Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

15 razlogov, da ne morete shujšati

Razlogov, da se število na tehtnici noče premakniti je več.

24.5.2020 ob 5:50 | Foto: Gettyimages | Avtor: M. FL.

15 razlogov, da ne morete shujšati

Obstaja več odgovorov na vprašanje, zakaj se število na tehtnici kljub zavzetemu trudu noče zmanjšati. Izpostavljamo 15 najverjetnejših.

Niste pozorni na to, kaj jeste

Saj ne, da bi v usta romalo vse po vrsti, a velikokrat se zgodi, da niste pozorni na to, kaj in koliko vsak dan pojeste. Prav to je prva ovira do vitke postave, ki jo lahko premagate s pisanjem posebnega dnevnika. Strokovnjaki namreč zatrjujejo, da so pri hujšanju najuspešnejši posamezniki, ki vse, kar na dan pojedo, beležijo v dnevnike ter imajo tako pregled nad sestavo obrokov ter količino zaužite hrane.

Jeste premalo beljakovin

Beljakovine so ključne za izgubljanje kilogramov, saj dolgo ohranjajo sitost, ob tem so nepogrešljive za oblikovanje in rast mišične mase. Primerna količina beljakovin preprečuje prenajedanje in zagotavlja telesno moč, zato bodite pozorni na to, da jih boste vsak dan zaužili dovolj.

V telo vnašate preveč energije

Dejstvo je, da je za uspešno hujšanje treba v organizem vnašati manj energije, kot je telo porabi za vsakodnevne dejavnosti. Morda se vam res zdi, da porabite več energije, kot je telo prejme s prehrano, a bolje se je prepričati, ali je res tako. Tudi s tega vidika so primerni dnevniki prehrane, saj je z njimi mogoče natančno spremljati energijski vnos in ga po potrebi zmanjšati.

Ne jeste polnovrednih živil

Ne zgolj količina, za zdravje in vitko postavo je pomembna tudi kakovost hrane. Prehransko bogata živila telesu dovajajo vse potrebne snovi in ne spodbujajo prenajedanja. Tu so na prvem mestu nepredelana, polnovredna živila, predelana pa na drugi strani ovirajo pot do zadanega cilja.

Ne dvigate uteži

Kardio vaje so z vidika zdravja in lepe postave pomembne, prav tako so pomembne tudi vaje za moč. Z njimi ne le, da organizem porabi veliko energije, med njimi se krepijo tudi mišice, za vzdrževanje katerih telo potrebuje več energije kot za vzdrževanje maščobnih tkiv.

Pretiravate z zdravo hrano

Temna čokolada, lupinasti plodovi, mastne ribe in podobna živila so zdrava, a energijsko bogata, zato z njimi ni dobro pretiravati.

Ne izvajate kardio vaj

Za lepo in zdravo telo je najboljša kombinacija kardio in vaj za moč, torej bi oboje morali redno umeščati v vadbeno rutino.

Še vedno pijete sladkor

Sladke pijače niso le gazirani sokovi in sadni sirupi, temveč tudi različne vode z okusi, ledeni čaji in podobni napitki, ki v sebi skrivajo veliko sladkorja ter s tem energije.

Premalo spite

Dober spanec je še en dejavnik, ki je nepogrešljiv za psihično, fizično ter duševno zdravje, pripomore pa tudi do vitke postave. Študije so pokazale, da je pri osebah, ki spijo premalo od 55 do 89 odstotkov večja možnost za višek kilogramov v primerjavi s tistimi, ki spijo dovolj.

Niste pozorni na količino ogljikovih hidratov

Dieta z nizkim deležem ogljikovih hidratov lahko pripomore k hitrejši presnovi, prebavi ter boljšemu razmerju med dobrim in slabim holesterolom v krvi. Ogljikovi hidrati telesu zagotavljajo energijo, zato se jim ne bi smeli povsem odpovedati, izbirajte pa sestavljene in bodite pozorni na njihovo količino.

Prepogosto jeste

Do nedavnega je veljalo, da bi morali dnevno zaužiti več manjših obrokov, nove študije pa kažejo, da to ne vpliva na hujšanje in porabo maščob. Nasprotno: velikokrat prav zaradi pogostejših majhnih obrokov zaužijemo več energije, kot z nekaj večjimi. Pomembno pa je, da med obroki nikoli niste izstradani.

Predolgo ste na dieti

Telo se s časoma prilagodi na nižji vnos energije, presnova se upočasni in izbrana dieta ne deluje več. Zato je z njo boljše za nekaj časa prekiniti in po potrebi strožji režim prehranjevanja nadaljevati po mesecu, dveh.

Imate nerealna pričakovanja

Izgubljanje kilogramov je počasen proces in zahteva veliko volje ter potrpežljivosti. Optimalna izguba teže znaša do kilogram tedensko, več je ne zgolj nerealno, temveč tudi zdravju nevarno.

Primerjate se z modeli

Fotografije modelov v medijih so nerealne in nesmiselno se je primerjati z njimi. Če ste izgubili želeno število kilogramov, še vedno pa ne spominjajte na podobe s fotografij, sprejmite svoje telo takšno, kot je: drugačno, a prav zato posebno ter lepo.

Pijete preveč alkohola

Alkohol pri hujšanju predstavlja visoko oviro, saj vsebuje veliko energije, pa naj gre za žgane, blage ali sladke pijače. Zmerno pitje (kozarec vina na dan), ne vpliva na telesno težo, medtem, ko pretirano opijanje ne zgolj, da ovira hujšanje, spodbuja tudi kopičenje kilogramov.

Povzeto po pisanju Miss7.

Preberite še: Recept: Hitro čokoladno pecivo, ki ga dovoljuje vsaka dieta

Morda vas zanima tudi: Prekinitveni post: Dieta, ki je obnorela tudi Slovence (obrazložitev kinezologa in izkušnje bralcev)


oddajte komentar

preberite tudi

Po zaslugi ljubimca sem boljša soproga (osebna izpoved)

Obstaja šest vrst prevare (preverite, ali morda varate tudi sami)

Trije znanstveni dokazi proti monogamiji

ne spreglejte