Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Lomljivi nohti, suhi lasje in drugi znaki, da vam primanjkuje cinka

Cink je pomemben mineral, ki skrbi za veliko telesnih funkciji, zato se njegovo pomanjkanje odraža na različne načine.

8.4.2022 ob 5:22 | Foto: Piotr Malczyk/Gettyimages | Avtor: M. FL.

Lomljivi nohti, suhi lasje in drugi znaki, da vam primanjkuje cinka

Cink je en od nepogrešljivih mineralov, ki ga telesu dovajamo s prehrano, telo pa ga potrebuje za močno odpornost, za zdravo presnovo in za primerno hormonsko ravnovesje.

Pomanjkanje cinka se v organizmu odraža na najrazličnejše načine. Dva od pokazateljev tega so lomljivi nohti in suhi, pusti lasje, ki znatneje izpadajo.

Kaj še jasno priča, da je cinka premalo?

Drži sicer, da je prenizko količino cinka težje prepoznati, kot denimo pomanjkanje železa, se pa, ob omenjenih dveh, kaže še z drugimi simptomi. Tu je nekaj najbolj zgovornih:

  • izpadanje las
  • lomljivi nohti
  • dovzetnost za okužbe in prehlade
  • počasno celjenje ran
  • slabše zaznavanje vonja in okusa
  • utrujenost
  • pomanjkanje energije
  • spremenljivo razpoloženje
  • težave s koncentracijo
  • suha koža
  • suhe oči
  • povišana količina krvnega sladkorja

Primerna količina cinka

Ob tem se zagotovo samo po sebi zastavlja vprašanje, koliko cinka za normalno delovanje potrebuje telo. Glede na priporočila stroke, naj bi odrasel moški dnevno zaužil 15, ženska 12 miligramov cinka.

Poleg z njim skope prehrane na pomanjkanje tega vplivajo še nekatere bolezni, na prvem mestu so to sladkorna bolezen, bolezni jeter, črevesja in želodca ter tudi pretiravanje z alkoholom.

Ob nekaterih stanjih se potrebe telesa po cinku povečajo. Zlasti ob kajenju, ob dolgotrajni izpostavljenosti stresu, povečanemu znojenju. Tudi pri nosečnicah, doječih mamicah in mladostnikih je potreba po cinku višja.

S cinkom bogata prehrana

Tako kot za vse druge minerale tudi za cink velja, da ga je najbolje telesu zagotavljati s prehrano. Z njim bogata živila so goveje meso, goveja jetra, lupinasti plodovi, pšenični kalčki, ovseni kosmiči, sir in drugi mlečni izdelki, leča, mastne ribe (sardine, losos), ostrige in drugi morski sadeži.

Cink za lase

Pomanjkanje cinka se pogosto najprej pokaže s slabšo kvaliteto las. Prav tako je dokazano, da imajo štiri od petih oseb z alopecijo v telesu nižjo raven tega minerala v primerjavi z osebami, ki se ne srečujejo s to težavo.

Cink za nohte

Nohte sestavljajo celice, ki se zelo hitro delijo in rastejo. Za njihovo optimalno tvorjenje in zdravje potrebujejo veliko cinka. Kadar je tega v telesu premalo, nohti postanejo lomljivi in krhki, hkrati na njih nastajajo beli madeži.

Dodatki s cinkom

Če se simptomi pomanjkanja cinka kljub primerni prehrani pojavljajo daljši čas, lahko posežete po prehranskih dopolnilih in dodatkih. Običajno je za vzpostavitev normalnega stanja treba tri tedne jemati 25 miligramov cinka, dodajanje tega prehrani pa naj spremlja zdravnik.

Pretiravanje z njim, kar pomeni preseganje količine 40 miligramov dnevno, namreč prinaša negativne posledice, kot so kovinski okus v ustih in prebavne težave.

Povzeto po portalu Miss7

Preberite še: Čarobna moč suhih sliv (zdrav in neprecenljiv zalogaj)

Morda vas zanima tudi: Učinek sira na možgane, ki vas bo zagotovo presenetil


oddajte komentar

preberite tudi

Test za zaljubljence: rešita ga skupaj in ugotovita, kako dober par sta

6 znakov, da ljubite napačnega

To so znaki, da je vaš partner nezrel (kar vam jemlje energijo in krade čas)

ne spreglejte