Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Deklaracije hrane: pet nazivov, ki bi se jim morali izogibati

Poskrbite za svoje zdravje, pozorno berite deklaracije živil in nekatera od njih pustite na prodajnih policah.

30.9.2015 ob 12:30

shutterstock_316006910.jpg

Vsak dan kupujemo hrano. In pri tem smo bolj ali manj pozorni tudi na sestavine živil, ki romajo v našo košarico. A vendar se iz deklaracij ni vedno lahko znajti ter presoditi, kaj se skriva za bolj ali manj zapletenimi imeni.


Že slediš Mični na Facebooku?

Da bi bila zadrega malce manjša, vam nizamo pet sestavin, ki bi se jim morali dosledno izogibati. Če jih torej opazite na deklaraciji izbranega živila, ga postavite nazaj na polico.


Mična za zdravje svojih bralk skrbi tudi s pomočjo e-seznama (zdravih in nezdravih emulgatorjih v hrani), ki je z vami vedno in povsod, ter vam tako pomaga pri zdravih nakupih. Najdete ga v naši aplikaciji, ki si jo lahko naložite preko trgovine Google Play ali App Store. Več o našem e-seznamu in kako dostopati do njega si preberite TUKAJ.

shutterstock_224458342.jpg

MSG ali E621

Mononatrijev glutaminat imenovan tudi natrijev glutaminat. Gre za enega zdravju najmanj prijaznih ojačevalcev okusa, katerega uživanje lahko izzove glavobol ter tudi slabost. Najpogosteje je dodan instant juham in predelanim mesninam. Če res ne gre brez njih, sebi v prid izberite takšne, brez omenjene sestavine.

shutterstock_70432732.jpg

E951

Glavni namen umetnih sladil je zniževanje kalorične vrednosti hrane ter so v zmernih količinah lahko dobrodošla zamenjava za sladkor pri ljudeh, ki so na strogih dietah ali trpijo za diabetesom. A vendar je omenjeno umetno sladilo, poznano tudi pod imenom aspartam, z vidika zdravja dokaj sporno. Čeprav se ga dodaja mnogim napitkom, jedem, sladkarijam in žvečilnim gumijem, je več raziskav dokazalo, da lahko izzove več kot 90 simptomov, med njimi so tudi glavoboli in migrene, vrtoglavica, slabost, otrplost, krči v mišicah, povečanje teže, kožni izpuščaj, depresija, utrujenost, razdražljivost, pospešeno delovanje srca, nespečnost, izguba okusa in bolečine v sklepih. Vsekakor dovolj razlogov, da se mu velja izogniti.

shutterstock_274459310.jpg

Trans maščobne kisline

Na deklaraciji so običajno navedene med prvimi tremi sestavinami le tedaj, kadar jih živilo vsebuje večje količine, škodljive pa so tudi v manjših odmerkih. Imajo negativen vpliv na zdravje saj med drugim v telesu povišajo raven slabega holesterola in s tem doprinašajo k tveganju za srčno žilna obolenja.

Nitriti in nitrati

Konzervansi, večinoma prisotni v predelanih mesninah in sirih, v telesu pa zavirajo nemoteno potovanje kisika ter dvigajo krvni tlak. Najbolj dovzetni za njihove vplive pa so otroci.

shutterstock_261099191.jpg

E102 in E123

Uporaba umetnih barvil, kot sta rumeni tartrazin (E102) in rdeči amaranth (E123) je v nekaterih državah prepovedana, saj obstajajo resni sumi, da lahko povzročajo različne zdravstvene težave. Zato se živilom, ki jih imajo v svoji sestavi izogibajte ter raje posegajte po tistih, ki vsebujejo naravna barvila, kot je ekstrakt paprike (E160c) ali kurkuma (E100).

Avtorica: M. F.

Foto: Shutterstock


oddajte komentar

preberite tudi

Tehnika, ki prepreči prezgodnji izliv

Seks po dekadah ali kaj vas čaka glede seksualne prihodnosti

Ženske spregovorile, v katerih pozah najtežje doživijo orgazem

ne spreglejte