Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Vaša svetovalka za modo,
lepoto in življenjski slog

Trije krivični miti o delu na daljavo, ki so dokazano daleč od resnice

O delu na daljavo in o zaposlenih v domačih pisarnah še vedno kroži veliko neresnic.

22.9.2021 ob 5:15 | Foto: Gettyimages | Avtor: M. FL.

Trije krivični miti o delu na daljavo, ki so dokazano daleč od resnice

V bližnji preteklosti so se z delom na daljavo soočili tudi mnogi, ki ga sicer niso vajeni. A kljub temu, da je zaradi vsem dobro znanih okoliščin postalo bolj razširjeno, ga še vedno spremlja nemalo mitov ter neresnic. Ti ne samo, da ne držijo, temveč osebam, katerih delovno mesto je domača pisarna, pogosto povzročajo veliko krivico.

Zato so znanstveniki postregli z resnicami, ki razbijajo mite o ljudeh, ki jih šef nima vedno na očeh. Tri največje niza Huffington post.

Prvi mit: delo v pisarni je učinkovitejše, saj je več možnosti za pogovor in izmenjavo idej

Ena od domnevnih prednosti dela v pisarni je v tem, da prihaja med zaposlenimi do interakciji, med katerimi si lahko izmenjujejo ideje, zamisli, torej se ustvarja kreativno okolje, kar zagotovo govori v prid storilnosti ter uspehu organizacije.

A takšna predstava o delu v pisarni je velikokrat idealizirana in nerealna. V bistvu namreč tudi v tem okolju le redko prihaja do osebnih stikov, vsak je zatopljen v svoje delo in med zaposlenimi v podjetju večina, kar 70 odstotkov interakciji, poteka s pomočjo elektronskih medijev, sta pokazali dve pred nedavnim zaključeni raziskavi, v kateri je bilo vključenih 500 podjetji.

V njih se je izkazalo tudi, da zaposleni fizične bližine ne dojemajo avtomatično kot možnost za spontan pogovor.

"Zaposleni se pogosto obdajo z nevidnim zidom in kolegi to spoštujejo ter nočejo motiti delovnega procesa," sta v publikaciji Harvard business review zaključila behaviorista Ethan Bernstein in Ben Waber:

"Čeprav naj bi bile odprte pisarne zasnovane tako, da naj bi spodbujale osebne interakcije, imamo možnost, da se jim izognemo. Konec koncev je lažje, kot sprehoditi se do sosednje mize, preprosto poslati elektronsko pošto."

Velikokrat s celo zgodi, da so pisarniški stiki vir nelagodja. Nekateri pač niso radi izpostavljeni in vsem na očeh. "Neprijetno mi je obedovati za mizo, saj imam občutek, da me vsi gledajo," je denimo povedala ena od sodelujočih v študiji.

Z drugimi besedami: okolje v pisarni in naključna srečanja ne ustvarjajo za vse prijetnih pogojev, med delom na daljavo pa zagotovo ne povzročajo težav.

Drugi mit: zaposleni, ki delajo od doma, so manj predani podjetju

Zelo pogosto prepričanje. In sicer, da so tisti, ki ne stopijo vsak dan skozi vrata podjetja, manj predani organizaciji za katero opravljajo svoje delo in zato pogosteje ter veliko lažje menjajo delodajalca.

Zadeva je v resnici ravno obratna, kar je dokazala leta 2020 opravljena raziskava, ki je vključevala 7487 oseb iz 14. držav, med njimi tudi Združenih držav Amerike, Velike Britanije, Kitajske, Mehike in Kanade.

Kot so na podlagi njihovih odgovorov zaključili izvajalci, so bile osebe, ki so delale na daljavo v povprečju za 68 odstotkov bolj predane delodajalcu v primerjavi z zaposlenimi, ki jim možnost za delo od doma ni bila dana.

Ženske z otroki so v 32. odstotkih redkeje razmišljale o zamenjavi delovnega mesta v primerjavi z ženskami, ki niso imele priložnosti delati na daljavo.

Tudi osebe, ki se ne glede na razlog počutijo marginalizirane, lažje svoje delo opravljajo doma, kot v pisarni, saj v domačem okolju nimajo občutka, da v kolektivu izstopajo, s tem se čutijo močneje povezane s podjetjem.

Tretji mit: zaposleni na daljavo se ne trudijo v tolikšni meri, kot zaposleni v pisarni

Leta 2013 zaključen poskus podjetja Best Buy je sodelujočim dal možnost, da sami izberejo lokacijo dela po lastni želji. Pomembno je bilo le, da so bile naloge opravljene.

"En od razlogov za to je bilo zavedanje, da stalno preverjanje zaposlenih ni nujno pot do boljših učinkov, hkrati se je pojavljalo vprašanje, če zaposleni na daljavo v resnici vestno opravljajo svoje delo," je tedaj povedal direktor podjetja Hubert Joly.

In zaključek?

Produktivnost ni nujno povezana s tem, ali nekdo dela v pisarni ali doma. Prav med pandemijo je bilo to še kako opazno.

Raziskava, v kateri je sodelovalo 800 zaposlenih podjetja Mercer je dokazala, da je bila produktivnost pri večini (67 odstotkov) enaka, včasih celo višja (v 27. odstotkih).

Res je, da se sicer pri tovrstnem delu lahko pojavljajo določene ovire: denimo skrb za druge, ki živijo pod isto streho ali slabo delujoč internet, a v pogojih, ki so enaki pogojem za delo na delovnem mestu osebe, ki ga opravljajo na daljavo, niso manj učinkovite od onih, ki delajo v pisarni. V nekaterih primerih velja celo nasprotno.

Preberite še: Feng šuj opozarja, kam nikoli ne bi smeli postaviti pisalne mize

Morda vas zanima tudi: Kako delo v postelji vpliva na seks


oddajte komentar

preberite tudi

Pet noro zabavnih seksi poz in trije razlogi, zakaj jih morate spoznati

Kaj pomenijo sanje o orgijah, prevari ali vrnitvi k bivšemu

Kako biti še boljša ljubimka (v spalnici in izven nje)

ne spreglejte