Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

8 neobičajnih, preprostih, a učinkovitih načinov za dvig odpornosti

Povsem mimogrede lahko poskrbite, da boste letos ubežali gripi in prehladu.

2.12.2019 ob 5:40 | Foto: Gettyimages | Avtor: M. FL.

!SSL
8 neobičajnih, preprostih, a učinkovitih načinov za dvig odpornosti

V času, ko na nas prežijo virusi gripe in prehlada je dobro poznati načine, kako se izogniti okužbam, ki jih povzročajo. Nekaj res preprostih, a zelo učinkovitih navaja Women's Health.

Privoščite si kavico z gobami

Ste že slišali za kavo, ki so ji dodane gobe v prahu? Prav ta vam lahko pomaga do boljše odpornosti.

Več študiji je pokazalo, da določene vrste gob aktivirajo celice imunskega sistema in znižajo količino vnetji v telesu, to se zato lažje ubrani pred okužbami.

Dovolj je že ena skodelica z njimi obogatene kave na dan, najboljša pa je tista, z dodatkom reiši gobic.

Jejte cela žita

Dvakrat ali trikrat na teden si za zajtrk pripravite ovseno kašo ali cela žita drugače vključite v svoj jedilnik.

Beta glukan, v ovsu ter ječmenu prisotna vlaknina, pozitivno vpliva na odpornost in varuje pred virusnimi okužbami. Poleg tega so cela žita bogata s probiotiki, ki so nepogrešljivi za dobro delovanje imunskega sistema.

Pojte

Niste ravno pristaš petja? Škoda, kajti tisti, ki na glas prepevajo, pa čeprav sami sebi, so bolj zdravih od onih, ki tega ne počno.

Tudi poslušanje glasbe, tako kot petje, v telesu znižuje količino hormona kortizola (stresnega hormona, ki tedaj, ko ga je v telesu preveč, negativno vpliva na odpornost), hkrati poslušanje glasbe ali prepevanje melodij v telesu povečujeta količino imunoglobulina A, protiteles, ki so zaslužne za obrambo organizma pred virusi in bakterijami.

Prhajte se s hladno vodo

Res ideja v hladnih dneh ni najbolj mamljiva, a če boste prhanje zaključili s hladnim curkom in pod njem zdržali vsaj pol minute, bo vaše telo lažje odvrnilo napade mikrobov, ki vas sicer lahko položijo v posteljo.

Privoščite si suši

Izberite zavitke s tuno ali losom, obe vrsti rib sta bogati z omega 3 maščobami, ki v telesu nižajo količino vnetji.

V lososu so prisotni še karotenoidi, ki prav tako krepijo odpornost. Če bo sušiju dodana pekoča omaka wasabi, boste sčistili dihalne poti in se ubranili pred napadi mikrobov, ki ogrožajo zdravje sinusov in drugih dihalnih organov.

Poglejte slike bolnih

Zanimivo: v eni od na to temo izvedenih študiji se je izkazalo, da je mogoče imunost okrepiti že zgolj z pogledom posnetkov ali fotografiji ljudi, ki kihajo, kašljajo ali ležijo bolni v postelji.

Tu je na delu evolucija: telo se ob takšnih prizorih avtomatsko odzove na nevarnost tako, da se z dvigom odpornosti pred njo zavaruje.

Obvladajte stres

V vsakdan umestite malo meditacije. Strokovnjaki na univerzi Kalifornija so dokazali, da denimo vadba Tai Chia, ki je izjemno priljubljena na Kitajskem, spodbuja delovanje imunskega sistema. Za te učinke je dovolj, če si zanjo vzamete trikrat na teden eno uro časa.

Podoben učinek ima tudi joga in vse, kar vas sprošča ter pomaga obvladovati stres.

Priskrbite si vitamin N

Ali vitamin, s polnim imenom narava. Kajti: že po 15. minutah bivanja v njej se zniža količina hormonov stresa, ki je, kot že rečeno, en največjih sovražnikov močne odpornosti.

In kako poskrbeti, da stres ne bo oviral imunosti med delom? Pisarno in dom oplemenitite s sobnimi rastlinami in se obdajte s slikami narave. Kajti dokazano je, da na odpornost pozitivno vpliva že zgolj pogled na prizore, ki jih ta ponuja.

Preberite še: Kivi: Kdo ga sme in kdo ne sme jesti

Morda vas zanima tudi: Najboljša načina za dvig odpornosti


oddajte komentar

preberite tudi

Niste nemočna žrtev in druge resnice, s katerimi bo razhod lažji

Štiri super pomembne veščine, ki jih morate osvojiti pred poroko (ali resno zvezo)

Štiri zgovorna opozorila, da morate končati razmerje

ne spreglejte

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!