Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Deset svetovnih prehranskih smernic, ki bi jih morali posnemati

Zdrava prehrana ni zapletena.

4.10.2017 ob 5:00

zdravo.jpg

Vsak narod se ponaša z nečim, na kar je lahko upravičeno ponosen. Tudi, kar zadeva prehrane in tradicionalne kuhinje. Sami pri tem nismo izvzeti, res pa je, da je včasih v prid pestrosti jedilnikov še kako primerno malo pokukati izven meja in se vprašati, kaj si privoščijo tisti, katerih tradicionalna prehrana velja za najbolj zdravo. Pa se podajmo na kulinarično popotovanje okoli sveta.

Več zanimivih dejstev najdete na Facebooku.

Brazilci prisegajo na polnovredno, tradicionalno hrano in jedo skupaj

Po poročanju časopisa The Atlantic se v tej južnoameriški državi vse bolj prizadevajo, da bi v prehrano uvedli smernice, po katerih bi tamkajšnji prebivalci uživali čim manj predelane hrane in se vrnili k tradicionalni brazilski kuhinji, v kateri so nepogrešljive stročnice, koruza in riž v družbi sadja, kot sta mango in papaja, zelenjave, kot sta korenje in zelena, tu sta še govedina in svinjina lokalne pridelave ter seveda ribe in morski sadeži.

Tradicionalna brazilska kuhinja ni zdravju prijazna le zaradi sestave jedilnikov, temveč tudi zaradi načina uživanja jedi. Oni si vzamejo čas in praviloma jedo v družbi. Prav počasno uživanje obrokov je tisto, ki varuje pred pretiravanjem s količino hrane, kar na dolgi rok vodi v prenekatere težave z zdravjem.

Francozi jedo kvalitetno hrano v zmernih količinah

Da kruh in sir nista nujno sovražnika zdravja in lepe postave dokazujejo nam bližnji Francozi. Kruh, sir in vino so namreč sinonim njihove prehrane. Še več, oni se ničemur ne odrekajo, jedo z veseljem, a tudi z ničemer ne pretiravajo in jim hrana v prvi vrsti zagotavlja užitek.

Kot povzema Psychology Today, Francozi kvaliteto postavljajo daleč pred kvantiteto, na pol pripravljena in hitra hrana zanje ni izbira, za obroke si vedno vzamejo čas ter prisegajo na lokalna živila. Poleg sira, kruha in vina so na njihovih jedilnikih pogosto ribe, piščanec ter izvrstne zelenjavne enolončnice.

Južnoafričani jedo majhne količine mesa in hrano z velikim deležem vlaknin

Najbolj priljubljeno sadje v Južni Afriki je mango, poleg tega tamkajšnji prebivalci jedo znatno manj predelane hrane, mesa, manj maščob in več vlaknin, kot denimo prebivalci Združenih držav Amerike, so v svoji primerjavi dokazali prehranski strokovnjaki medicinske šole univerze Pittsburg.

Tipičen obrok prebivalcev skrajnega dela črne celine vključuje koruzne ocvrtke, krokete iz lososa, rezine manga, zelenjavno omako in črn čaj.

Kitajci si privoščijo veliko zelenjave in se ne ozirajo na kalorije

Ker jedo s palčkami, jedo počasi, posodice, v katerih si postrežejo hrano, so majhne. Poleg tega je njihova hrana sestavljanja iz znatne količine živil, ki vsebujejo veliko vlaknin. Tu so nepogrešljive ribe, zelenjavne enolončnice ter seveda zeleni čaj in riž.

S kalorijami se Kitajci ne obremenjujejo. Kot poroča The Independent, v kitajskem jeziku sploh ni besede zanje.

Grki jedo veliko rib, mlečnih izdelkov in zdravih maščob

Tradicionalna grška hrana je opevana mediteranska dieta, ki ima številne pozitivne učinke na telo. Gre za prehrano, ki vsebuje veliko zdravih maščob iz rib in olivnega olja, tu so še nepogrešljiva sveža zelenjava (pomislite samo na grško solato), sadje, polnozrnati in mlečni izdelki (feta in grški jogurt) ter okusne, krepčilne in zdrave enolončnice.

V Indiji so zvezde začimbe

Indijska kulinarika vključuje ogromno začimb, ki hrani namesto kalorij in nezdravih maščob zagotavljajo barvo in okus. Ingver, kurkuma, kumina, žafran so le nekatere, brez katerih si indijske hrane ni mogoče zamisliti. In prav te začimbe so tiste, ki ne vplivajo le na okus jedi, temveč tudi na zdravje, saj dokazano zmanjšujejo vnetne procese v telesu in varujejo pred degenerativnimi obolenji, kot je denimo alzheimerjeva bolezen.

Italijani še zdaleč ne jedo zgolj testenin

Res je, testenine zasedajo dokajšen del v kulinariki naše sosede, a še zdaleč niso edine na tamkajšnjih mizah. Običajno so v vlogi predjedi, glavno jed pa sestavljajo druge vrste živil, denimo ribe, meso in zelenjava.

Tu so še nepogrešljive zelenjavne enolončnice, zdrave maščobe in dejstvo, da si Italijani, tako kot Francozi, za jed vedno vzamejo čas in si jo najraje privoščijo v družbi družine ali prijateljev. Kot dokazujejo številne študije, prav druženje ob jedi posameznika napelje k temu, da večkrat, kot po ocvrti hrani, posega po svežem sadju in zelenjavi.

Japonci jedo majhne zalogaje in včasih juho za zajtrk

Japonci prav tako sodijo med narode, kjer s količinami hrane ne pretiravajo. Zmerni zalogaji rib, zelenjave, sadja, tofuja so osnovne značilnosti njihove prehrane.

Da nekaj delajo prav, dokazuje dejstvo, da je prav med prebivalci dežele vzhajajočega sonca pričakovana življenjska doba najvišja, stopnja prebivalcev s prekomerno telesno težo pa najnižja.

Jedi, kot so pesa, vršički bambusa in čebula prav tako zavzemajo velik delež tamkajšnje prehrane, neredko pa dan začnejo z za nas neobičajnim zajtrkom: z juho.

Španci prisegajo na zdrave prigrizke in ne jedo pogosto ocvrte hrane

Po poročanju britanske fundacije Srce, oreščki med prigrizki Špancev zavzemajo visoko mesto. Kot zatrjujejo strokovnjaki, je prav temu dejstvu mogoče pripisati zaslugo za nizko stopnjo srčnih bolezni na Pirenejskem polotoku. Prav tako gre za naravne prigrizke brez dodane soli in sladkorja, kar je za zdravje dodaten plus.

Tudi v Španiji sicer glavno vlogo igra mediteranska dieta: veliko svežega sadja, zelenjave, stročnic, zdravih maščob in rib. Za pripravo jedi večinoma uporabljajo olivno olje. Cvrenje ni priljubljena termična obdelava živil v Španiji, tam prisegajo na kuhanje, pečenje in dušenje.

Ribe in kruh so zvezde na Švedskem

Dejstvo je, da prehrana te skandinavske dežele ne vključuje veliko sadja in zelenjave, kar pa ne pomeni, da ne vsebuje elementov zdrave prehrane.

Med Švedi je le 11 odstotkov takšnih s prekomerno težo, pričakovana življenjska doba znaša 81 let. Prisegajo na nordijsko dieto, ki vključuje veliko mlečnih izdelkov, vlaknin iz polnozrnatih jedi, na prvem mestu kruha, rib in jagodičevja.

Avtorica: M. FL.
Foto: Thinkstock


oddajte komentar

preberite tudi

To so lastnosti, zaradi katerih moški obožujejo ženske

Pet dejstev o ljubici, ki bi jih morala poznati vsaka prevarana ženska

Dotikanje genitalij, preobrazba v žensko in kaj vse počnejo moški, ko so sami doma (osebne izpovedi)

ne spreglejte