati, da se nikamor ne mudi

»Pomembno je, da si zadamo majhne cilje in smo ponosni nase, ko jih dosežemo,« pravi inštruktorica pilatesa.

18.6.2021 ob 5:20 | Foto: osebni arhiv | Avtor: Eva Natlačen

Maja Vraničar: Treba je začeti počasi in se zavedati, da se nikamor ne mudi

Skrb za telo je v teh časih še kako pomembna, zato smo tokrat h klepetu povabili Majo Vraničar, inštruktorico pilatesa v butičnem studiu Izberem sebe, kjer pod Šmarno goro vsak dan skrbi za telesa svojih vadečih. Vadbo povezuje tudi z meditacijo in čuječnostjo, ki nam pomagata pri premagovanju stresa, spoznavanju sebe in kot pravi Maja, tudi pri spoznavanju svojih potreb.

Živimo v hitrem svetu, kjer večino dneva preživimo na visokih obratih. Vi v studiu skrbite, da se vadeči vsaj za uro dnevno odklopijo od sveta, umirijo in nekako prizemljijo. Zakaj ste se odločili za tak poklic?

Res je, vedno več delamo in smo podvrženi stresu. Zadnje čase opažam, da kot družba to dejstvo na srečo vedno bolj ozaveščamo in si znamo vzeti več časa za svoje potrebe. Sama sem mnenja, da je bistvenega pomena to, da se sami v svoji koži počutimo dobro, od tu tudi moj slogan Izberem sebe.

Do odločitve, da bo to kar počnem moj poklic, je prišlo postopoma. Če sem natančna, sem odločitev sprejela pred dvema letoma, ko sem šla na samostojno podjetniško pot. To je bila ena boljših odločitev v mojem življenju in tudi, če ni vedno lahko (oziroma večinoma časa ni), je to v tem trenutku zame prava pot, saj kot sem kot oseba v tem obdobju zrasla in napredovala na čisto drugih nivojih.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Izberem sebe - Pilates in ples (@majavranicar)

Naj se sliši osladno, ampak želim poudariti, da v svojem delu zares uživam. Moja želja je spodbuditi tiste, ki morda potrebujete malo poguma za nov korak ali pot na svoje.

Se mi zdi, da se zelo kmalu vidi ali kaj bo iz tega ali ne. Meni veliko pomenijo zadovoljne stranke, takšne, ki se vračajo, hodijo redno na treninge. Rada sem obkrožena z ljudmi, ki so v podobni energiji kot jaz, s takimi, ki jim je všeč moj način dela. Moj cilj je, da se ljudje pri meni dobro počutijo in imajo lepši dan, ker so bili na pilatesu, poleg tega seveda, da opravijo kakovosten trening.

Kdaj ste odkrili pilates in zakaj vam je ta vadba postala tako všeč? Na kaj se ta vadba sploh osredotoča?

Pilates sem odkrila na fizioterapiji, ko sem še plesala in sem imela bolečine v hrbtu. Potem sem si kupila DVD od Mari Winsor in sem izvajala vadbo pilatesa doma. Po vadbi sem se počutila odlično – močno, poravnano, izboljšala se mi je drža, bolečine so se zmanjšale, začutila sem mišice po celem telesu. Sprva nisem vedela, da obstaja več različnih metod pilatesa, potem kasneje pa sem odkrila SOTT pilates in se vključila na prvo večje izobraževanje.

Pilates metoda se osredotoča na pravilno fizično poravnavo hrbtenice v dvojni S krivulji, poudarek je na nadzorovanem tekočem gibanju telesa v prostoru, na dihanju in koncentraciji. Pravzaprav je Pilates prvotno svojo metodo imenoval »kontrologija« in jo opredelil kot način združevanja telesa in uma. Pilates vadba se osredotoča na jedro, center telesa - t.i. »powerhouse«.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Izberem sebe - Pilates in ples (@majavranicar)

Končni cilj vsake vadbe pilatesa je okrepiti jedro, ustvariti popoln nadzor nad telesom in fleksibilnost z izvajanjem nizkih ponovitev zaporedja vaj, ki bodo okrepile mišice, in ustvariti močan um, telesno povezavo za doseganje optimalnega fizičnega in duševnega zdravja.

Moj cilj je, da imajo ljudje lepši dan, ker so bili pri meni na pilatesu.

Vsak inštruktor na določeni stopnji začne sam programirati treninge in moji so sestavljeni tako, da veliko delamo na vajah za pokončno držo ter vajah za gibljivost, saj to moji vadeči najbolj iščejo. Veliko ljudi ima težave z bolečinami v hrbtu, med lopaticami itd. Po nekaj mesecih treniranja se vidijo rezultati in bolečin ni več, mišice pa se okrepijo. Seveda pa je vadbo treba redno izvajati, vsaj 2x-3x tedensko. Tako kot z umivanjem zob, s pravilno vadbo in gibanjem negujemo naše telo.

V vašem studiu lahko preizkusimo tudi vadbo na reformerjih. Nam lahko razložite, zakaj je ta trenutno tako popularna?

Vadba na napravi je pravo doživetje. Reformer je ena izmed naprav, ki jih je izumil Joseph Pilates za namen rehabilitacije telesa. Naprava pa se uporablja tudi za izboljšanje splošne kondicije, moči, koordinacije … Drsna ploskev je na enem koncu pritrjena na vzmeti, ki ustvarjajo upor. Naprava se uporablja za izboljšanje moči, gibljivosti in ravnotežja. Vaje so sestavljene tako, da v različnih položajih proti uporu premikamo drsno ploskev. Z dodajanjem ali odvzemanjem vzmeti lahko ustvarimo upor ali nestabilnost (ali oboje), da vaje olajšamo ali otežimo, kar je prednost pred vadbo na blazini.

Gre v principu za podobne vaje, reformer pa je odličen pripomoček, ki nam omogoča, da bolj nadzorovano izvajamo vaje. Mislim, da je naprava tako popularna zato, ker omogoča res drug nivo treninga, začetnikom omogoča hitrejši napredek, to lahko potrdim iz svojih izkušenj. Je tudi zelo zabavno, malo drugače, dinamično in trening zato hitro mine. 

Pri vas se lahko oglasijo tudi nosečnice in mamice po porodu. Zakaj je v tem življenjskem obdobju še posebej pomembno, da poskrbimo za svoje telo?

Treniram z ženskami v vseh življenjskih obdobjih, predvsem v obdobju po porodu. Jaz poudarjam, da je pomembno, da poslušamo, kaj nam telo sporoča. Tudi če je priporočljivo za nosečnico, da telovadi, če ji to v določenem obdobju ne paše, je tako ok in je dobro, da ne pretirava z vadbo.

To je posebno obdobje v življenju, zame je bila čudovita izkušnja, ko spoznaš samo sebe v drugi luči, bolj nežno, ranljivo. Po porodu pa prav tako. Treba je začeti počasi in se zavedati, da se nikamor ne mudi. Po porodu že z vsakodnevno hojo in pravilnih dvigovanjem in odlaganjem naredimo zelo veliko in ne potrebujemo veliko telovaditi, saj tudi ni časa.

Mamicam paše tudi druženje, da si malo popestrijo dan, da se z dojenčkom kam odpravijo in to se mi zdi super. Ko se mamica počuti dobro, se tudi otrok. V skupinah spodbujamo druga drugo in je super, ker veliko več narediš kot doma.

Tudi vi ste že mamica. Kako vam uspeva loviti ravnotežje med materinstvom in kariero? Si vzamete tudi čas zase? In kaj takrat najraje počnete?

Tako je, sem mamica 3 leta staremu fantku. Vesela sem, da se v polnosti izkoristila svojo porodniško, ter da sem še vedno veliko s svojo družino.

Sproti se tudi sama največ naučim in si prilagajam urnik aktivnosti. Trenutno mi veliko pomeni tudi to, da čas preživljamo sami in da samo smo, da nam ni treba ves čas nekaj početi, hoditi na izlete ... Tako da najbolj uživam v preprostih stvareh, kadar res lahko »odklopim« svoje skrbi in misli.

Ko sem sama s sabo, sem najraje v naravi. Skočim na Šmarno goro ali grem tečt. Ko mi nič od tega ne paše, pa pride na vrsto kakšen dober film, dokumentarec ali poslušanje posnetkov Luise Hay. Na splošno imam rada gibanje in aktivno preživet dan v naravi, tako da je za moje telo super, da tudi v službi malo migam.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Izberem sebe - Pilates in ples (@majavranicar)

Šport je lahko odlična sprostitev, zelo pa nam je lahko v pomoč tudi prakticiranje meditacije in čuječnosti. Kako ju vi uvajate v svoje življenje?

Odvisno od obdobja, v katerem sem. Preden sem zanosila, sem veliko časa namenila osebni rasti. Brala sem veliko knjig na to temo, meditirala, šla na tečaj čuječnosti. Trenutno pa sta moja meditacija tek in hoja v naravi. Tudi to je zame meditativno in čuječe. Ne gledam na ta dva pojma, da moram sedeti s prekrižanimi nogami, meni to ne ustreza. Ko sem bila noseča, pa sem vsak dan meditirala in delala vaje za sproščanje. Ampak to je bilo čisto drugo obdobje. Sedaj kdaj s sinom Ramom skupaj telovadiva in tudi meditirava in zelo hitro posnema določene stvari. Otroci so zelo čuječi in prisotni v danem trenutku, tako da je največji učitelj čuječnosti moj sin Ram. Z njim sem se zares ustavila in zopet našla sebe.

Včasih se je res težko umiriti in se lotiti meditacije, pa čeprav vemo, da se bomo po končanem prakticiranju bolje počutili. Kako najti motivacijo, kje jo vi najdete, kadar morda ni vaš dan?

Res je, zato kadar ni moj dan in se ne morem umiriti, se niti ne poskušam, ker mi je potem še težje. Opazujem se, kaj se dogaja. Najprej moram v naravo ali pa tečt, da si »prevetrim možgane«. V danem trenutku začutim, kaj bi bilo tisti dan dobro, da naredim. Kdaj ugotovim, da je to sprehod, kdaj samo nekje sedim, kdaj je to spanje. Ko nekaj časa mine, sem že bolj v svojem stebru, v stiku sama s seboj. Potem najdem svoj notranji mir in vsemu sem kos. Ko imam težek dan, če pretiravam, mi telo hitro sporoči, da je preveč, s kakšnim glavobolom ali slabostjo. Potem že vem, kam grem, in če ne bom nekaj naredila drugače, se ne bo dobro končalo. To je stvar odločitve, ali poslušam svoje telo ali ne. In stvar treninga. Odločim se sama, za karkoli že. Tako, da zame je najboljši način, da poslušam svoje telo, kaj mi sporoča in ne, kaj mi govorijo drugi, da je dobro zame. Ker to vem samo jaz in nihče drug. In če poslušam sebe, je vsem lažje, meni in drugim.

Katere nepravilnosti in težave najpogosteje opažate pri svojih vadečih?

Večina ljudi veliko sedi in človeško telo ni bilo ustvarjeno za sedenje pred računalnikom. Veliko mladih se sooča s slabo telesno držo in bolečinami v hrbtenici.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Izberem sebe - Pilates in ples (@majavranicar)

Se ti zdi, da v teh časih ljudje premalo skrbimo za svoje telo? Kaj opažate, ko greš na primer na sprehod po mestu?

Mislim, da je dobro ozaveščeno, da je gibanje zdravo. Problem vidim v tem, da preveč delamo, smo preveč ves čas priklopljeni na naprave (tablice, telefoni, računalniki) in se zelo veliko ljudi sooča s kroničnim stresom, izgorelostjo.

Problematično se mi zdi mentalno zdravje naše družbe. Med mojimi vrstniki in tudi nasploh je ogromno tesnobe in depresije, to je tisto, čemur bi morali nameniti več pozornosti. In tukaj gibanje lahko zelo pomaga, saj se pri telesni aktivnosti sproščajo hormoni sreče. Tudi dihalne vaje pozitivno vplivajo na to, da se lažje umirimo, saj telo napolnimo s kisikom, aktivira se parasimpatični žični sistem, ki v našem telesu skrbi za regeneracijo.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Izberem sebe - Pilates in ples (@majavranicar)

Kako pa vemo, koliko gibanja potrebuje naše telo?

Če z gibanjem pretiravamo preko svojih zmogljivosti in ne poslušamo telesa ter njegovih opozorilnih signalov, se poškodujemo ali zbolimo. Telo nam namreč že prej sporoča ‘upočasni se, počivaj, ne zmorem več, preveč mi je, utrujen sem, boli …’. Kadar je naše telo pod stresom, izgubimo stik s telesom in samim sabo in takrat ne zaznamo, kdaj je dejansko preveč, kdaj gremo čez svojo mejo. Takrat se ne zavedamo niti telesa niti svojih občutkov.

Vadbo pilatesa lahko opravimo tudi doma. Imate morda kakšen nasvet, kje začeti?

Vsekakor bi priporočala, da se najprej pri strokovnjaku prepričate, ali delate vaje pravilno, nato pa je vadba doma odličen način, kako izboljšati svoje telesno počutje. Za začetek je super 15 minut vadbe zjutraj, lahko opravite le dihalne vaje. Že s tem, da si zjutraj vzamemo čas, preden vstanemo in se pretegnemo, ogromno naredimo za svoje telo.

Dober začetek je tudi hoja v naravi vsaj 20 minut na dan. Pomembno je, da si zadamo majhne cilje in smo ponosni nase, ko jih dosežemo.

Meni najboljša definicija zdravja je izrek Louise Hay, ki pravi: »Zdravi smo, kadar nismo utrujeni, imamo dober apetit in spanec. Ko se zbujamo z lahkoto, naspani. Biti zdrav pomeni imeti dober spomin, humor, da smo precizni v mislih in dejanjih. Da nismo površinski. Pomeni biti pošten, skromen in ljubeč.«

Preberite še: Toliko vadbe za zdravo in daljše življenje

Morda vas zanima tudi: Kratek vodič za tekače začetnike


oddajte komentar

preberite tudi

Izpovedi prostitutk: Deset res bizarnih zahtev njihovih strank

Pet razlogov, zaradi katerih inteligentni pogosto ostajajo samski

Ne ljubezen in ne seks, to je ključno za zadovoljstvo v zvezi

ne spreglejte