Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

11 prepovedanih živil, če te pestijo menstrualni krči

Sladkor, kava, alkohol in tudi fižol menstrualne bolečine še okrepijo.

11.6.2018 ob 3:57

!SSL
zenska_zalost_bolecina_menstruacija.jpg

Je tisti čas v mesecu in vaša maternica z vami ni prav nič usmiljena. Telo bije boj z neusmiljenimi krči, zato bi najraje tri, štiri, pet dni preležali v postelji, ter se smilili sami sebi.

Nikar, bolje bo, če boste vsaj zmerno aktivni in se, ob polaganju toplih oblog, pitju metinega čaja in občasni pomoči katere od protibolečinskih tablet, izogibali določeni hrani. Kajti obstajajo živila, ki vse skupaj samo še poslabšajo.

"Študije kažejo, da so pri ženskah, pri katerih so krči pred in med menstruacijo posebej izraziti, povišani vnetni markerji," je za Insider povedala prehranska strokovnjakinja Monica Reinagel in dodala: "Čeprav bodo za natančno določitev njihovih vzrokov potrebne nadaljnje raziskave, se je pametno izogibati živilom, ki vnetne procese še okrepijo."

Katera so velik ne?

Živila z veliko sladkorja

Čeprav so okusna in v tistih dneh tako vabljiva, niso ravno pametna izbira. Kajti s sladkorjem bogata živila povzročijo nagel porast in nato padec krvnega sladkorja, kar pomeni, da negativno vplivajo na razpoloženje, spodbujajo napetost in okrepijo menstrualne bolečine. Omejitev ali popolno izogibanje sladkorju v tistih dneh bo pripomoglo k boljšemu počutju in tudi k blažjim menstrualnim bolečinam.

Predelana živila

Od tistih, v katerih prevladuje bela moka do sladkih kosmičev, ki jih jeste za zajtrk in belega riža za kosilo. Enostavni ogljikovi hidrati na telo vplivajo tako, kot predelan sladkor, hkrati premorejo le nizko prehransko vrednost. Če hrepenite po koščku kruha, izberite polnozrnatega. Telo vam bo hvaležno.

Ocvrta hrana

Zdi se, da med menstruacijo brez nje ne gre. Sanjate namreč o ocvrtem krompirčku ali paniranemu zrezku. Tudi krofu se ne bi odrekli, pa vendar, to so živila, ki pospešijo vnetne procese v telesu in, kot so zapisali strokovnjaki z univerze severna Karolina, okrepijo menstrualne bolečine. Maščobe so dobrodošle, a izberite raje zdrave, torej tiste, ki se skrivajo v avokadu, oreščkih in rastlinskih oljih.

Nasičene maščobe

Velikokrat je že bilo dokazano, da nasičene maščobe zdravju niso ravno prijazne. Najbolj telesu škodujejo med menstruacijo, saj v organizmu povzročajo vnetja, s tem pa povečajo tveganje za krče. Mastno meso in salame tedaj nikakor niso najboljša izbira.

Mleko in mlečni izdelki

Res je, da mleko in mlečni izdelki v zdravi in uravnoteženi prehrani igrajo pomembno vlogo, a če boste v tistih dneh meseca pretiravali s sirom, bodo kaj lahko bolečine izrazitejše. Mleko in mlečni izdelki lahko povzročijo napihnjenost, vetrove ter tudi drisko. Malo naj bo, preveč raje ne.

Gazirane pijače

Te nikoli niso priporočljive, zlasti ne tedaj, ko vas pestijo krči. Ne le, da vsebujejo veliko sladkorja, prav tako spodbujajo napihnjenost. Če to še nekako lahko spregledate v drugih delih meseca, bodo občutki nelagodja med menstruacijo zaradi njih bolj moteči. Raje se odločite za običajno vodo.

Določena zelenjava

Fižol je res okusen, zdrav, skratka čudovit. Žal ima tudi temno plat: spodbuja napihnjenost in vetrove. Tega tedaj, ko vas mučijo krči in je vaš trebuh že tako napet, res ne potrebujete. Zato z njim ter z drugo zelenjavo, ki napenja, raje počakajte, da vse skupaj mine.

Kava

Kofein je pravi dar narave, a med menstruacijo lahko okrepi menstrualne krče. Z njim bogate pijače, kot sta pravi čaj in kava, povišujejo količino estrogena v telesu, s tem postanejo izrazitejši tudi simptomi predmenstrualnega sindroma. Prihranite si muke ter s kavo in čajem počakajte do konca menstruacije.

Rdeče meso

Zrezek, hamburger, sočna rebrca. Rdeče meso je okusno, v pravih količinah tudi zdravo, lahko pa spodbuja menstrualne krče, so v svoji študiji dokazali na Ameriškem inštitutu medicinske laboratorijske diagnostike. Kajti rdeče meso vsebuje nasičene maščobe, pod vplivom teh pa so, kot že povedano, bolečine izrazitejše. V tistih dneh si raje privoščite ribe.

Slana hrana

S soljo nikoli ni dobro pretiravati, zlasti velja to upoštevati tedaj, ko imate menstruacijo. Sol namreč spodbuja zadrževanje vode v telesu, tega  si v dneh, ko je te v organizmu že tako preveč, res ne želite.

Alkohol

Na žalost alkoholne pijače okrepijo simptome predmenstrualnega sindroma in krče, ki se pojavijo pred in med menstruacijo, so zapisali v New York Timesu. Vse to se ne sliši nič kaj zabavno, zato se kozarčku pred spanjem med menstruacijo raje odpovejte. Še bolje vsaj nekaj dni prej njo. Da boste res varni.

Avtorica: M. FL.
Foto: Thinkstock


oddajte komentar

preberite tudi

Niste nemočna žrtev in druge resnice, s katerimi bo razhod lažji

Štiri super pomembne veščine, ki jih morate osvojiti pred poroko (ali resno zvezo)

Štiri zgovorna opozorila, da morate končati razmerje

ne spreglejte

Nikoli ne zamudite vaših najljubših vsebin! Prijavite se na mične e-novice!