Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

7 zdravih malic, ki pa so v resnici lahko zelo kalorične

Čeprav menite, da je obrok, ki si ga za kosilo privoščite v službi, zdravju prijazen, se včasih pošteno motite.

14.8.2018 ob 3:32

pica_noz_vilice_gobe_micna.jpg

Ura je ena popoldne in oglaša se vaš želodec. Logično, je čas kosila, ki pa ga niste uspeli pripraviti doma in ga prinesti s seboj na delo. Torej vam ne preostane drugega, kot da skočite bližnjo trgovino ali restavracijo in med pestro izbiro poiščete nekaj zdravega. A pozor, tisto, kar bo pristalo na vašem jedilniku, morda ni takšno, kot se zdi na prvi pogled. Obstajajo namreč jedi, za katera sicer menite, da so telesu in počutju prijazna, v resnici pa niso ravno takšna. Kar po pisanju portala Insider velja zlasti za sledečih sedem.

Suši ima lahko veliko kalorij

Zdi se povsem primerna izbira. Nemogoče je namreč zgrešiti z ribami, rižem in morskimi algami. Načeloma drži, a le, če je suši pripravljen po tradicionalnih receptih, kar pa za tistega, ki ga izberete v hladilniku supermarketa ne velja.

"Praviloma je v embalaži šest do devet zvitkov in vsi skupaj lahko vsebujejo tudi 500 kalorij," je za Time magazine povedala prehranska strokovnjakinja Isabel Maples. Zakaj? "Običajno ne gre zgolj za sestavine, ki sicer sodijo v suši, temveč so tem zvitkom dodane tudi omake, kremni siri, majoneza in podobni, ki znatno povečajo kalorično vrednost jedi."

Vnaprej pripravljene solate vsebujejo nezdrave sestavine

Tu je sveža zelenjava, kar je dobro. A tu so velikokrat tudi kruhove kocke, kremasti prelivi, pečeno meso in še bi lahko naštevali. Okusna zelenjava z njimi postane sestavina jedi, ki bi jo težko umestili na seznam zdrave prehrane.

"Samo zato, ker je ocvrt piščanec združen z zelenjavo, ni zdravju prijazen," opozarja Maplesova.

Delikatesni sendviči vsebujejo veliko soli

Malo mesa, malo zelenjave in kanček sira v žemljici. Zadeva ne more biti tako sporna. Vendar je tisto, kar je v takem sendviču zdravju prijazno, le zelenjava. Tej pa delajo družbo predelana živila, nezdrave maščobe in veliko soli ter nitratov.

"Predelane mesnine so sporne in skoraj nemogoče je za katero salamo trditi, da je zdrava," opozarja prehranska strokovnjakinja Amy Shapiro. Če temu dodamo še dejstvo, da so v sendvičih praviloma takšni in drugačni namazi, bi le težko rekli, da gre za zdrav obrok. Nič ne bo narobe, če si boste sendvič privoščili občasno, a naj ta ne postane vsakodnevno kosilo. Ne glede na to, koliko paradižnika in solate je v njem.

Omlete so praviloma prevelike

Omleta se zdi odlična izbira. Jajca so polna beljakovin, hkrati je omletam pogosto dodane veliko zelenjave. Tu torej praktično ni mogoče zgrešiti.
Drži, a zaplete se pri količini. Omlete, ki vam jih pripravijo v restavraciji, so praviloma sestavljene iz štirih jajc, kar pa ni ravno malo. V resnici količina zadostuje za dva obroka. In še o dodatkih: malo masla in sira naj bo, a poudarek je na zmernosti. V kolikor je teh preveč, z zdravo omleto v telo hitro vnesemo preveč kalorij ter tudi soli na maščob.

Vegetarijanski hamburgerji niso zdravi. Ne glede na to, da ne vsebujejo mesa

Vseeno je, zakaj ne jeste mesa, zaradi etičnih ali zdravstvenih razlogov, dejstvo je da to, da je nekaj vegetarijansko, ni nujno zdravo. Zlasti to velja za hamburgerje. V njih pogosto primanjkuje telesu prijaznih snovi ter na drugi strani vsebujejo veliko nezdravih maščob, predelane soje in dodatkov, ter zato po pozitivnem učinku na zdravje običajnih hamburgerjev pač ne prekašajo.

Zavitki (wraps) so prav tako nezdravi, kot sendviči

V slano palačinko zavit nadev se morda zdi boljša izbira, od sendviča. Konec koncev tu ni kruha. Vendar pozor: takšni in drugačni zvitki neredko vsebujejo več kalorij, soli in maščob od običajnega sendviča. Hkrati je varljiva njihova velikost in na prvi pogled res delujejo manjši od s salamo in zelenjavo napolnjene žemlje, v resnici pa videz neredko vara in z zavitkom zaužijete več kalorij, kot bi jih s srednje velikim sendvičem.

Zelenjavna pica je še vedno pica

Pečena zelenjava je super zdrava, a le, če ni prekrita z debelo plastjo sira in položena na pečeno podlogo iz testa. Drži, da je zelenjavna pica zdravju prijaznejša od tiste s salamo in drugimi dodatki, a še vedno ni zdrava jed. Sporna je tako v njej prisotna količina maščob, kot enostavnih ogljikovih hidratov in soli.

Avtorica: M. FL.
Foto:Thinkstock

Preberite še: Vam tehtnica laže? To je 5 napak pri tehtanju


oddajte komentar

preberite tudi

Zakaj je seks danes slabši, kot je bil nekoč

41-letni devičnik išče ljubezen: »Želim, da je nedolžna«

Tantrični seks za začetnike (vse, kar morate vedeti)

ne spreglejte